
«Υλοποιώ την υπόσχεσή μου για τη δημιουργία δύο νέων Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώνοντας τη δημιουργία δύο θαλάσσιων πάρκων.
«Με τα δύο πάρκα η Ελλάδα αποκτά από τις μεγαλύτερες θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Η Ελλάδα ηγέτιδα στη Μεσόγειο σε θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές», διαμήνυσε ο πρωθυπουργός.
27.500 km2 είναι η συνολική έκταση των δύο νέων θαλάσσιων πάρκων, 25% παραπάνω από τις αρχικές εξαγγελίες.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου σημείωσε ότι η δημιουργία των Θαλάσσιων Πάρκων απλώνει ένα δίχτυ προστασίας στο 35% των χωρικών μας υδάτων, προσπάθεια που, όπως είπε, έχει γίνει ήδη δεκτή με θετικά σχόλια από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις. Υπογράμμισε το γεγονός ότι με αυτή την πρωτοβουλία η χώρα μας πρωτοπορεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διότι η υποχρέωση που έχει να δημιουργήσει Θαλάσσια Πάρκα στο 30% των χωρικών της υδάτων έως το 2030, θα υλοποιηθεί πολύ νωρίτερα, το 2026 και θα αφορά σε μεγαλύτερο ποσοστό, στο 35%. Παράλληλα, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύει την χρήση μηχανότρατας, ως μέσο προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος σε ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές, μέτρο που ακολουθούν και άλλες χώρες όπως η Δανία και η Σουηδία.
«Η θάλασσα υπήρξε κοιτίδα του ελληνικού πολιτισμού και της ναυτικής μας ισχύος, ενώ είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με τη καρδιά της εθνικής μας ταυτότητας», τόνισε ο Υπουργός, αναφερόμενος στα Εθνικά Θαλάσσια Πάρκα. Τη θεσμοθέτηση τους δε, την χαρακτήρισε ως «ιστορικό βήμα για τη προστασία των θαλασσών μας, με εθνικό και ανθρώπινο πρόσημο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσκεψη στον Λιμένα Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ο μεγαλομέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε., κύριος Ιβάν Σαββίδης, όπου συναντήθηκε με στελέχη της εταιρείας και ενημερώθηκε για τα επόμενα…
Η κορυφαία διοργάνωση γκολφ για τη ναυτιλία επιστρέφει ξανά, προσφέροντας έναν συνδυασμό αθλητισμού και επιχειρηματικότητας σε ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών. Το Glyfada Greek Maritime…
Επιθεωρητές της υπηρεσίας του ΟΗΕ για την επιτήρηση των πυρηνικών (IAEA, Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας – ΔΟΑΕ) εισήλθαν στο Ιράν με τη συγκατάθεση του…
Ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ναυπήγησης ενός καινοτόμου LNG carrier ανακοίνωσε η Minerva Gas. Συγκεκριμένα, βάσεις σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Σάββατο…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq, Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα…
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο των ΗΠΑ για δεύτερη φορά έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στην παγκόσμια οικονομική σφαίρα, συμπεριλαμβανομένης και της…
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ