
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά τα δημόσια οικονομικά της.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φυσικού αερίου σημειώνει σταθερή μείωση, γεγονός που έχει περιορίσει σημαντικά την κατανάλωση LNG του Πακιστάν. Βάσει στοιχείων του think tank Ember, η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο της αυξανόμενης υιοθέτησης της φθηνότερης ηλιακής ενέργειας, η οποία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην ενεργειακή εξίσωση της χώρας.
Ως εκ τούτου, η υπερπροσφορά φυσικού αερίου «απειλεί» τους εγχώριους παραγωγούς, με τις ετήσιες απώλειες να εκτιμώνται στα $387 εκατ. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με το Reuters, διερευνώνται τρόποι διάθεσης των πλεοναζόντων φορτίων LNG. Μάλιστα, αξιωματούχοι της κυβέρνησης ανέφεραν ότι η χώρα διαθέτει πλεόνασμα τουλάχιστον τριών φορτίων LNG, τα οποία εισήγαγε από το Κατάρ.
Παράλληλα, το Πακιστάν έχει ήδη αναβάλει πέντε φορτία LNG από την QatarEnergy, μεταθέτοντας τις παραδόσεις από το 2025 στο 2026. Ωστόσο, παραμένει ασαφές εάν οι υφιστάμενες μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας LNG περιλαμβάνουν δικαίωμα μεταπώλησης των φορτίων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η κρατική εταιρεία ενέργειας του Πακιστάν, OGDCL, ανακοίνωσε ότι εξετάζει τη δυνατότητα ναύλωσης LNG carriers για προσωρινή αποθήκευση των πλεοναζόντων φορτίων έως ότου αυτά πωληθούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ