
Την απουσία αδειών εξόδου στη στεριά για το μεγαλύτερο ποσοστό ναυτικών υπογραμμίζει νέα έκθεση των ITF Seafarers’ Trust (ITFST) και World Maritime University (WMU).
Στη συγκεκριμένη online έρευνα, που εκκίνησε τον Μάιο του 2024, συμμετείχαν 5.879 ναυτικοί.
Σε σχετική ερώτηση για το πόσες φορές είχαν τη δυνατότητα να βγουν στη στεριά κατά τη διάρκεια της σύμβασής τους, το 26% των ναυτικών απάντησαν καμία, ενώ το 19,8% απάντησε μία, το 13,4% δύο φορές, το 10,7% τρεις φορές, το 7,2% τέσσερις φορές.
Σε ένα δείγμα ναυτικών των οποίων η μέση διάρκεια σύμβασης είναι 6,6 μήνες, σχεδόν το 70% των ναυτικών δεν έχουν άδεια εξόδου στη στεριά ή έχουν σπάνια (1 έως 3 φορές). Ως εκ τούτου, οι ναυτικοί έχουν άδεια εξόδου στη στεριά λιγότερο από μία φορά κάθε δύο μήνες και πολλοί δεν έχουν καμία.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το εύρημα ότι, από αυτούς που είχαν τη δυνατότητα να αποβιβαστούν στη στεριά, το 47% έμεινε λιγότερο από τρεις ώρες και το 93,5% λιγότερο από έξι ώρες. Μόλις το 6,5% πέρασε τουλάχιστον έξι ώρες στη στεριά. Ακόμη, σύμφωνα με την έκθεση, οι αξιωματικοί είναι λιγότερο πιθανό να έχουν άδεια εξόδου στη στεριά από τα κατώτερα πληρώματα.
Τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι τα εμπόδια για άδεια εξόδου είναι πολυποίκιλα. Οι ναυτικοί αναφέρουν την έλλειψη χρόνου στο λιμάνι και τον φόρτο εργασίας ως τα μεγαλύτερα εμπόδια για την αποβίβαση στην ξηρά. Τα έξοδα μεταφοράς και η απομακρυσμένη θέση των εγκαταστάσεων αποτελούν τη δεύτερη σημαντικότερη ομάδα εμποδίων, ενώ οι περιορισμοί του κράτους του λιμένα και η έλλειψη εγκαταστάσεων στο λιμάνι επίσης αναφέρθηκαν από τους ναυτικούς. Τέλος, οι περιορισμοί από πλευράς των εταιρειών αναφέρθηκαν από ένα μικρότερο, αλλά σημαντικό ποσοστό ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για την ενίσχυση στρατηγικών λιμενικών υποδομών φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων της CMA CGM, με τα «φώτα» να στρέφονται αυτή τη φορά στη μεθανόλη.…
Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, ότι πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής ελάσματος ενός πλοίου μεταφοράς πετροχημικών,…
Φέτος, η ECSA European Shipowners γιορτάζει τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της. Με αφορμή την εν λόγω επέτειο το θεσμικό όργανο εκπροσώπησης των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ