
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην υποστήριξη εγκαταστάσεων υποθαλάσσιων αγωγών και στη θαλάσσια γεωτεχνική χαρτογράφηση. Η τεχνολογία Blue Essence της Fugro, ένα πρωτοποριακό USV, αξιοποιήθηκε για πρώτη φορά στον κλάδο για την υποστήριξη πόντισης αγωγών σε ένα από τα πλέον απαιτητικά ενεργειακά έργα της Αυστραλίας.
Στο πλαίσιο του έργου Scarborough Energy Project, η Fugro κλήθηκε να υποστηρίξει την εγκατάσταση ενός αγωγού κορμού μήκους 433 χλμ., ο οποίος συνδέει το υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Scarborough με την επίγεια εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου Pluto, στην περιοχή της Karratha. Η αποτύπωση και η παρακολούθηση αυτής της διαδρομής δεν ήταν απλή υπόθεση. Το έργο διέσχιζε υποθαλάσσιες υποδομές άλλων φορέων, ναυτιλιακούς διαύλους και περιβαλλοντικά ευαίσθητες ζώνες.
Η Fugro απάντησε σε αυτή την πρόκληση με ένα σύνολο τεχνολογικών λύσεων. Το USV Blue Essence συνδυάστηκε με προηγμένη επεξεργασία cloud, τηλεχειριζόμενα οχήματα νέας γενιάς και τη χρήση drones για τοπογραφικές αποτυπώσεις στην ξηρά. Η προκαταρκτική αποτύπωση του βυθού παρείχε κρίσιμες πληροφορίες για τη βατότητα της διαδρομής και την απουσία εμποδίων, καθοδηγώντας τις φάσεις εγκατάστασης. Κατά την τοποθέτηση του αγωγού, η Fugro παρακολούθησε σε πραγματικό χρόνο το σημείο επαφής με τον βυθό, τις ακριβείς συντεταγμένες του σωλήνα και παρείχε συνεχή υποστήριξη στη φορτηγίδα πόντισης.
Το αποκορύφωμα των εργασιών υπήρξε η αποτύπωση της τελικής κατάστασης του αγωγού (as-built survey), η οποία παρείχε ακριβή δεδομένα για τη θέση, το βάθος και την εξωτερική κατάστασή του. Αυτή η διαδικασία εξασφάλισε τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις σχεδιασμού της Woodside και ταυτόχρονα δημιούργησε σημείο αναφοράς για μελλοντική συντήρηση και μακροχρόνια παρακολούθηση της υποδομής.
Η απομάκρυνση επανδρωμένων σκαφών από τις εργασίες μείωσε αισθητά τους κινδύνους για το προσωπικό, ελαχιστοποίησε το ανθρακικό αποτύπωμα του έργου και επέτρεψε σε περισσότερους εμπλεκόμενους να έχουν ταυτόχρονα πρόσβαση σε δεδομένα υψηλής ακριβείας. Η χρήση drones για την τοπογραφική αποτύπωση εντός ενεργής εγκατάστασης LNG ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την ασφάλεια και την αποδοτικότητα, αποφεύγοντας φυσική παρουσία σε ευαίσθητες περιοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Capital Link διοργανώνει το 17th Annual Shipping & Marine Services Forum την Τρίτη, 16, Σεπτεμβρίου, 2025, στο BMA House, στο Λονδίνο. Το Συνέδριο…
Με αφορμή το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου, η ναυλομεσιτική Xclusiv προχωρά σε μια επισκόπηση της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων, εστιάζοντας στις αντίρροπες τάσεις…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και η οικογένεια του Προέδρου Πάνου Λασκαρίδη, ανακοίνωσαν τη νέα μεγάλη δωρεά στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Ειδικότερα, πρόκειται για την…
Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό όχημα στο εργοστάσιό της στην Τσεχία, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της που θα κατασκευαστεί στην…
Στην Ημερίδα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», στο λιμάνι της Κυλλήνης, συμμετείχε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας.…
Στην ανανεωμένη έκδοση ενός χρήσιμου οδηγού βέλτιστων πρακτικών για την ασφαλή διά θαλάσσης μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρησε η International Union of Marine Insurance (IUMI).…
Νωχελική εξακολουθεί να καταγράφεται η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων το 2025, η οποία παραμένει αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου έτους.…
Η Συρία προχώρησε σε εξαγωγές αργού πετρελαίου για πρώτη φορά ύστερα από 14 συνεχόμενα έτη αδράνειας στην αγορά. Σύμφωνα με δεδομένα του πρακτορείου Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ