
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην υποστήριξη εγκαταστάσεων υποθαλάσσιων αγωγών και στη θαλάσσια γεωτεχνική χαρτογράφηση. Η τεχνολογία Blue Essence της Fugro, ένα πρωτοποριακό USV, αξιοποιήθηκε για πρώτη φορά στον κλάδο για την υποστήριξη πόντισης αγωγών σε ένα από τα πλέον απαιτητικά ενεργειακά έργα της Αυστραλίας.
Στο πλαίσιο του έργου Scarborough Energy Project, η Fugro κλήθηκε να υποστηρίξει την εγκατάσταση ενός αγωγού κορμού μήκους 433 χλμ., ο οποίος συνδέει το υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Scarborough με την επίγεια εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου Pluto, στην περιοχή της Karratha. Η αποτύπωση και η παρακολούθηση αυτής της διαδρομής δεν ήταν απλή υπόθεση. Το έργο διέσχιζε υποθαλάσσιες υποδομές άλλων φορέων, ναυτιλιακούς διαύλους και περιβαλλοντικά ευαίσθητες ζώνες.
Η Fugro απάντησε σε αυτή την πρόκληση με ένα σύνολο τεχνολογικών λύσεων. Το USV Blue Essence συνδυάστηκε με προηγμένη επεξεργασία cloud, τηλεχειριζόμενα οχήματα νέας γενιάς και τη χρήση drones για τοπογραφικές αποτυπώσεις στην ξηρά. Η προκαταρκτική αποτύπωση του βυθού παρείχε κρίσιμες πληροφορίες για τη βατότητα της διαδρομής και την απουσία εμποδίων, καθοδηγώντας τις φάσεις εγκατάστασης. Κατά την τοποθέτηση του αγωγού, η Fugro παρακολούθησε σε πραγματικό χρόνο το σημείο επαφής με τον βυθό, τις ακριβείς συντεταγμένες του σωλήνα και παρείχε συνεχή υποστήριξη στη φορτηγίδα πόντισης.
Το αποκορύφωμα των εργασιών υπήρξε η αποτύπωση της τελικής κατάστασης του αγωγού (as-built survey), η οποία παρείχε ακριβή δεδομένα για τη θέση, το βάθος και την εξωτερική κατάστασή του. Αυτή η διαδικασία εξασφάλισε τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις σχεδιασμού της Woodside και ταυτόχρονα δημιούργησε σημείο αναφοράς για μελλοντική συντήρηση και μακροχρόνια παρακολούθηση της υποδομής.
Η απομάκρυνση επανδρωμένων σκαφών από τις εργασίες μείωσε αισθητά τους κινδύνους για το προσωπικό, ελαχιστοποίησε το ανθρακικό αποτύπωμα του έργου και επέτρεψε σε περισσότερους εμπλεκόμενους να έχουν ταυτόχρονα πρόσβαση σε δεδομένα υψηλής ακριβείας. Η χρήση drones για την τοπογραφική αποτύπωση εντός ενεργής εγκατάστασης LNG ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την ασφάλεια και την αποδοτικότητα, αποφεύγοντας φυσική παρουσία σε ευαίσθητες περιοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γνώμονα την αντιμετώπιση του προβλήματος της επάρκειας και της ποιότητας του νερού, το Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα και η Motor Oil προχώρησαν σε δωρεά οκτώ…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι η προθεσμία για την επιβολή των ανταποδοτικών δασμών του στους υπόλοιπους εμπορικούς εταίρους δεν θα…
«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το…
Ισχυρός σεισμός μεγέθους 8,8 βαθμών που σημειώθηκε στα ανοικτά της χερσονήσου Καμτσάκτα της ρωσικής Άπω Ανατολής προκάλεσε σήμερα κύματα τσουνάμι με ύψος έως 5…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Ο Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) και η Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore (BVS) ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Wind for…
Ο DNV απένειμε πρόσφατα πιστοποιητικό Γενικής Έγκρισης για Ναυτική Εφαρμογή (General Approval for Ship Application ‒ GASA) στις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL),…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας του Πακιστάν, Junaid Anwar Chaudhry, ανακοίνωσε την έναρξη ενός σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εμπορικού στόλου της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ