
«Υλοποιώ την υπόσχεσή μου για τη δημιουργία δύο νέων Εθνικών Θαλάσσιων Πάρκων σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώνοντας τη δημιουργία δύο θαλάσσιων πάρκων.
«Με τα δύο πάρκα η Ελλάδα αποκτά από τις μεγαλύτερες θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Η Ελλάδα ηγέτιδα στη Μεσόγειο σε θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές», διαμήνυσε ο πρωθυπουργός.
27.500 km2 είναι η συνολική έκταση των δύο νέων θαλάσσιων πάρκων, 25% παραπάνω από τις αρχικές εξαγγελίες.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου σημείωσε ότι η δημιουργία των Θαλάσσιων Πάρκων απλώνει ένα δίχτυ προστασίας στο 35% των χωρικών μας υδάτων, προσπάθεια που, όπως είπε, έχει γίνει ήδη δεκτή με θετικά σχόλια από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις. Υπογράμμισε το γεγονός ότι με αυτή την πρωτοβουλία η χώρα μας πρωτοπορεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διότι η υποχρέωση που έχει να δημιουργήσει Θαλάσσια Πάρκα στο 30% των χωρικών της υδάτων έως το 2030, θα υλοποιηθεί πολύ νωρίτερα, το 2026 και θα αφορά σε μεγαλύτερο ποσοστό, στο 35%. Παράλληλα, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύει την χρήση μηχανότρατας, ως μέσο προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος σε ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές, μέτρο που ακολουθούν και άλλες χώρες όπως η Δανία και η Σουηδία.
«Η θάλασσα υπήρξε κοιτίδα του ελληνικού πολιτισμού και της ναυτικής μας ισχύος, ενώ είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με τη καρδιά της εθνικής μας ταυτότητας», τόνισε ο Υπουργός, αναφερόμενος στα Εθνικά Θαλάσσια Πάρκα. Τη θεσμοθέτηση τους δε, την χαρακτήρισε ως «ιστορικό βήμα για τη προστασία των θαλασσών μας, με εθνικό και ανθρώπινο πρόσημο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ