
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών επιδρούν σημαντικά στις ναυλαγορές.
Το γεγονός αυτό, τονίστηκε και στο πρόσφατο συνέδριο του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association-HSA), ιδιαίτερα δε κατά τη διάρκεια του θεματικού πάνελ «Geopolitical Shifts: Adapting to new realities in Shipping». Στην εν λόγω συζήτηση, συντονιστής της οποίας ήταν ο Matthew Cox, Head of Benchmark Production Baltic Exchange, συμμετείχαν οι:
Απαντώντας στην εναρκτήρια ερώτηση του κ. Cox, οι ομιλητές υπογράμμισαν ομόφωνα πως η αβεβαιότητα είναι η μόνη σταθερά στη ναυτιλιακή βιομηχανία («uncertainty is the only certainty»), δεδομένου ότι μια μόνο μικρή αλλαγή, είναι ικανή να προκαλέσει σημαντικούς τριγμούς στο σύνολο του κλάδου. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες του πάνελ, οι αναταραχές μπορεί να έχουν θετικό αντίκτυπο στη ναυτιλία -όπως προαναφέρθηκε-, οι δασμοί όμως όχι.
Όπως τονίστηκε, η δασμολογική πολιτική Τραμπ όχι μόνο δε λειτουργεί προς όφελος του ναυτιλιακού επιχειρείν, αλλά πολύ περισσότερο ξυπνά άσχημες μνήμες από τη δεκαετία του 1930 και την παγκόσμια οικονομική κρίση, γνωστή ως «The Great Depression». Τότε, η άνευ προηγουμένου ύφεση, ήταν απαύγασμα της αλλαγής προέδρου στις ΗΠΑ και των δασμών που είχαν επιβληθεί, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.
Αναντίρρητα, ο εν εξελίξει εμπορικός «πόλεμος» έχει δημιουργήσει νέες πραγματικότητες μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Όπως αναδείχθηκε από τους ομιλητές, η Κίνα δεν εισάγει πλέον σιτηρά από τις ΗΠΑ. Ως εκ τούτου, έχει διεισδύσει σε άλλες αγορές και πιο συγκεκριμένα σε αυτή της Λ. Αμερικής και τη Βραζιλία. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται πλήθος επενδύσεων της Κίνας στη χώρα του καφέ, με κύριο επίκεντρο την βελτιστοποίηση των λιμενικών υποδομών, ενώ, παράλληλα δεν είναι λίγες οι κινεζικές εταιρείες που έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Το γεγονός αυτό, προμηνύει πως οι κινεζικές επενδύσεις δεν έχουν ευκαιριακό χαρακτήρα, αλλά έχουν πραγματοποιηθεί με το βλέμμα στο μέλλον και τον ρόλο που θα παίξει η Βραζιλία στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων εν μέσω πολιτικών εμπορικού προστατευτισμού από τις ΗΠΑ.
Τέλος, η σύσφιξη των διμερών σχέσεων Κίνας-Βραζιλίας, επηρεάζει άμεσα και τις ΗΠΑ. Οι συμμετέχοντες του πάνελ, κατέληξαν πως ο οι τελευταίες, οφείλουν να στραφούν στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο ούτως ώστε να αντισταθμίσουν τις απώλειες τους, από την απουσία των εξαγωγών σιτηρών προς τον ασιατικό γίγαντα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ