
Μια καινοτόμος τεχνολογία, που υπόσχεται να μεταμορφώσει το μέλλον της ναυτιλίας, επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα αποανθρακοποίησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Το έργο αφορά την ανάπτυξη και τη δοκιμή ενός νέου ναυτικού κινητήρα χαμηλών εκπομπών, με καύσιμο την αμμωνία.
Η τεχνολογία του έργου βασίζεται στην πρωτοποριακή προσέγγιση της Carnot Ltd., η οποία αναπτύσσει κινητήρες που εξαλείφουν τις ενεργειακές απώλειες που προκαλούνται κατά τη διαδικασία ψύξης. Με την αξιοποίηση εξαιρετικά ανθεκτικών στη θερμότητα υλικών, η Carnot στοχεύει στη ριζική αύξηση της θερμικής απόδοσης και της απόδοσης καύσης της αμμωνίας.
Το έργο δεν αφορά μόνο την έρευνα, καθώς πρόκειται για μια πρακτική εφαρμογή που στοχεύει στην εγκατάσταση και στη λειτουργία βοηθητικού ναυτικού κινητήρα με καύσιμο την αμμωνία. Ο κινητήρας αυτός θα επιτρέπει στα υφιστάμενα πλοία την άμεση μείωση εκπομπών άνθρακα
Η κοινοπραξία που υλοποιεί το έργο περιλαμβάνει σημαντικούς βιομηχανικούς και ακαδημαϊκούς εταίρους: τη MOL (Europe Africa) Ltd., την Clean Air Power GT Ltd., η οποία αναπτύσσει εξειδικευμένα συστήματα έγχυσης αμμωνίας, τη Houlder Ltd. για την τεχνική ενσωμάτωση του κινητήρα στα πλοία και την De Courcy Alexander Ltd. για την εμπορική αξιολόγηση της αγοράς. Σημαντικό ρόλο παίζει και το Πανεπιστήμιο του Southampton, το οποίο θα υποστηρίξει την τεχνολογία μέσω προχωρημένων υπολογιστικών προσομοιώσεων καύσης.
Ο συντονισμός και η ηγεσία της κοινοπραξίας ανήκουν στην Carnot Ltd., ενώ η MOL (Europe Africa) Ltd. συμβάλλει στρατηγικά, με τεχνογνωσία διαχείρισης στόλου και επιχειρησιακές πληροφορίες για την υλοποίηση της τεχνολογίας σε εμπορικές συνθήκες.
Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το πρόγραμμα UK SHORE του Υπουργείου Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, μέσω του 6ου Κύκλου του Διαγωνισμού Καθαρής Ναυτιλιακής Επίδειξης (CMDC6). Το έργο απευθύνεται άμεσα σε πλοιοκτήτες και ναυτιλιακές εταιρείες που αναζητούν εφαρμόσιμες λύσεις μείωσης εκπομπών, ενώ συμβάλλει έμμεσα στους παγκόσμιους στόχους για την κλιματική ουδετερότητα της ναυτιλίας έως το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η νορβηγική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο πρόγραμμα εντατικοποίησης των ελέγχων ασφάλισης πλοίων που εισέρχονται στα ύδατα της χώρας. Έτσι, η Νορβηγία προστίθεται σε…
Νεκρός εντοπίστηκε, νωρίτερα σήμερα, ένας άνδρας στο λιμάνι του Πειραιά, με τις συνθήκες θανάτου του να ερευνώνται από το Λιμενικό Σώμα. Πρόκειται, σύμφωνα με…
Το bioLNG αποτελεί ένα καύσιμο που συνδυάζει το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα με την τεχνική ωριμότητα και την άμεση υιοθέτησή του από ήδη υπάρχοντες στόλους…
Ο πληθυσμός της Ιαπωνίας συρρικνώθηκε με ταχύτητα ρεκόρ –κατά 900.000 και πλέον ανθρώπους– το 2024, δείχνουν επίσημα δεδομένα που δόθηκαν στη δημοσιότητα σήμερα, παρά…
Εκατόν είκοσι οκτώ θαλάσσιες συνδέσεις είχε αναπτύξει η Κίνα έως τα τέλη του περασμένου Ιουλίου στο πλαίσιο του Silk Road Maritime Transport project, που…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη.…
Δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση μειοψηφικού μετοχικού πακέτου της Air Europa ετοιμάζει η Turkish Airlines, σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Τουρκίας. Στόχος του…
Καθώς η καταληκτική ημερομηνία για την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίων με την ξηρά (Offshore Power Supply − OPS) πλησιάζει, το λιμάνι του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ