
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα για τις διά θαλάσσης μεταφορές βωξίτη το β΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με την AXSMarine, τα Capesize bulkers χωρητικότητας από 100.000 έως 220.000 dwt μετέφεραν 44,5 εκατ. τόνους βωξίτη, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του α΄ τριμήνου του 2025 κατά 25,8%. Ο όγκος που μετέφεραν τα Capesizes αντιπροσωπεύει το 67,9% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης το ίδιο διάστημα.
Τη δεύτερη θέση στο βάθρο καταλαμβάνουν τα Neo-Panamaxes χωρητικότητας 85.000 έως 100.000 dwt. Η διαφορά τους όμως σε σχέση με τα Capesizes είναι σημαντική, καθώς, κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους, μετέφεραν συνολικά 7 εκατ. τόνους βωξίτη. Από τον συνολικό όγκο βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης, το 10,8% μεταφέρθηκε με Neo-Panamaxes. Ως απότοκο, σημειώθηκε ετήσια άνοδος 4,2% στον όγκο βωξίτη που μετέφεραν τα συγκεκριμένα πλοία.
Τέλος, στην τρίτη θέση έρχονται τα VLOCs. Τα συγκεκριμένα πλοία, με χωρητικότητα άνω των 220.000 dwt, μετέφεραν κατά το β΄ τρίμηνο του έτους 4,1 εκατ. τόνους βωξίτη, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 3,3%. Άξια αναφοράς είναι η συμμετοχή των Ultramaxes στο συγκεκριμένο εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω πλοία κατείχαν ένα μικρό μερίδιο αγοράς (5,2%), η αύξηση στον μεταφερόμενο όγκο βωξίτη ήταν της τάξεως του 84,4%.
Σε ό,τι αφορά τη «γεωγραφική κατανομή» των ροών βωξίτη, η Γουινέα αναδεικνύεται ως κορυφαίος εξαγωγέας βωξίτη, μαγνητίζοντας τα φώτα της αγοράς των bulk carriers. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές της αφρικανικής χώρας, κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025, ανήλθαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 95 εκατ. τόνων βωξίτη, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons, καταγράφοντας άνοδο 36% σε σχέση με πέρυσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
UMAR Shipping Services Ltd, part of the UW Group, is proud to announce that it has been awarded with the Corporate Social Responsibility (CSR)…
Τις απόψεις τους σχετικά με το ακανθώδες ζήτημα των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ή επέκτασης μέσω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο φιλοξένησαν από την 1η έως και την 3η Οκτωβρίου τις εργασίες δύο σημαντικών επιτροπών της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων…
Υπέκυψε στα τραύματά του ένα μέλος του πληρώματος του υπό ολλανδική σημαία φορτηγού πλοίου «Minervagracht», το οποίο δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι στον…
«Η στρατηγική σχέση της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι αναβαθμισμένη και σαφώς ισχυροποιημένη. Μελετούμε από κοινού ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πλαίσιο, που…
Στην καθοριστική σημασία που διαδραματίζουν οι ναυτικοί, αλλά και γενικότερα στον ανθρώπινο παράγοντα στον κλάδο της ναυτιλίας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η Karin Orsel, Πρόεδρος…
Την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών σκιαγραφεί με νέα της ανάλυση η Sea-Intelligence. Βάσει των δεδομένων σχετικά με την εξέλιξη…
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv αναλύει τα στατιστικά δεδομένα του υπάρχοντος εμπορικού στόλου, αλλά και των παραγγελιών για νεότευκτα. Ο υπάρχων στόλος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ