
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα για τις διά θαλάσσης μεταφορές βωξίτη το β΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με την AXSMarine, τα Capesize bulkers χωρητικότητας από 100.000 έως 220.000 dwt μετέφεραν 44,5 εκατ. τόνους βωξίτη, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του α΄ τριμήνου του 2025 κατά 25,8%. Ο όγκος που μετέφεραν τα Capesizes αντιπροσωπεύει το 67,9% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης το ίδιο διάστημα.
Τη δεύτερη θέση στο βάθρο καταλαμβάνουν τα Neo-Panamaxes χωρητικότητας 85.000 έως 100.000 dwt. Η διαφορά τους όμως σε σχέση με τα Capesizes είναι σημαντική, καθώς, κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους, μετέφεραν συνολικά 7 εκατ. τόνους βωξίτη. Από τον συνολικό όγκο βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης, το 10,8% μεταφέρθηκε με Neo-Panamaxes. Ως απότοκο, σημειώθηκε ετήσια άνοδος 4,2% στον όγκο βωξίτη που μετέφεραν τα συγκεκριμένα πλοία.
Τέλος, στην τρίτη θέση έρχονται τα VLOCs. Τα συγκεκριμένα πλοία, με χωρητικότητα άνω των 220.000 dwt, μετέφεραν κατά το β΄ τρίμηνο του έτους 4,1 εκατ. τόνους βωξίτη, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 3,3%. Άξια αναφοράς είναι η συμμετοχή των Ultramaxes στο συγκεκριμένο εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω πλοία κατείχαν ένα μικρό μερίδιο αγοράς (5,2%), η αύξηση στον μεταφερόμενο όγκο βωξίτη ήταν της τάξεως του 84,4%.
Σε ό,τι αφορά τη «γεωγραφική κατανομή» των ροών βωξίτη, η Γουινέα αναδεικνύεται ως κορυφαίος εξαγωγέας βωξίτη, μαγνητίζοντας τα φώτα της αγοράς των bulk carriers. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές της αφρικανικής χώρας, κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025, ανήλθαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 95 εκατ. τόνων βωξίτη, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons, καταγράφοντας άνοδο 36% σε σχέση με πέρυσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ