
Εν μέσω συθέμελων ανακατατάξεων στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, μια χώρα από τη Λατινική Αμερική εξελίσσεται σε σύγχρονο «El Dorado» για τα δεξαμενόπλοια. Ο λόγος για την Αργεντινή, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση των χωρών με τα μεγαλύτερα αποθέματα σχιστολιθικού πετρελαίου παγκοσμίως.
Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, τα τελευταία χρόνια η Αργεντινή διανύει περίοδο οικονομικής άνθισης, η οποία συμβάλλει στην ανάπτυξη της παραγωγής πετρελαίου. Ενδεικτικά, η συνολική παραγωγή της αναμένεται να διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 890.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2025 (εκ των οποίων 450.000 bpd είναι σχιστολιθικό), ενώ έως το 2030 εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 1,3 εκατ. bpd.
Αν και η εγχώρια ζήτηση προβλέπεται ότι θα αυξάνεται σταθερά έως το 2030, η αύξηση της παραγωγής θα είναι σημαντικά υψηλότερη. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την επιτάχυνση των εξαγωγών της Αργεντινής και συνεπώς προσελκύει το ενδιαφέρον της αγοράς των δεξαμενόπλοιων. Μέχρι στιγμής φέτος, οι εξαγωγές αργού της Αργεντινής διαμορφώνονται κατά μέσο στα 170.000 bpd, ενώ το 50% αυτών αποστέλλονται σε λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Ωστόσο, τα υπό ανάπτυξη έργα υποδομών της Αργεντινής θα επιτρέψουν τις εξαγωγές αργού στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, καθώς η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου αναμένεται να επικεντρωθεί στην Ανατολή τα επόμενα χρόνια, η πρόσθετη προσφορά της Αργεντινής θα τροφοδοτήσει την αγορά των δεξαμενόπλοιων με ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Επί του παρόντος, περίπου το 50% των εξαγωγών αργού της Αργεντινής μεταφέρεται με Aframaxes, ωστόσο μια σημαντική στροφή προς τα Suezmaxes αναμένεται βραχυπρόθεσμα. Τα VLCCs θα αποκτήσουν μερίδιο αγοράς στα τέλη του 2026, οπότε και θα ολοκληρωθεί η επέκταση του τερματικού φόρτωσης Punta Colorada. Συνολικά, η Αργεντινή θα καταστεί ένας σημαντικός εξαγωγέας αργού μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, υποστηρίζοντας τη ζήτηση τονομιλίων για τα δεξαμενόπλοια.
Πηγή: Gibson Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος POSCO έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την εταιρεία τακτικών γραμμών HMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία από την πλευρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ