
Αυξημένη ήταν η κινητικότητα στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τα κινεζικά ναυπηγεία να λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος (δεδομένα έως 24 Ιουνίου), σύμφωνα με την Intermodal. Όπως αναφέρει η έκθεση της ναυλομεσιτικής εταιρείας, τοποθετήθηκαν οκτώ παραγγελίες για συνολικά 32 νεότευκτα.
Η μεγαλύτερη εξ αυτών αφορά την κατασκευή bulk carriers, και συγκεκριμένα VLOCs, με τη Shandong Marine να προχωρά σε παραγγελία δέκα τέτοιων πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία Qingdao Beihai. Πρόκειται για πλοία διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης, με έκαστο να κοστολογείται στα $130 εκατ. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται για την περίοδο 2027-2029.
Ταυτόχρονα, στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες συνολικά 12 πλοίων, με έντονο το ελληνικό στοιχείο. Ειδικότερα, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Dynacom συνήψε συμφωνία με τα ναυπηγεία New Times της Κίνας, για τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων συνολικής χωρητικότητας 159.000 dwt, με το κόστος ναυπήγησης να ανέρχεται στα $79 εκατ. ανά πλοίο. Η Dynacom αναμένεται να παραλάβει τα νεότευκτα το 2028.
Επιπλέον, η επίσης ελληνικών συμφερόντων Evalend Shipping τοποθέτησε παραγγελία στις γιάρδες της HD Hyundai, στη Νότια Κορέα, για κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων των $89 εκατ., με εκτιμώμενη παράδοση το 2027.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες για οκτώ πλοία, όλα σε κινεζικά ναυπηγεία. Και σε αυτόν τον τομέα παρατηρούμε ελληνική παρουσία. Η Chios Navigation υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το ναυπηγείο Jinling, για τη ναυπήγηση δύο containerships, με το δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα δύο. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEUs, με το κόστος τους να αγγίζει τα $31,5 εκατ.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, πέραν των προαναφερθεισών συναλλαγών, σημειώθηκαν και άλλες για bulkers, tankers και containerships μικρότερης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ