
Η αναστολή των δασμών Τραμπ σε κινεζικά προϊόντα έως τις 10 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την Linerlytica, θα έχει ελάχιστη θετική επίδραση στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Οι έμποροι έχουν ήδη προβεί στη συσσώρευση προϊόντων στις αποθήκες τους για την επόμενη σεζόν από τους πρώτους μήνες του έτους, ενόψει του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο οικονομικών γιγάντων.
Ως απότοκο, κατά τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, οπότε συνήθως οι έμποροι εισήγαγαν μεταποιημένα αγαθά για την ερχόμενη σεζόν, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, η ναυλαγορά συνεχίζει να χαράζει καθοδική πορεία για δέκατη συνεχόμενη εβδομάδα, ειδικά για τις θαλάσσιες διαδρομές Ασίας-ΗΠΑ και Ασίας-Ευρώπης. Συνολικά, σε αυτή τη περίοδο των δέκα εβδομάδων, οι ναύλοι έχουν σημειώσει συλλογικά πτώση κατά 35%.
Με βάση τα δεδομένα της Linerlytica, τα σημάδια της αγοράς δείχνουν ότι η κατάσταση θα παραμείνει αμετάβλητη έως και τον Σεπτέμβριο. Οι διαχειριστές, από την πλευρά τους, είναι απρόθυμοι να επισπεύσουν τις διαδικασίες προσαρμογής της μεταφορικής τους ικανότητας στη ζήτηση, καθώς στο παρελθόν η απόφασή τους να αποσύρουν γρήγορα μεγάλο μέρος αυτής ενόψει κινδύνου αποδείχθηκε εσφαλμένη.
Παράλληλα, η καταχωρημένη στα orderbooks μεταφορική ικανότητα συνιστά λόγο ανησυχίας για περαιτέρω διεύρυνση του προβλήματος. Αυτή τη στιγμή, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των orderbooks ανέρχεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 10,4 εκατ. TEUs, με 1 εκατ. TEUs από αυτά να αναμένονται για παράδοση έως το πέρας το 2025. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα αναλογεί στο 31,7% του υπάρχοντος στόλου. Εάν η ζήτηση δεν μεταβληθεί ευνοϊκά για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, υπάρχει ενδεχόμενο να δημιουργηθεί υπερβολική πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα, όμοια ή και μεγαλύτερη από αυτή του 2010.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ