
Αυξημένη ήταν η κινητικότητα στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τα κινεζικά ναυπηγεία να λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος (δεδομένα έως 24 Ιουνίου), σύμφωνα με την Intermodal. Όπως αναφέρει η έκθεση της ναυλομεσιτικής εταιρείας, τοποθετήθηκαν οκτώ παραγγελίες για συνολικά 32 νεότευκτα.
Η μεγαλύτερη εξ αυτών αφορά την κατασκευή bulk carriers, και συγκεκριμένα VLOCs, με τη Shandong Marine να προχωρά σε παραγγελία δέκα τέτοιων πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία Qingdao Beihai. Πρόκειται για πλοία διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης, με έκαστο να κοστολογείται στα $130 εκατ. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται για την περίοδο 2027-2029.
Ταυτόχρονα, στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες συνολικά 12 πλοίων, με έντονο το ελληνικό στοιχείο. Ειδικότερα, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Dynacom συνήψε συμφωνία με τα ναυπηγεία New Times της Κίνας, για τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων συνολικής χωρητικότητας 159.000 dwt, με το κόστος ναυπήγησης να ανέρχεται στα $79 εκατ. ανά πλοίο. Η Dynacom αναμένεται να παραλάβει τα νεότευκτα το 2028.
Επιπλέον, η επίσης ελληνικών συμφερόντων Evalend Shipping τοποθέτησε παραγγελία στις γιάρδες της HD Hyundai, στη Νότια Κορέα, για κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων των $89 εκατ., με εκτιμώμενη παράδοση το 2027.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες για οκτώ πλοία, όλα σε κινεζικά ναυπηγεία. Και σε αυτόν τον τομέα παρατηρούμε ελληνική παρουσία. Η Chios Navigation υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το ναυπηγείο Jinling, για τη ναυπήγηση δύο containerships, με το δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα δύο. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEUs, με το κόστος τους να αγγίζει τα $31,5 εκατ.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, πέραν των προαναφερθεισών συναλλαγών, σημειώθηκαν και άλλες για bulkers, tankers και containerships μικρότερης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ