
Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αποδεχτεί ότι η γεωπολιτική αστάθεια είναι η νόρμα στην οποία επιχειρεί πλέον.
Το παραπάνω σημειώνει ο Thomas Nordberg, Managing Director του Swedish Club, προσθέτοντας ακόμα ότι «οι κυρώσεις, οι δασμοί και οι στρατιωτικές εντάσεις δεν είναι πλέον σπάνια φαινόμενα. Επηρεάζουν την κίνηση των πλοίων, την εκτελεστότητα των συμβάσεων, ακόμα και το τι επιτρέπεται νομικά στις ασφαλιστικές εταιρείες να υποστηρίζουν».
Ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός επισημαίνει ότι οι κυρώσεις μπορούν να περιορίσουν άμεσα την ικανότητα ενός ασφαλιστή να παρέχει κάλυψη, ενώ οι δασμοί και οι πολιτικές αναταραχές αναγκάζουν τους ιδιοκτήτες να αναδρομολογήσουν τα πλοία τους ή να επαναδιαπραγματευτούν υπάρχουσες συμβάσεις. Αν και αυτές οι αλλαγές συχνά δεν προκαλούν μεγάλες αυξήσεις στις υποχρεώσεις, δημιουργούν λειτουργική πίεση, ιδίως σε σχέση με την έκθεση του φορτίου και τις καθυστερήσεις στην παράδοση.
Παρά το γεγονός ότι οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί λειτουργούν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ο κ. Nordberg υπογραμμίζει ότι η συνεργασία τους είναι ζωτικής σημασίας και η βιομηχανία πρέπει να υιοθετήσει μια πιο ενιαία προσέγγιση όσον αφορά τους κινδύνους. «Σχετικά με την ανταλλαγή δεδομένων ή πληροφοριών, υπάρχει πάντα περιθώριο για περισσότερη συνεργασία στον κλάδο. Οι γεωπολιτικές αναταραχές μάς επηρεάζουν όλους και είναι λογικό να τις αντιμετωπίσουμε ως μια κοινή πρόκληση».
Τέλος, ο κ. Nordberg υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ γεωπολιτικής και επενδυτικής απόδοσης: «Τα γεωπολιτικά γεγονότα συχνά προκαλούν άμεσες αντιδράσεις στις παγκόσμιες αγορές. Αυτό καθιστά απαραίτητο για τις ασφαλιστικές εταιρείες να παραμένουν σε εγρήγορση, καλά ενημερωμένες και έτοιμες να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους καθώς εξελίσσονται οι συνθήκες».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλεόνασμα ύψους €2,18 δισ. στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού καταγράφηκε την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025, έναντι του στόχου για έλλειμμα € 1,96 δισ.που…
Καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες σπεύδουν να ανανεώσουν τα αποθέματα φυσικού αερίου τους, οι ΗΠΑ αναδεικνύονται κορυφαίος προμηθευτής διεθνώς. Οι εξαγωγές του υδρογονάνθρακα από τις…
Δυο υποψήφιοι της δεξιάς θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Βολιβία, τη 19η Οκτωβρίου, αφού αναδείχθηκαν κυρίαρχοι στον πρώτο, ο οποίος…
Διασώστες προσπαθούν να βρουν περισσότερους από 40 ανθρώπους, η τύχη των οποίων αγνοείται έπειτα από ναυάγιο πλοίου που σημειώθηκε σε ποταμό της βορειοδυτικής Νιγηρίας,…
Η Βραζιλία προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου της ναυπηγικής, και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Hanwha Ocean, με έδρα τη Νότια Κορέα. Κατόπιν συζητήσεων…
Μια στρατηγική συνεργασία ανάμεσα στη Seaspan Energy και την Anew Climate ανοίγει τον δρόμο για την εμπορική διάθεση ανανεώσιμου υγροποιημένου φυσικού αερίου (R-LNG) σε…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ