
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και της Ερυθράς Θάλασσας.
Διαχειριστές από την Ασία διατηρούν ευρύτερα το μεγαλύτερο ποσοστό της δραστηριότητας στην περιοχή, ακολουθούμενοι από τους γίγαντες της Ευρώπης, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner. Ο όμιλος COSCO (COSCO και OOCL) δίνει δυναμικό «παρών» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και της Ερυθράς Θάλασσας, με συνολικά 250.000 TEUs μεταφορικής ικανότητας. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών επιμερίζεται σε πλοία τύπου Megamax, μεταφορικής ικανότητας περίπου 24.000 TEUs έκαστο. Το μερίδιο της COSCO στην εν λόγω αγορά ανέρχεται στο 12,7%.
Όσον αφορά τους διαχειριστές από την Ευρώπη, δεύτερη έρχεται η MSC, με μερίδιο αγοράς στο 8,8%. Τρίτη αλλά με μικρή διαφορά από την MSC έρχεται η γαλλική CMA CGM, με ποσοστό 8,5%. Αξίζει να αναφερθεί ότι η liner υπηρεσία «REX2» της CMA, η οποία προσεγγίζει λιμένες από την Κίνα έως την Αίγυπτο (διά Ερυθράς Θαλάσσης), εκτελείται αποκλειστικά με πλοία μεταφορικής ικανότητας από 3.700 έως και 8.500 TEUs. Η στρατηγική αυτή αντανακλά την προτίμηση των διαχειριστών να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα με μικρότερα πλοία αυτή την περίοδο, ελέω εχθροπραξιών κατά εμπορικών πλοίων στην περιοχή.
Μειωμένο διαφαίνεται, σύμφωνα με τα δεδομένα της Alphaliner, το ενδιαφέρον της Maersk στη συγκεκριμένη αγορά, καταλαμβάνοντας μερίδιο 4%, παρά το μέγεθος του στόλου της εταιρείας, που καθιστά τον δανέζικο κολοσσό δεύτερο παγκοσμίως − σε όρους TEU. Το ενδιαφέρον της συμμαχίας Gemini ευρύτερα είναι μειωμένο για την εν λόγω αγορά, αφού και το μερίδιο της Hapag-Lloyd ανέρχεται μόλις στο 1,6%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ