
Ο γενικός ελεγκτής του Παναμά Anel Flores ζήτησε από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας να επανεξετάσει την παράταση της σύμβασης της κυβέρνησης με την τοπική μονάδα λιμένων που ελέγχεται από τη CK Hutchison με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Πρόκειται για τα λιμάνια Balboa και Cristobal κατά μήκος της Διώρυγας του Παναμά.
Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως να δημιουργεί ένα νέο εμπόδιο στη συμφωνία του ομίλου για την πώληση των δικαιωμάτων του για συνολικά 43 λιμένες, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι στρατηγικής σημασίας λιμένες του Παναμά.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι αγωγές προέρχονται από έναν έλεγχο διάρκειας πολλών μηνών, που πραγματοποιήθηκε υπό την ηγεσία του Flores, ο οποίος έχει διαμαρτυρηθεί δημοσίως ότι η σύμβαση δεν ευθυγραμμίζεται με τα συμφέροντα της χώρας.
«Πρόκειται για συμφωνίες δισεκατομμυρίων δολαρίων, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν τον Παναμά, τον πραγματικό ιδιοκτήτη των λιμένων του Παναμά», δήλωσε ο Flores. «Γι’ αυτό και έχουμε προβεί στις συγκεκριμένες ενέργειες, επειδή δεν είμαστε ικανοποιημένοι».
Η καταγγελία θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την προγραμματισμένη συμφωνία για την πώληση των λιμένων σε μια διεθνή κοινοπραξία. Υπενθυμίζεται ότι ο ισχυρός άνδρας της Terminal Investment Ltd., Gianluigi Aponte, ηγείται της εν λόγω προσπάθειας, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζεται από κρατικές κινεζικές εταιρείες, όπως η COSCO. Είναι άξιο αναφοράς ότι στην ομάδα υποψήφιων αγοραστών περιλαμβάνεται επίσης η αμερικανική εταιρεία BlackRock Inc.
Η CK Hutchison κατέχει το 90% των μετοχών της τοπικής Panama Ports Company, η οποία είχε 25ετή παραχώρηση για τη λειτουργία των λιμένων, που ανανεώθηκε το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ