
Αυξημένη ήταν η κινητικότητα στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τα κινεζικά ναυπηγεία να λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος (δεδομένα έως 24 Ιουνίου), σύμφωνα με την Intermodal. Όπως αναφέρει η έκθεση της ναυλομεσιτικής εταιρείας, τοποθετήθηκαν οκτώ παραγγελίες για συνολικά 32 νεότευκτα.
Η μεγαλύτερη εξ αυτών αφορά την κατασκευή bulk carriers, και συγκεκριμένα VLOCs, με τη Shandong Marine να προχωρά σε παραγγελία δέκα τέτοιων πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία Qingdao Beihai. Πρόκειται για πλοία διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης, με έκαστο να κοστολογείται στα $130 εκατ. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται για την περίοδο 2027-2029.
Ταυτόχρονα, στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες συνολικά 12 πλοίων, με έντονο το ελληνικό στοιχείο. Ειδικότερα, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Dynacom συνήψε συμφωνία με τα ναυπηγεία New Times της Κίνας, για τη ναυπήγηση έξι δεξαμενόπλοιων συνολικής χωρητικότητας 159.000 dwt, με το κόστος ναυπήγησης να ανέρχεται στα $79 εκατ. ανά πλοίο. Η Dynacom αναμένεται να παραλάβει τα νεότευκτα το 2028.
Επιπλέον, η επίσης ελληνικών συμφερόντων Evalend Shipping τοποθέτησε παραγγελία στις γιάρδες της HD Hyundai, στη Νότια Κορέα, για κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων των $89 εκατ., με εκτιμώμενη παράδοση το 2027.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφηκαν τρεις παραγγελίες για οκτώ πλοία, όλα σε κινεζικά ναυπηγεία. Και σε αυτόν τον τομέα παρατηρούμε ελληνική παρουσία. Η Chios Navigation υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το ναυπηγείο Jinling, για τη ναυπήγηση δύο containerships, με το δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα δύο. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEUs, με το κόστος τους να αγγίζει τα $31,5 εκατ.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, πέραν των προαναφερθεισών συναλλαγών, σημειώθηκαν και άλλες για bulkers, tankers και containerships μικρότερης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Η εταιρεία κατασκευής τσιπ τεχνητής νοημοσύνης Nvidia ανέκτησε τη θέση της ως η πιο πολύτιμη εταιρεία στον κόσμο, από άποψη κεφαλαιοποίησης. Οι μετοχές της…
H Celestyal ανακοίνωσε το πρόγραμμα κρουαζιέρων της για το 2027 και τις αρχές του 2028. Το ετήσιο πρόγραμμα, το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο για…
Οι κυψέλες καυσίμου είναι ηλεκτροχημικές διατάξεις που μετατρέπουν απευθείας τη χημική ενέργεια του υδρογόνου σε ηλεκτρική, χωρίς καύση. Η διαδικασία αυτή είναι σχεδόν αθόρυβη,…
Οι ηγέτες των 27 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνεδρίασαν στη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες, έδωσε το πράσινο φως για να παραταθούν για…
Απώλειες για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα κατέγραψε η ναυλαγορά των containerships. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $2.983/FEU την εβδομάδα…
Η Κίνα ανακοίνωσε σήμερα 27 Ιουνίου ότι «επιβεβαίωσε τις λεπτομέρειες» μιας εμπορικής συμφωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, διαβεβαιώνοντας πως η Ουάσινγκτον θα άρει περιορισμούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ