
Δυο υποψήφιοι της δεξιάς θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Βολιβία, τη 19η Οκτωβρίου, αφού αναδείχθηκαν κυρίαρχοι στον πρώτο, ο οποίος διεξήχθη χθες, υποδεικνύουν στατιστικές προβολές ινστιτούτων, εξέλιξη που σηματοδοτεί το τέλος δυο δεκαετιών διακυβέρνησης της αριστεράς στο κράτος της Λατινικής Αμερικής.
Προς γενική κατάπληξη, γερουσιαστής της χριστιανοδημοκρατικής κεντροδεξιάς, ο Ροδρίγο Πας –γιος του άλλοτε προέδρου Χάιμε Πας Σαμόρα (1998-1993), καταλαμβάνει την πρώτη θέση, με 31,3 ως 31,6% των ψήφων, σύμφωνα με προβλέψεις των ινστιτούτων Ipsos και Captura αντίστοιχα.
Ο πρώην πρόεδρος και πρώην αντιπρόεδρος της δεξιάς Χόρχε «Τούτο» Κιρόγα έρχεται δεύτερος σε μικρή απόσταση, με 27,1 ως 27,3% των ψήφων αντίστοιχα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Ο εκατομμυριούχος Σαμουέλ Δόρια Μεδίνα, το φαβορί των δημοσκοπήσεων ως τις τελευταίες ημέρες της προεκλογικής εκστρατείας, περιορίζεται στην τρίτη θέση με 19,5 ως 20,2% των ψήφων. Ο επιχειρηματίας αποδέχτηκε το αποτέλεσμα και τάχθηκε δημόσια υπέρ του κ. Πας ενόψει του δεύτερου γύρου.
Η ψηφοφορία διεξήχθη σε βαριά ατμόσφαιρα εξαιτίας της σοβαρής οικονομικής κρίσης στη Βολιβία με οδυνηρές επιπτώσεις, ιδίως την κλιμάκωση των χρόνιων ελλείψεων δολαρίων και καυσίμων και του πληθωρισμού, που σε ετήσια βάση αγγίζει το 25%, επίπεδο που είχε να βιώσει η χώρα 17 χρόνια.
Καθώς χρεώθηκε μεγάλο μέρος της οικονομικής κρίσης, ο απερχόμενος πρόεδρος Λουίς Άρσε –τον οποίο υποστήριζε άλλοτε ο προκάτοχός του και μέντοράς του Έβο Μοράλες (2006-2019), πλην όμως βρίσκεται πλέον σε ανοικτή σύγκρουση μαζί του–, αποφάσισε να μην διεκδικήσει δεύτερη θητεία.
Ο Ανδρόνικο Ροδρίγκες, ο πρόεδρος της Γερουσίας, όπου πλειοψηφούσε ως τώρα η αριστερά, και ο υποψήφιος του Κινήματος προς τον Σοσιαλισμό (MAS), ο πρώην υπουργός Εσωτερικών Εδουάρδο δελ Καστίγιο, δεν κατάφεραν να πείσουν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από την πρόσφατη επαναδειοδότηση της Chevron από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για εξαγωγές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, το βενεζουελάνικο αργό ετοιμάζεται για…
Ένα νέο joint venture για τη διαχείριση Handysize bulk carriers σύστησαν οι Transworld Shipping Lines και Bainbridge Navigation. Στο νέο σχήμα με έδρα το…
Πλεόνασμα ύψους €2,18 δισ. στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού καταγράφηκε την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025, έναντι του στόχου για έλλειμμα € 1,96 δισ.που…
Καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες σπεύδουν να ανανεώσουν τα αποθέματα φυσικού αερίου τους, οι ΗΠΑ αναδεικνύονται κορυφαίος προμηθευτής διεθνώς. Οι εξαγωγές του υδρογονάνθρακα από τις…
Διασώστες προσπαθούν να βρουν περισσότερους από 40 ανθρώπους, η τύχη των οποίων αγνοείται έπειτα από ναυάγιο πλοίου που σημειώθηκε σε ποταμό της βορειοδυτικής Νιγηρίας,…
Η Βραζιλία προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου της ναυπηγικής, και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Hanwha Ocean, με έδρα τη Νότια Κορέα. Κατόπιν συζητήσεων…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αποδεχτεί ότι η γεωπολιτική αστάθεια είναι η νόρμα στην οποία επιχειρεί πλέον. Το παραπάνω σημειώνει ο Thomas Nordberg, Managing…
Μια στρατηγική συνεργασία ανάμεσα στη Seaspan Energy και την Anew Climate ανοίγει τον δρόμο για την εμπορική διάθεση ανανεώσιμου υγροποιημένου φυσικού αερίου (R-LNG) σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ