
Νέες κινήσεις στη «σκακιέρα» της ενέργειας προανήγγειλε η Τουρκία, η οποία καλοβλέπει την επίτευξη νέας συμφωνίας με το Ιράκ για έναν αγωγό πετρελαίου ανάμεσα στις δύο χώρες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η Άγκυρα είναι δυσαρεστημένη από την υπολειτουργία του υπάρχοντος αγωγού στο πλαίσιο της τρέχουσας συμφωνίας με τη Βαγδάτη. Σημειώνεται ότι ο αγωγός πετρελαίου παραμένει παροπλισμένος πάνω από δύο χρόνια, λόγω διαμάχης αναφορικά με τις πληρωμές. Επίσης, οι μέχρι πρότινος προσπάθειες για την επανεκκίνηση των αποστολών αποτύγχαναν, λόγω διαφωνιών μεταξύ του Ιράκ, της ημιαυτόνομης περιοχής του Κουρδιστάν και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω του αγωγού διακινούνταν περίπου 500.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως έως το 2023. Επιπλέον, σε πλήρη λειτουργία, οι δύο γραμμές του αγωγού μπορούν να μεταφέρουν συνολικά 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, βάσει στοιχείων του κρατικού φορέα εκμετάλλευσης αγωγών της Τουρκίας Botas.
Ως εκ τούτου, η Τουρκία «ποντάρει» στην επίτευξη νέας συμφωνίας με το Ιράκ με υψηλό δυνητικό όφελος και για τις δύο πλευρές, σύμφωνα με Τούρκο αξιωματούχο. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Ενέργειας της Τουρκίας απέστειλε σχετική επιστολή στο Υπουργείο Πετρελαίου του Ιράκ. Σε απάντηση, την περασμένη εβδομάδα η Βαγδάτη συμφώνησε σε ένα σχέδιο μεταφοράς πετρελαίου, πραγματοποιώντας την πρώτη κίνηση για την επαναλειτουργία του αγωγού.
Τέλος, Τούρκοι αξιωματούχοι τονίζουν ότι ο αγωγός αποτελεί κομβικό στοιχείο του έργου υποδομών «Development Road», που έχει σχεδιαστεί για να συνδέσει το Ιράκ με την Ευρώπη μέσω της Τουρκίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ