
Διαχειρίστριες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων επενδύουν συστηματικά στα containerships, με την τοποθέτηση παραγγελιών σε κινεζικά κυρίως, αλλά και σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Πιο συγκεκριμένα, οι επενδύσεις των Ελλήνων στα containerships, που καταγράφηκαν την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 25 Ιουλίου, επικεντρώνονται στην κατηγορία των feeders, δηλαδή σε πλοία μεταφορικής ικανότητας από 1.800 έως και 3.000 TEUs.
Ανάμεσα στους κορυφαίους επενδυτές συγκαταλέγονται οι Capital Maritime, Minerva Marine και Athenian Sea Carriers, σύμφωνα με δεδομένα της ναυλομεσιτικής εταιρείας Xclusiv. Η Capital Maritime αναμένει να παραλάβει από τα ναυπηγεία της Hyundai δύο επιπλέον feeders μεταφορικής ικανότητας 2.800 TEUs, μετά την παραγγελία άλλων οκτώ feeders τον Απρίλιο. Η Minerva Marine παρήγγειλε συνολικά τέσσερα feeders, μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEUs, από δύο διαφορετικά ναυπηγεία της Κίνας, ενώ η συμφωνία της περιλαμβάνει την επιλογή να παραγγείλει επιπλέον τέσσερα (δύο από κάθε ναυπηγείο) μετά την εξάσκηση δικαιώματος προαίρεσης. Τέλος, η εταιρεία Athenian Sea Carriers προέβη στην παραγγελία δύο feeders, μεταφορικής ικανότητας 3.000 TEUs, σε ναυπηγείο της Κίνας, με τη δυνατότητα επέκτασης της συμφωνίας για επιπλέον δύο πλοία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα δύο υπό παραγγελία πλοία της Capital Maritime θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, αναδεικνύοντας την προθυμία της εταιρείας να επενδύσει σε πράσινες τεχνολογίες. Επιπλέον, όσον αφορά τα υπό παραγγελία πλοία της Athenian Sea Carriers, ήδη έχει συμφωνηθεί η χρονοναύλωσή τους. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την ομαλή είσοδό της στην αγορά των feeders.
Πηγή: Xclusiv report (Week 30)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ