
Την απουσία αδειών εξόδου στη στεριά για το μεγαλύτερο ποσοστό ναυτικών υπογραμμίζει νέα έκθεση των ITF Seafarers’ Trust (ITFST) και World Maritime University (WMU).
Στη συγκεκριμένη online έρευνα, που εκκίνησε τον Μάιο του 2024, συμμετείχαν 5.879 ναυτικοί.
Σε σχετική ερώτηση για το πόσες φορές είχαν τη δυνατότητα να βγουν στη στεριά κατά τη διάρκεια της σύμβασής τους, το 26% των ναυτικών απάντησαν καμία, ενώ το 19,8% απάντησε μία, το 13,4% δύο φορές, το 10,7% τρεις φορές, το 7,2% τέσσερις φορές.
Σε ένα δείγμα ναυτικών των οποίων η μέση διάρκεια σύμβασης είναι 6,6 μήνες, σχεδόν το 70% των ναυτικών δεν έχουν άδεια εξόδου στη στεριά ή έχουν σπάνια (1 έως 3 φορές). Ως εκ τούτου, οι ναυτικοί έχουν άδεια εξόδου στη στεριά λιγότερο από μία φορά κάθε δύο μήνες και πολλοί δεν έχουν καμία.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το εύρημα ότι, από αυτούς που είχαν τη δυνατότητα να αποβιβαστούν στη στεριά, το 47% έμεινε λιγότερο από τρεις ώρες και το 93,5% λιγότερο από έξι ώρες. Μόλις το 6,5% πέρασε τουλάχιστον έξι ώρες στη στεριά. Ακόμη, σύμφωνα με την έκθεση, οι αξιωματικοί είναι λιγότερο πιθανό να έχουν άδεια εξόδου στη στεριά από τα κατώτερα πληρώματα.
Τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι τα εμπόδια για άδεια εξόδου είναι πολυποίκιλα. Οι ναυτικοί αναφέρουν την έλλειψη χρόνου στο λιμάνι και τον φόρτο εργασίας ως τα μεγαλύτερα εμπόδια για την αποβίβαση στην ξηρά. Τα έξοδα μεταφοράς και η απομακρυσμένη θέση των εγκαταστάσεων αποτελούν τη δεύτερη σημαντικότερη ομάδα εμποδίων, ενώ οι περιορισμοί του κράτους του λιμένα και η έλλειψη εγκαταστάσεων στο λιμάνι επίσης αναφέρθηκαν από τους ναυτικούς. Τέλος, οι περιορισμοί από πλευράς των εταιρειών αναφέρθηκαν από ένα μικρότερο, αλλά σημαντικό ποσοστό ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η περασμένη εβδομάδα φαίνεται πως δεν επεφύλασσε εκπλήξεις για τη ναυλαγορά των bulkers, με τους δείκτες του Baltic Exchange να παρουσιάζουν μικρές αυξομειώσεις. Παράλληλα,…
Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν κινητήριο μοχλό της παραγωγής διαφόρων γεωργικών αγαθών στη Γηραιά Ήπειρο, επηρεάζοντας κατά συνέπεια και τις θαλάσσιες μεταφορές αυτών. Ευνοϊκές μπορούν…
Το αργό της Βενεζουέλας έλαβε κόκκινη κάρτα από τις Ηνωμένες Πολιτείες για αρκετούς μήνες, από τον Μάρτιο του 2025. Ως αποκορύφωμα, τον περασμένο Μάιο,…
Ποσότητες iron ore-ρεκόρ εξήγαγε τον περασμένο Ιούλιο η Βραζιλία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Αναλυτικότερα, η χώρα της Λατινικής Αμερικής εξήγαγε 41,1 εκατ. τόνους…
Ο περασμένος Ιούλιος αποτέλεσε μήνα με ιδιαίτερη σημασία για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς έλαβαν χώρα ορόσημα τα οποία είχαν αντίστοιχες επιδράσεις στη ναυλαγορά.…
Στην υλοποίηση έργων επάρκειας νερού και αφαλάτωσης με έμφαση στα πιο απομακρυσμένα και μικρά νησιά, έχουν προχωρήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Γενική Γραμματεία…
Ο Παναμάς δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητος από τα φιλόδοξα πλάνα του κολοσσού της ναυτιλίας, COSCO. Συγκεκριμένα, η COSCO αποσκοπεί στην απόκτηση μεριδίου…
Ο Aμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αποφάσισε να παρατείνει για 90 ημέρες την αποκλιμάκωση στο μέτωπο των τελωνειακών δασμών που έχει ανοίξει με την Κίνα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ