
Η αναστολή των δασμών Τραμπ σε κινεζικά προϊόντα έως τις 10 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την Linerlytica, θα έχει ελάχιστη θετική επίδραση στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Οι έμποροι έχουν ήδη προβεί στη συσσώρευση προϊόντων στις αποθήκες τους για την επόμενη σεζόν από τους πρώτους μήνες του έτους, ενόψει του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο οικονομικών γιγάντων.
Ως απότοκο, κατά τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, οπότε συνήθως οι έμποροι εισήγαγαν μεταποιημένα αγαθά για την ερχόμενη σεζόν, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, η ναυλαγορά συνεχίζει να χαράζει καθοδική πορεία για δέκατη συνεχόμενη εβδομάδα, ειδικά για τις θαλάσσιες διαδρομές Ασίας-ΗΠΑ και Ασίας-Ευρώπης. Συνολικά, σε αυτή τη περίοδο των δέκα εβδομάδων, οι ναύλοι έχουν σημειώσει πτώση κατά 35%.
Με βάση τα δεδομένα της Linerlytica, τα σημάδια της αγοράς δείχνουν ότι η κατάσταση θα παραμείνει αμετάβλητη έως και τον Σεπτέμβριο. Οι διαχειριστές, από την πλευρά τους, είναι απρόθυμοι να επισπεύσουν τις διαδικασίες προσαρμογής της μεταφορικής τους ικανότητας στη ζήτηση, καθώς στο παρελθόν η απόφασή τους να αποσύρουν γρήγορα μεγάλο μέρος αυτής ενόψει κινδύνου αποδείχθηκε εσφαλμένη.
Παράλληλα, η καταχωρισμένη στα orderbooks μεταφορική ικανότητα συνιστά λόγο ανησυχίας για περαιτέρω διεύρυνση του προβλήματος. Αυτή τη στιγμή, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των orderbooks ανέρχεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 10,4 εκατ. TEUs, με 1 εκατ. TEUs από αυτά να αναμένονται για παράδοση έως το πέρας το 2025. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα αναλογεί στο 31,7% του υπάρχοντος στόλου. Εάν η ζήτηση δεν μεταβληθεί ευνοϊκά για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, υπάρχει ενδεχόμενο να δημιουργηθεί υπερβολική πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα, όμοια ή και μεγαλύτερη από αυτή του 2010.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τον Ιούνιο του 2025, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 8,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Αναλυτικότερα, άνοδο κατά 5,5% κατέγραψαν οι…
Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρωπαϊκή Ένωση εξήγγειλαν ότι συμφώνησαν σε ένα πλαίσιο συμφωνίας για αμοιβαίο, δίκαιο και ισορροπημένο εμπόριο, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων…
Εν μέσω των αναταράξεων που διέπουν το παγκόσμιο εμπόριο, ορισμένα κράτη εισέρχονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση εμπορικών συμφωνιών. Παράδειγμα της κατάστασης…
Η Saudi Aramco υπέγραψε συμφωνία μίσθωσης και επαναμίσθωσης ύψους $11 δισ., που αφορά τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας φυσικού αερίου Jafurah, με κοινοπραξία υπό την ηγεσία…
Οι πρώτοι επτά μήνες του 2025 επιφύλασσαν συθέμελες γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές, οι οποίες ενίσχυσαν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών και οδήγησαν αναπόφευκτα σε…
Όλα είναι έτοιμα για την «Aegean Regatta 2025» που θα ανοίξει πανιά από τη Μύρινα της Λήμνου και θα βάλει πλώρη για τον Άγιο…
To cocoa grinding στην Ακτή Ελεφαντοστού, δηλαδή η επεξεργασία των κόκκων κακάο για τη μετατροπή τους σε σοκολάτα, κατέγραψε πτώση κατά 31,2% σε ετήσια…
Ο στόλος του Grimaldi Group ξεχωρίζει παγκοσμίως με την ιδιαίτερη κατηγορία πλοίων που διαθέτει, τα Container-RoRo (ConRos). Τα εν λόγω πλοία, όπως δηλώνει και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ