
Νέες κινήσεις στη «σκακιέρα» της ενέργειας προανήγγειλε η Τουρκία, η οποία καλοβλέπει την επίτευξη νέας συμφωνίας με το Ιράκ για έναν αγωγό πετρελαίου ανάμεσα στις δύο χώρες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η Άγκυρα είναι δυσαρεστημένη από την υπολειτουργία του υπάρχοντος αγωγού στο πλαίσιο της τρέχουσας συμφωνίας με τη Βαγδάτη. Σημειώνεται ότι ο αγωγός πετρελαίου παραμένει παροπλισμένος πάνω από δύο χρόνια, λόγω διαμάχης αναφορικά με τις πληρωμές. Επίσης, οι μέχρι πρότινος προσπάθειες για την επανεκκίνηση των αποστολών αποτύγχαναν, λόγω διαφωνιών μεταξύ του Ιράκ, της ημιαυτόνομης περιοχής του Κουρδιστάν και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του αγωγού διακινούνταν περίπου 500.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως έως το 2023. Επιπλέον, σε πλήρη λειτουργία, οι δύο γραμμές του αγωγού μπορούν να μεταφέρουν συνολικά 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, βάσει στοιχείων του κρατικού φορέα εκμετάλλευσης αγωγών της Τουρκίας Botas.
Ως εκ τούτου, η Τουρκία «ποντάρει» στην επίτευξη νέας συμφωνίας με το Ιράκ με υψηλό δυνητικό όφελος και για τις δύο πλευρές, σύμφωνα με Τούρκο αξιωματούχο. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Ενέργειας της Τουρκίας απέστειλε σχετική επιστολή στο Υπουργείο Πετρελαίου του Ιράκ. Σε απάντηση, την περασμένη εβδομάδα η Βαγδάτη συμφώνησε σε ένα σχέδιο μεταφοράς πετρελαίου, πραγματοποιώντας την πρώτη κίνηση για την επαναλειτουργία του αγωγού.
Τέλος, Τούρκοι αξιωματούχοι τονίζουν ότι ο αγωγός αποτελεί κομβικό στοιχείο του έργου υποδομών «Development Road», που έχει σχεδιαστεί για να συνδέσει το Ιράκ με την Ευρώπη μέσω της Τουρκίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλεόνασμα 2,168 δισ. ευρώ παρουσίασε το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού της Κεντρικής Διοίκησης το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 έναντι στόχου για έλλειμμα 1.961 δισ. ευρώ,…
Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε το πρωί της Δευτέρας, από τη θαλάσσια περιοχή της Πύλης Ε8 εντός του λιμένα Πειραιά, γυναίκα ηλικίας περίπου 50…
Στο πλαίσιο εξέλιξης της αυτόνομης τεχνολογίας σκαφών, ο ABS και η Saronic Technologies υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη τεχνικών απαιτήσεων και υπηρεσιών…
Καθώς η πυρηνική ενέργεια κερδίζει συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση, οι συνέργειες μεταξύ εταιρειών-κολοσσών για την προώθησή της επιταχύνονται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα συνιστά…
Στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται για μία ακόμα φορά η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία «ποντάρει»…
Σε αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου του προχωρά ο μεταλλευτικός κολοσσός BHP, καθώς πρόσφατα προέβη σε νέα στρατηγική κίνηση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται…
Η Turkish Airlines προχωρά στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου της Air Europa, σε μια νέα στρατηγική κίνηση που ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη και…
Επιτακτική καθίσταται πλέον η ανάγκη ανανέωσης του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, ο οποίος καταγράφει τον υψηλότερο μέσο όρο ηλικίας στα χρονικά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ