
Εν μέσω συθέμελων ανακατατάξεων στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, μια χώρα από τη Λατινική Αμερική εξελίσσεται σε σύγχρονο «El Dorado» για τα δεξαμενόπλοια. Ο λόγος για την Αργεντινή, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση των χωρών με τα μεγαλύτερα αποθέματα σχιστολιθικού πετρελαίου παγκοσμίως.
Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, τα τελευταία χρόνια η Αργεντινή διανύει περίοδο οικονομικής άνθισης, η οποία συμβάλλει στην ανάπτυξη της παραγωγής πετρελαίου. Ενδεικτικά, η συνολική παραγωγή της αναμένεται να διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 890.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) το 2025 (εκ των οποίων 450.000 bpd είναι σχιστολιθικό), ενώ έως το 2030 εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 1,3 εκατ. bpd.
Αν και η εγχώρια ζήτηση προβλέπεται ότι θα αυξάνεται σταθερά έως το 2030, η αύξηση της παραγωγής θα είναι σημαντικά υψηλότερη. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την επιτάχυνση των εξαγωγών της Αργεντινής και συνεπώς προσελκύει το ενδιαφέρον της αγοράς των δεξαμενόπλοιων. Μέχρι στιγμής φέτος, οι εξαγωγές αργού της Αργεντινής διαμορφώνονται κατά μέσο στα 170.000 bpd, ενώ το 50% αυτών αποστέλλονται σε λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.
Ωστόσο, τα υπό ανάπτυξη έργα υποδομών της Αργεντινής θα επιτρέψουν τις εξαγωγές αργού στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, καθώς η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου αναμένεται να επικεντρωθεί στην Ανατολή τα επόμενα χρόνια, η πρόσθετη προσφορά της Αργεντινής θα τροφοδοτήσει την αγορά των δεξαμενόπλοιων με ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Επί του παρόντος, περίπου το 50% των εξαγωγών αργού της Αργεντινής μεταφέρεται με Aframaxes, ωστόσο μια σημαντική στροφή προς τα Suezmaxes αναμένεται βραχυπρόθεσμα. Τα VLCCs θα αποκτήσουν μερίδιο αγοράς στα τέλη του 2026, οπότε και θα ολοκληρωθεί η επέκταση του τερματικού φόρτωσης Punta Colorada. Συνολικά, η Αργεντινή θα καταστεί ένας σημαντικός εξαγωγέας αργού μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, υποστηρίζοντας τη ζήτηση τονομιλίων για τα δεξαμενόπλοια.
Πηγή: Gibson Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης μόλυνσης, σε…
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Η CK Hutchison Holdings Ltd. απέκλεισε το ενδεχόμενο να ολοκληρωθεί φέτος η αμφιλεγόμενη πώληση των δικαιωμάτων της για δεκάδες λιμένες σε κοινοπραξία που υποστηρίζεται…
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα της ναυτιλίας, μέρος της οποίας είναι και η κρουαζιέρα. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ