
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα για τις διά θαλάσσης μεταφορές βωξίτη το β΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με την AXSMarine, τα Capesize bulkers χωρητικότητας από 100.000 έως 220.000 dwt μετέφεραν 44,5 εκατ. τόνους βωξίτη, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του α΄ τριμήνου του 2025 κατά 25,8%. Ο όγκος που μετέφεραν τα Capesizes αντιπροσωπεύει το 67,9% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης το ίδιο διάστημα.
Τη δεύτερη θέση στο βάθρο καταλαμβάνουν τα Neo-Panamaxes χωρητικότητας 85.000 έως 100.000 dwt. Η διαφορά τους όμως σε σχέση με τα Capesizes είναι σημαντική, καθώς, κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους, μετέφεραν συνολικά 7 εκατ. τόνους βωξίτη. Από τον συνολικό όγκο βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης, το 10,8% μεταφέρθηκε με Neo-Panamaxes. Ως απότοκο, σημειώθηκε ετήσια άνοδος 4,2% στον όγκο βωξίτη που μετέφεραν τα συγκεκριμένα πλοία.
Τέλος, στην τρίτη θέση έρχονται τα VLOCs. Τα συγκεκριμένα πλοία, με χωρητικότητα άνω των 220.000 dwt, μετέφεραν κατά το β΄ τρίμηνο του έτους 4,1 εκατ. τόνους βωξίτη, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 3,3%. Άξια αναφοράς είναι η συμμετοχή των Ultramaxes στο συγκεκριμένο εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω πλοία κατείχαν ένα μικρό μερίδιο αγοράς (5,2%), η αύξηση στον μεταφερόμενο όγκο βωξίτη ήταν της τάξεως του 84,4%.
Σε ό,τι αφορά τη «γεωγραφική κατανομή» των ροών βωξίτη, η Γουινέα αναδεικνύεται ως κορυφαίος εξαγωγέας βωξίτη, μαγνητίζοντας τα φώτα της αγοράς των bulk carriers. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές της αφρικανικής χώρας, κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025, ανήλθαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 95 εκατ. τόνων βωξίτη, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons, καταγράφοντας άνοδο 36% σε σχέση με πέρυσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ