
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και της Ερυθράς Θάλασσας.
Διαχειριστές από την Ασία διατηρούν ευρύτερα το μεγαλύτερο ποσοστό της δραστηριότητας στην περιοχή, ακολουθούμενοι από τους γίγαντες της Ευρώπης, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner. Ο όμιλος COSCO (COSCO και OOCL) δίνει δυναμικό «παρών» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και της Ερυθράς Θάλασσας, με συνολικά 250.000 TEUs μεταφορικής ικανότητας. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών επιμερίζεται σε πλοία τύπου Megamax, μεταφορικής ικανότητας περίπου 24.000 TEUs έκαστο. Το μερίδιο της COSCO στην εν λόγω αγορά ανέρχεται στο 12,7%.
Όσον αφορά τους διαχειριστές από την Ευρώπη, δεύτερη έρχεται η MSC, με μερίδιο αγοράς στο 8,8%. Τρίτη αλλά με μικρή διαφορά από την MSC έρχεται η γαλλική CMA CGM, με ποσοστό 8,5%. Αξίζει να αναφερθεί ότι η liner υπηρεσία «REX2» της CMA, η οποία προσεγγίζει λιμένες από την Κίνα έως την Αίγυπτο (διά Ερυθράς Θαλάσσης), εκτελείται αποκλειστικά με πλοία μεταφορικής ικανότητας από 3.700 έως και 8.500 TEUs. Η στρατηγική αυτή αντανακλά την προτίμηση των διαχειριστών να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα με μικρότερα πλοία αυτή την περίοδο, ελέω εχθροπραξιών κατά εμπορικών πλοίων στην περιοχή.
Μειωμένο διαφαίνεται, σύμφωνα με τα δεδομένα της Alphaliner, το ενδιαφέρον της Maersk στη συγκεκριμένη αγορά, καταλαμβάνοντας μερίδιο 4%, παρά το μέγεθος του στόλου της εταιρείας, που καθιστά τον δανέζικο κολοσσό δεύτερο παγκοσμίως − σε όρους TEU. Το ενδιαφέρον της συμμαχίας Gemini ευρύτερα είναι μειωμένο για την εν λόγω αγορά, αφού και το μερίδιο της Hapag-Lloyd ανέρχεται μόλις στο 1,6%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ