
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά τα δημόσια οικονομικά της.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φυσικού αερίου σημειώνει σταθερή μείωση, γεγονός που έχει περιορίσει σημαντικά την κατανάλωση LNG του Πακιστάν. Βάσει στοιχείων του think tank Ember, η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο της αυξανόμενης υιοθέτησης της φθηνότερης ηλιακής ενέργειας, η οποία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην ενεργειακή εξίσωση της χώρας.
Ως εκ τούτου, η υπερπροσφορά φυσικού αερίου «απειλεί» τους εγχώριους παραγωγούς, με τις ετήσιες απώλειες να εκτιμώνται στα $387 εκατ. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με το Reuters, διερευνώνται τρόποι διάθεσης των πλεοναζόντων φορτίων LNG. Μάλιστα, αξιωματούχοι της κυβέρνησης ανέφεραν ότι η χώρα διαθέτει πλεόνασμα τουλάχιστον τριών φορτίων LNG, τα οποία εισήγαγε από το Κατάρ.
Παράλληλα, το Πακιστάν έχει ήδη αναβάλει πέντε φορτία LNG από την QatarEnergy, μεταθέτοντας τις παραδόσεις από το 2025 στο 2026. Ωστόσο, παραμένει ασαφές εάν οι υφιστάμενες μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας LNG περιλαμβάνουν δικαίωμα μεταπώλησης των φορτίων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η κρατική εταιρεία ενέργειας του Πακιστάν, OGDCL, ανακοίνωσε ότι εξετάζει τη δυνατότητα ναύλωσης LNG carriers για προσωρινή αποθήκευση των πλεοναζόντων φορτίων έως ότου αυτά πωληθούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ