
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα για τις διά θαλάσσης μεταφορές βωξίτη το β΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με την AXSMarine, τα Capesize bulkers χωρητικότητας από 100.000 έως 220.000 dwt μετέφεραν 44,5 εκατ. τόνους βωξίτη, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του α΄ τριμήνου του 2025 κατά 25,8%. Ο όγκος που μετέφεραν τα Capesizes αντιπροσωπεύει το 67,9% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης το ίδιο διάστημα.
Τη δεύτερη θέση στο βάθρο καταλαμβάνουν τα Neo-Panamaxes χωρητικότητας 85.000 έως 100.000 dwt. Η διαφορά τους όμως σε σχέση με τα Capesizes είναι σημαντική, καθώς, κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους, μετέφεραν συνολικά 7 εκατ. τόνους βωξίτη. Από τον συνολικό όγκο βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης, το 10,8% μεταφέρθηκε με Neo-Panamaxes. Ως απότοκο, σημειώθηκε ετήσια άνοδος 4,2% στον όγκο βωξίτη που μετέφεραν τα συγκεκριμένα πλοία.
Τέλος, στην τρίτη θέση έρχονται τα VLOCs. Τα συγκεκριμένα πλοία, με χωρητικότητα άνω των 220.000 dwt, μετέφεραν κατά το β΄ τρίμηνο του έτους 4,1 εκατ. τόνους βωξίτη, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 3,3%. Άξια αναφοράς είναι η συμμετοχή των Ultramaxes στο συγκεκριμένο εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω πλοία κατείχαν ένα μικρό μερίδιο αγοράς (5,2%), η αύξηση στον μεταφερόμενο όγκο βωξίτη ήταν της τάξεως του 84,4%.
Σε ό,τι αφορά τη «γεωγραφική κατανομή» των ροών βωξίτη, η Γουινέα αναδεικνύεται ως κορυφαίος εξαγωγέας βωξίτη, μαγνητίζοντας τα φώτα της αγοράς των bulk carriers. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές της αφρικανικής χώρας, κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025, ανήλθαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 95 εκατ. τόνων βωξίτη, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons, καταγράφοντας άνοδο 36% σε σχέση με πέρυσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ