
Η αναστολή των δασμών Τραμπ σε κινεζικά προϊόντα έως τις 10 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την Linerlytica, θα έχει ελάχιστη θετική επίδραση στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Οι έμποροι έχουν ήδη προβεί στη συσσώρευση προϊόντων στις αποθήκες τους για την επόμενη σεζόν από τους πρώτους μήνες του έτους, ενόψει του εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο οικονομικών γιγάντων.
Ως απότοκο, κατά τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, οπότε συνήθως οι έμποροι εισήγαγαν μεταποιημένα αγαθά για την ερχόμενη σεζόν, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, η ναυλαγορά συνεχίζει να χαράζει καθοδική πορεία για δέκατη συνεχόμενη εβδομάδα, ειδικά για τις θαλάσσιες διαδρομές Ασίας-ΗΠΑ και Ασίας-Ευρώπης. Συνολικά, σε αυτή τη περίοδο των δέκα εβδομάδων, οι ναύλοι έχουν σημειώσει συλλογικά πτώση κατά 35%.
Με βάση τα δεδομένα της Linerlytica, τα σημάδια της αγοράς δείχνουν ότι η κατάσταση θα παραμείνει αμετάβλητη έως και τον Σεπτέμβριο. Οι διαχειριστές, από την πλευρά τους, είναι απρόθυμοι να επισπεύσουν τις διαδικασίες προσαρμογής της μεταφορικής τους ικανότητας στη ζήτηση, καθώς στο παρελθόν η απόφασή τους να αποσύρουν γρήγορα μεγάλο μέρος αυτής ενόψει κινδύνου αποδείχθηκε εσφαλμένη.
Παράλληλα, η καταχωρημένη στα orderbooks μεταφορική ικανότητα συνιστά λόγο ανησυχίας για περαιτέρω διεύρυνση του προβλήματος. Αυτή τη στιγμή, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των orderbooks ανέρχεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 10,4 εκατ. TEUs, με 1 εκατ. TEUs από αυτά να αναμένονται για παράδοση έως το πέρας το 2025. Η εν λόγω μεταφορική ικανότητα αναλογεί στο 31,7% του υπάρχοντος στόλου. Εάν η ζήτηση δεν μεταβληθεί ευνοϊκά για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, υπάρχει ενδεχόμενο να δημιουργηθεί υπερβολική πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα, όμοια ή και μεγαλύτερη από αυτή του 2010.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ