
Αυξημένη ήταν η κινητικότητα στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τα κινεζικά ναυπηγεία να λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος (δεδομένα έως 24 Ιουνίου), σύμφωνα με την Intermodal. Όπως αναφέρει η έκθεση της ναυλομεσιτικής εταιρείας, τοποθετήθηκαν οκτώ παραγγελίες για συνολικά 32 νεότευκτα.
Η μεγαλύτερη εξ αυτών αφορά την κατασκευή bulk carriers, και συγκεκριμένα VLOCs, με τη Shandong Marine να προχωρά σε παραγγελία δέκα τέτοιων πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία Qingdao Beihai. Πρόκειται για πλοία διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης, με έκαστο να κοστολογείται στα $130 εκατ. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται για την περίοδο 2027-2029.
Ταυτόχρονα, στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες συνολικά 12 πλοίων, με έντονο το ελληνικό στοιχείο. Ειδικότερα, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Dynacom συνήψε συμφωνία με τα ναυπηγεία New Times της Κίνας, για τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων συνολικής χωρητικότητας 159.000 dwt, με το κόστος ναυπήγησης να ανέρχεται στα $79 εκατ. ανά πλοίο. Η Dynacom αναμένεται να παραλάβει τα νεότευκτα το 2028.
Επιπλέον, η επίσης ελληνικών συμφερόντων Evalend Shipping τοποθέτησε παραγγελία στις γιάρδες της HD Hyundai, στη Νότια Κορέα, για κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων των $89 εκατ., με εκτιμώμενη παράδοση το 2027.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες για οκτώ πλοία, όλα σε κινεζικά ναυπηγεία. Και σε αυτόν τον τομέα παρατηρούμε ελληνική παρουσία. Η Chios Navigation υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το ναυπηγείο Jinling, για τη ναυπήγηση δύο containerships, με το δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα δύο. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEUs, με το κόστος τους να αγγίζει τα $31,5 εκατ.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, πέραν των προαναφερθεισών συναλλαγών, σημειώθηκαν και άλλες για bulkers, tankers και containerships μικρότερης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ