
Ο γενικός ελεγκτής του Παναμά Anel Flores ζήτησε από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας να επανεξετάσει την παράταση της σύμβασης της κυβέρνησης με την τοπική μονάδα λιμένων που ελέγχεται από τη CK Hutchison με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Πρόκειται για τα λιμάνια Balboa και Cristobal κατά μήκος της Διώρυγας του Παναμά.
Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως να δημιουργεί ένα νέο εμπόδιο στη συμφωνία του ομίλου για την πώληση των δικαιωμάτων του για συνολικά 43 λιμένες, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι στρατηγικής σημασίας λιμένες του Παναμά.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι αγωγές προέρχονται από έναν έλεγχο διάρκειας πολλών μηνών, που πραγματοποιήθηκε υπό την ηγεσία του Flores, ο οποίος έχει διαμαρτυρηθεί δημοσίως ότι η σύμβαση δεν ευθυγραμμίζεται με τα συμφέροντα της χώρας.
«Πρόκειται για συμφωνίες δισεκατομμυρίων δολαρίων, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν τον Παναμά, τον πραγματικό ιδιοκτήτη των λιμένων του Παναμά», δήλωσε ο Flores. «Γι’ αυτό και έχουμε προβεί στις συγκεκριμένες ενέργειες, επειδή δεν είμαστε ικανοποιημένοι».
Η καταγγελία θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την προγραμματισμένη συμφωνία για την πώληση των λιμένων σε μια διεθνή κοινοπραξία. Υπενθυμίζεται ότι ο ισχυρός άνδρας της Terminal Investment Ltd., Gianluigi Aponte, ηγείται της εν λόγω προσπάθειας, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζεται από κρατικές κινεζικές εταιρείες, όπως η COSCO. Είναι άξιο αναφοράς ότι στην ομάδα υποψήφιων αγοραστών περιλαμβάνεται επίσης η αμερικανική εταιρεία BlackRock Inc.
Η CK Hutchison κατέχει το 90% των μετοχών της τοπικής Panama Ports Company, η οποία είχε 25ετή παραχώρηση για τη λειτουργία των λιμένων, που ανανεώθηκε το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ