
Ανακατατάξεις καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες στα δρομολόγια των LNG carriers, καθώς η ραγδαία άνοδος του υδραργύρου στις χώρες της Ασίας έχει μετατοπίσει το εμπορικό ενδιαφέρον προς την Ανατολή.
Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα και περισσότερα πλοία που επρόκειτο να καταπλεύσουν στην Ευρώπη επαναδρομολογούνται προς τις ασιατικές αγορές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα συνιστά το LNG carrier «Al Bidda», το οποίο αρχικά αναμενόταν να εκφορτώσει καταριανό LNG στο Βέλγιο. Ωστόσο, την προηγούμενη εβδομάδα εντοπίστηκε να διασχίζει τον Ινδικό Ωκεανό με προορισμό τη Σιγκαπούρη.
Η επαναδρομολόγηση των LNG carriers αντανακλά την κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης LNG στην Ασία, την οποία «πυροδότησε» ο καλοκαιρινός καύσωνας. Ειδικότερα, θερμοκρασίες στη Βόρεια Ασία έχουν υπερβεί τα φυσιολογικά επίπεδα, οδηγώντας σε εξάντληση των αποθεμάτων φυσικού αερίου. Ως εκ τούτου, έχουν αυξηθεί οι αγορές spot φορτίων από βασικούς εισαγωγείς στην Ιαπωνία και στη Νότια Κορέα, γεγονός που συνέβαλε και στην πρόσφατη άνοδο των τιμών. Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg, το κύμα καύσωνα αναμένεται να διαρκέσει για τουλάχιστον έναν μήνα ακόμα.
Την ίδια στιγμή, οι θερμοκρασίες στη Γηραιά Ήπειρο είναι επίσης υψηλές, ωστόσο η κατάσταση είναι πιο σταθερή. Τα αποθέματα φυσικού αερίου είναι επαρκή και λειτουργούν καθησυχαστικά για τις αγορές. Παράλληλα, η Ευρώπη «είδε» τις εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Νορβηγία να αυξάνονται σημαντικά κατά τη διάρκεια του Ιουλίου.
Τέλος, οι αγορές LNG έχουν ενταθεί προσφάτως και στη Νότια Αμερική, καθώς ο ψυχρός χειμώνας αυξάνει τις ενεργειακές ανάγκες για θέρμανση. Έτσι, η Νότια Αμερική «τραβά» φορτία αμερικανικού LNG που αρχικά προορίζονταν για την Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ