
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και της Ερυθράς Θάλασσας.
Διαχειριστές από την Ασία διατηρούν ευρύτερα το μεγαλύτερο ποσοστό της δραστηριότητας στην περιοχή, ακολουθούμενοι από τους γίγαντες της Ευρώπης, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner. Ο όμιλος COSCO (COSCO και OOCL) δίνει δυναμικό «παρών» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και της Ερυθράς Θάλασσας, με συνολικά 250.000 TEUs μεταφορικής ικανότητας. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών επιμερίζεται σε πλοία τύπου Megamax, μεταφορικής ικανότητας περίπου 24.000 TEUs έκαστο. Το μερίδιο της COSCO στην εν λόγω αγορά ανέρχεται στο 12,7%.
Όσον αφορά τους διαχειριστές από την Ευρώπη, δεύτερη έρχεται η MSC, με μερίδιο αγοράς στο 8,8%. Τρίτη αλλά με μικρή διαφορά από την MSC έρχεται η γαλλική CMA CGM, με ποσοστό 8,5%. Αξίζει να αναφερθεί ότι η liner υπηρεσία «REX2» της CMA, η οποία προσεγγίζει λιμένες από την Κίνα έως την Αίγυπτο (διά Ερυθράς Θαλάσσης), εκτελείται αποκλειστικά με πλοία μεταφορικής ικανότητας από 3.700 έως και 8.500 TEUs. Η στρατηγική αυτή αντανακλά την προτίμηση των διαχειριστών να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα με μικρότερα πλοία αυτή την περίοδο, ελέω εχθροπραξιών κατά εμπορικών πλοίων στην περιοχή.
Μειωμένο διαφαίνεται, σύμφωνα με τα δεδομένα της Alphaliner, το ενδιαφέρον της Maersk στη συγκεκριμένη αγορά, καταλαμβάνοντας μερίδιο 4%, παρά το μέγεθος του στόλου της εταιρείας, που καθιστά τον δανέζικο κολοσσό δεύτερο παγκοσμίως − σε όρους TEU. Το ενδιαφέρον της συμμαχίας Gemini ευρύτερα είναι μειωμένο για την εν λόγω αγορά, αφού και το μερίδιο της Hapag-Lloyd ανέρχεται μόλις στο 1,6%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Η έντονη γεωργική δραστηριότητα της Βραζιλίας αποτελεί πηγή ζήτησης για μεγάλες ποσότητες λιπασμάτων από τη χώρα. Ως εκ τούτου, οι διά θαλάσσης εισαγωγές λιπασμάτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ