
Η αναστολή των δασμών Τραμπ σε κινεζικά προϊόντα έως τις 10 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την Linerlytica, θα έχει ελάχιστη θετική επίδραση στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Οι έμποροι έχουν ήδη προβεί στη συσσώρευση προϊόντων στις αποθήκες τους για την επόμενη σεζόν από τους πρώτους μήνες του έτους, ενόψει του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο οικονομικών γιγάντων.
Ως απότοκο, κατά τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, οπότε συνήθως οι έμποροι εισήγαγαν μεταποιημένα αγαθά για την ερχόμενη σεζόν, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, η ναυλαγορά συνεχίζει να χαράζει καθοδική πορεία για δέκατη συνεχόμενη εβδομάδα, ειδικά για τις θαλάσσιες διαδρομές Ασίας-ΗΠΑ και Ασίας-Ευρώπης. Συνολικά, σε αυτή τη περίοδο των δέκα εβδομάδων, οι ναύλοι έχουν σημειώσει συλλογικά πτώση κατά 35%.
Με βάση τα δεδομένα της Linerlytica, τα σημάδια της αγοράς δείχνουν ότι η κατάσταση θα παραμείνει αμετάβλητη έως και τον Σεπτέμβριο. Οι διαχειριστές, από την πλευρά τους, είναι απρόθυμοι να επισπεύσουν τις διαδικασίες προσαρμογής της μεταφορικής τους ικανότητας στη ζήτηση, καθώς στο παρελθόν η απόφασή τους να αποσύρουν γρήγορα μεγάλο μέρος αυτής ενόψει κινδύνου αποδείχθηκε εσφαλμένη.
Παράλληλα, η καταχωρημένη στα orderbooks μεταφορική ικανότητα συνιστά λόγο ανησυχίας για περαιτέρω διεύρυνση του προβλήματος. Αυτή τη στιγμή, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των orderbooks ανέρχεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 10,4 εκατ. TEUs, με 1 εκατ. TEUs από αυτά να αναμένονται για παράδοση έως το πέρας το 2025. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα αναλογεί στο 31,7% του υπάρχοντος στόλου. Εάν η ζήτηση δεν μεταβληθεί ευνοϊκά για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, υπάρχει ενδεχόμενο να δημιουργηθεί υπερβολική πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα, όμοια ή και μεγαλύτερη από αυτή του 2010.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ