
Η Συνθήκη Indus Water Treaty «δεν θα αποκατασταθεί ποτέ» με το Πακιστάν, δήλωσε ο Υπουργός Εσωτερικών της Ινδίας, Amit Shah.
Μετά την τρομοκρατική επίθεση στο Κασμίρ στις 22 Απριλίου, που διοικείται από την Ινδία, η Ινδία ανέστειλε μονομερώς τη συνθήκη για τα ύδατα του Ινδού, μια συμφωνία ζωτικής σημασίας για την υδροδότηση του Πακιστάν.
«Οι διεθνείς συνθήκες δεν μπορούν να ακυρωθούν μονομερώς, αλλά είχαμε το δικαίωμα να το πράξουμε. Στο προοίμιο της συνθήκης αναφέρεται ως στόχος η ειρήνη των δύο χωρών, αλλά, από τη στιγμή που αυτό παραβιάστηκε, δεν υπάρχει πλέον τίποτα να προστατεύσουμε», δήλωσε ο Shah σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Times of India.
Η Ινδία θα αξιοποιήσει τα αποθέματα νερού «που δικαιωματικά ανήκουν στην Ινδία» δήλωσε ο Amit Shah, προσθέτοντας ότι η χώρα «θα μετατοπίσει τις ροές νερού που έφταναν προς το Πακιστάν, κατασκευάζοντας ένα κανάλι».
Στον αντίποδα, ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Πακιστάν, Shafqat Ali Khan, απάντησε στα λεγόμενα του Shah υποστηρίζοντας ότι η δήλωση «αντικατοπτρίζει μια απροκάλυπτη περιφρόνηση για την ιερότητα των διεθνών συμφωνιών».
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η επίθεση του περασμένου Απριλίου στην περιοχή Πάχαλγκαμ είναι η φονικότερη επίθεση εναντίον αμάχων στην περιοχή εδώ και χρόνια, γεγονός που ανατροφοδότησε τις έριδες γύρω από το Κασμίρ. Η ινδική κυβέρνηση κατηγόρησε αμέσως το Πακιστάν για υποκίνηση και υποστήριξη της επίθεσης, με το τελευταίο να αρνείται ωστόσο κάθε εμπλοκή.
Το γεγονός αυτό οδήγησε σε ανταλλαγή κατηγοριών μεταξύ των δύο χωρών, που τελικά κλιμακώθηκαν σε αντίποινα με αεροπορικά χτυπήματα και επιθέσεις drones. Η κατάσταση εκτονώθηκε μετά την ανακοίνωση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για κατάπαυση του πυρός στις 10 Μαΐου, η οποία παραμένει σε ισχύ έως και σήμερα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτικό ράλι καταγράφει η ναυλαγορά των Panamaxes από τις αρχές Ιουνίου, με τον δείκτη Baltic Panamax Index (BPI) να σημειώνει κατακόρυφη άνοδο το εν…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου πλοίων διπλού καυσίμου της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco. Σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η…
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ