
Εν μέσω συθέμελων ανακατατάξεων στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, μια χώρα από τη Λατινική Αμερική εξελίσσεται σε σύγχρονο «El Dorado» για τα δεξαμενόπλοια. Ο λόγος για την Αργεντινή, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση των χωρών με τα μεγαλύτερα αποθέματα σχιστολιθικού πετρελαίου παγκοσμίως.
Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, τα τελευταία χρόνια η Αργεντινή διανύει περίοδο οικονομικής άνθισης, η οποία συμβάλλει στην ανάπτυξη της παραγωγής πετρελαίου. Ενδεικτικά, η συνολική παραγωγή της αναμένεται να διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 890.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2025 (εκ των οποίων 450.000 bpd είναι σχιστολιθικό), ενώ έως το 2030 εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 1,3 εκατ. bpd.
Αν και η εγχώρια ζήτηση προβλέπεται ότι θα αυξάνεται σταθερά έως το 2030, η αύξηση της παραγωγής θα είναι σημαντικά υψηλότερη. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την επιτάχυνση των εξαγωγών της Αργεντινής και συνεπώς προσελκύει το ενδιαφέρον της αγοράς των δεξαμενόπλοιων. Μέχρι στιγμής φέτος, οι εξαγωγές αργού της Αργεντινής διαμορφώνονται κατά μέσο στα 170.000 bpd, ενώ το 50% αυτών αποστέλλονται σε λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Ωστόσο, τα υπό ανάπτυξη έργα υποδομών της Αργεντινής θα επιτρέψουν τις εξαγωγές αργού στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, καθώς η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου αναμένεται να επικεντρωθεί στην Ανατολή τα επόμενα χρόνια, η πρόσθετη προσφορά της Αργεντινής θα τροφοδοτήσει την αγορά των δεξαμενόπλοιων με ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Επί του παρόντος, περίπου το 50% των εξαγωγών αργού της Αργεντινής μεταφέρεται με Aframaxes, ωστόσο μια σημαντική στροφή προς τα Suezmaxes αναμένεται βραχυπρόθεσμα. Τα VLCCs θα αποκτήσουν μερίδιο αγοράς στα τέλη του 2026, οπότε και θα ολοκληρωθεί η επέκταση του τερματικού φόρτωσης Punta Colorada. Συνολικά, η Αργεντινή θα καταστεί ένας σημαντικός εξαγωγέας αργού μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, υποστηρίζοντας τη ζήτηση τονομιλίων για τα δεξαμενόπλοια.
Πηγή: Gibson Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Nakilat εξασφάλισε χρηματοδότηση από την Export-Import Bank of Korea (Korea Exim Bank ‒ KEXΙM) για μια σειρά νέων πλοίων LNG με συμβατικό καύσιμο,…
Αυξημένη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε ο λιμένας Πειραιά στις προβλήτες ΙI και ΙΙI το α΄ εξάμηνο. Πιο συγκεκριμένα, οι προβλήτες που διαχειρίζεται η Cosco σημείωσαν…
Η στάθμη του νερού στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας έχει σημειώσει σημαντική άνοδο, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters. Το φαινόμενο αποτελεί απόρροια έντονων βροχοπτώσεων,…
Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Spire Maritime, μετά το πράσινο φως των αρχών ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, ανακοίνωσε η Κpler. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η…
Με τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο να μαίνεται, η Ουκρανία αντιμετωπίζει σημαντικό έλλειμμα φυσικού αερίου, καθώς οι ρωσικές πυραυλικές επιθέσεις έχουν πλήξει την εγχώρια παραγωγή της.…
H πρωτογενής παραγωγή αλουμινίου στην Κίνα συνέχισε τις υψηλές επιδόσεις, σκαρφαλώνοντας περίπου στους 3,6 εκατ. μετρικούς τόνους τον Ιούνιο του 2025, σύμφωνα με στοιχεία…
Το α΄ εξάμηνο του 2025 επιφύλασσε έντονες γεωπολιτικές ζυμώσεις στη Μέση Ανατολή, κυρίως με την αναζωπύρωση των συγκρούσεων μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ,…
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 4,519 δισ. ευρώ καταγράφηκε στον προϋπολογισμό το α’ εξάμηνο του 2025, έναντι στόχου για 2,235 δισ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 2,905…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ