
Ο γενικός ελεγκτής του Παναμά Anel Flores ζήτησε από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας να επανεξετάσει την παράταση της σύμβασης της κυβέρνησης με την τοπική μονάδα λιμένων που ελέγχεται από τη CK Hutchison με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Πρόκειται για τα λιμάνια Balboa και Cristobal κατά μήκος της Διώρυγας του Παναμά.
Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως να δημιουργεί ένα νέο εμπόδιο στη συμφωνία του ομίλου για την πώληση των δικαιωμάτων του για συνολικά 43 λιμένες, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι στρατηγικής σημασίας λιμένες του Παναμά.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι αγωγές προέρχονται από έναν έλεγχο διάρκειας πολλών μηνών, που πραγματοποιήθηκε υπό την ηγεσία του Flores, ο οποίος έχει διαμαρτυρηθεί δημοσίως ότι η σύμβαση δεν ευθυγραμμίζεται με τα συμφέροντα της χώρας.
«Πρόκειται για συμφωνίες δισεκατομμυρίων δολαρίων, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν τον Παναμά, τον πραγματικό ιδιοκτήτη των λιμένων του Παναμά», δήλωσε ο Flores. «Γι’ αυτό και έχουμε προβεί στις συγκεκριμένες ενέργειες, επειδή δεν είμαστε ικανοποιημένοι».
Η καταγγελία θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την προγραμματισμένη συμφωνία για την πώληση των λιμένων σε μια διεθνή κοινοπραξία. Υπενθυμίζεται ότι ο ισχυρός άνδρας της Terminal Investment Ltd., Gianluigi Aponte, ηγείται της εν λόγω προσπάθειας, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζεται από κρατικές κινεζικές εταιρείες, όπως η COSCO. Είναι άξιο αναφοράς ότι στην ομάδα υποψήφιων αγοραστών περιλαμβάνεται επίσης η αμερικανική εταιρεία BlackRock Inc.
Η CK Hutchison κατέχει το 90% των μετοχών της τοπικής Panama Ports Company, η οποία είχε 25ετή παραχώρηση για τη λειτουργία των λιμένων, που ανανεώθηκε το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ