
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, καταδικάζοντας με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο τις δολοφονικές επιθέσεις που εξαπέλυσε τις τελευταίες μέρες το καθεστώς των Χούθι της Υεμένης σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων πλοίων «MAGIC SEAS» και «ETERNITY C».
«Οι θρασύδειλες αυτές ενέργειές τους με drones, πυραύλους και πυρά από ενόπλους που επέβαιναν σε ταχύπλοα, στρεφόμενες ουσιαστικά σε βάρος των ανυπεράσπιστων ναυτικών που υπηρετούσαν στα εμπορικά αυτά πλοία, είχαν ως αποτέλεσμα τη δολοφονία τεσσάρων μελών του πληρώματος του «ETERNITY C» και τον βαρύτατο τραυματισμό ενός ακόμα!» σημειώνει το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών.
Αναφέρει εξάλλου, ότι από τον Νοέμβριο του 2023 που ξεκίνησαν οι πολεμικές επιθέσεις των Χούθι σε βάρος των άοπλων εμπορικών πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, «ζητήσαμε από την ελληνική κυβέρνηση να λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο από κοινού με τη διεθνή κοινότητα για την προστασία των ναυτικών κάθε εθνικότητας που υπηρετούν σε πλοία που δραστηριοποιούνται στην επίμαχη περιοχή».
Η ΠΝΟ σημειώνει επίσης, ότι όπως αποδεικνύεται, δυστυχώς, εκ του τραγικού αποτελέσματος, η διεθνής επιχείρηση με την επωνυμία «ΑΣΠΙΔΕΣ» έχει ξεπεραστεί, ενώ απευθύνει κάλεσμα στους διεθνείς Οργανισμούς και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, να προχωρήσουν άμεσα στη λήψη κάθε αναγκαίου και επιβαλλόμενου μέτρου για την προστασία της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας όλων των ναυτικών που υπηρετούν στα πλοία που πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα και σε κάθε επικίνδυνη περιοχή.
Επίσης ζητά να οριστεί εδώ και τώρα ως εμπόλεμη ζώνη η ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και να υλοποιούνται άμεσα τα αιτήματα για παλινόστηση με ευθύνη και δαπάνη των πλοιοκτητριών εταιρειών, για όσους ναυτικούς δεν επιθυμούν να συνεχίσουν να υπηρετούν στα πλοία που θα διέρχονται από την περιοχή αυτή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε νέα παραγγελία, αυτή τη φορά την πρώτη για containerships, προχωρά η W Marine, συμφερόντων του κ. Γιάννη Σαραντίτη. Την είδηση επιβεβαίωσε ο κ.…
Έπειτα απο τις προειδοποιήσεις του Ντόναλντ Τραμπ, προς πάσα κατεύθυνση, για παύση των αγορών πετρελαίου απο τη Ρωσία, τα κρατικά διυλιστήρια της Ινδίας διέκοψαν…
Με «σπασμένα τα φρένα» συνεχίζονται οι παραδόσεις νεότευκτων ελληνόκτητων πλοίων κατά τη διάρκεια του 2025, με την Performance Shipping να παίρνει τη «σκυτάλη». Συγκεκριμένα,…
Τουλάχιστον 16 πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου ακυρώθηκαν σήμερα 31 Ιουλίου, μία ημέρα αφού προβλήματα στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας…
Καθώς το μεγαλεπήβολο deal πώλησης των λιμένων της CK Hutchison δεν έχει ακόμη τελεσφορήσει, η εμφάνιση ενός νέου «μνηστήρα» φαίνεται να προσδίδει νέα τροπή…
Η συμμαχία Gemini των εταιρειών Maersk και Hapag-Lloyd συνιστά μία από τις πιο αξιόπιστες συμμαχίες ως προς την έγκαιρη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνει η Xeneta.…
Εν μέσω ενός περιβάλλοντος αυξημένου εμπορικού προστατευτισμού, με κυρώσεις να επιβάλλονται με επίκεντρο τις θαλάσσιες μεταφορές, νηολόγια που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν στην…
Η επέκταση του χαρτοφυλακίου έργων LNG της Venture Global συνεχίζεται με σταθερά βήματα, με τον αμερικανικό κολοσσό να ανακοινώνει μια απόφαση-ορόσημο για τις εξαγωγές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ