
Η αναστολή των δασμών Τραμπ σε κινεζικά προϊόντα έως τις 10 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την Linerlytica, θα έχει ελάχιστη θετική επίδραση στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Οι έμποροι έχουν ήδη προβεί στη συσσώρευση προϊόντων στις αποθήκες τους για την επόμενη σεζόν από τους πρώτους μήνες του έτους, ενόψει του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο οικονομικών γιγάντων.
Ως απότοκο, κατά τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, οπότε συνήθως οι έμποροι εισήγαγαν μεταποιημένα αγαθά για την ερχόμενη σεζόν, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, η ναυλαγορά συνεχίζει να χαράζει καθοδική πορεία για δέκατη συνεχόμενη εβδομάδα, ειδικά για τις θαλάσσιες διαδρομές Ασίας-ΗΠΑ και Ασίας-Ευρώπης. Συνολικά, σε αυτή τη περίοδο των δέκα εβδομάδων, οι ναύλοι έχουν σημειώσει συλλογικά πτώση κατά 35%.
Με βάση τα δεδομένα της Linerlytica, τα σημάδια της αγοράς δείχνουν ότι η κατάσταση θα παραμείνει αμετάβλητη έως και τον Σεπτέμβριο. Οι διαχειριστές, από την πλευρά τους, είναι απρόθυμοι να επισπεύσουν τις διαδικασίες προσαρμογής της μεταφορικής τους ικανότητας στη ζήτηση, καθώς στο παρελθόν η απόφασή τους να αποσύρουν γρήγορα μεγάλο μέρος αυτής ενόψει κινδύνου αποδείχθηκε εσφαλμένη.
Παράλληλα, η καταχωρημένη στα orderbooks μεταφορική ικανότητα συνιστά λόγο ανησυχίας για περαιτέρω διεύρυνση του προβλήματος. Αυτή τη στιγμή, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των orderbooks ανέρχεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 10,4 εκατ. TEUs, με 1 εκατ. TEUs από αυτά να αναμένονται για παράδοση έως το πέρας το 2025. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα αναλογεί στο 31,7% του υπάρχοντος στόλου. Εάν η ζήτηση δεν μεταβληθεί ευνοϊκά για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, υπάρχει ενδεχόμενο να δημιουργηθεί υπερβολική πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα, όμοια ή και μεγαλύτερη από αυτή του 2010.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ