
Οι ναυτικοί που κρατούνται ενώ εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα πρέπει να τυγχάνουν δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισης, με πλήρη σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, ανέφεραν υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι του ΙΜΟ, του ILO, του ICS και της ITF σε κοινή εκδήλωση στην έδρα του ΙΜΟ στο Λονδίνο.
Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τη δέσμευσή τους για τη δίκαιη μεταχείριση των ναυτικών, ώστε να μπορούν να επαναπατριστούν άμεσα, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του IMO/ILO, αναγνωρίζοντας ότι η άδικη ποινικοποίηση των ναυτικών εξακολουθεί να προκαλεί σημαντική ανησυχία στους ναυτικούς και στον ευρύτερο κλάδο.
«Το παγκόσμιο εμπόριο εξαρτάται από τους ανθρώπους ‒τους ναυτικούς‒ που βρίσκονται καθημερινά στα πλοία. Η ευημερία των ναυτικών πρέπει να παραμείνει κοινή παγκόσμια προτεραιότητα. Η ισχυρότερη νομική προστασία, η αυξημένη ευαισθητοποίηση και η συνεχής συνεργασία ολόκληρης της ναυτιλιακής κοινότητας είναι απαραίτητες», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Arsenio Dominguez.
«Η κύρωση και η εφαρμογή της MLC είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των ναυτικών από την ποινικοποίηση. Ας συνεχίσουμε να ενώνουμε τις δυνάμεις μας, για να διασφαλίσουμε την ανταλλαγή καλών πρακτικών σχετικά με την εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών των ΙΜΟ/ILO», υπογράμμισε η Corinne Vargha, ILO Director, International Labour Standards Department.
«Η ενισχυμένη συνεργασία σε ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των ναυτικών μας από την άδικη ποινικοποίηση ‒ οι ναυτικοί δεν πρέπει να είναι θύματα τέτοιων ενεργειών και πρέπει να υποστηριχθούν. Αυτό είναι προς όφελος ολόκληρου του ναυτιλιακού τομέα και της ροής του παγκόσμιου εμπορίου», δήλωσε ο Θωμάς Καζάκος, Γενικός Γραμματέας του International Chamber of Shipping.
«Η ποινικοποίηση των ναυτικών είναι μια αυξανόμενη κρίση που απαιτεί επείγουσα και συντονισμένη δράση. Ως ηγέτες του κλάδου, έχουμε κοινή ευθύνη να πιέσουμε για την επιβολή της νομοθεσίας, να συλλέξουμε τα δεδομένα και να καταστήσουμε τον κλάδο υπόλογο. Αυτή η κρίση απαιτεί κοινή, συνεχή δράση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του κλάδου, για να διασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί αντιμετωπίζονται δίκαια και προστατεύονται», δήλωσε ο κ. Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της ITF.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ρωσία και το Καζακστάν κατέληξαν σε συμφωνία στις 20 Ιουνίου για την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού σταθμού στο Καζακστάν, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων…
H Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του Α.Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ ενέκρινε την ολική ναύλωση και τον απόπλου του E/Γ-Ο/Γ SUPERRUNNERJET 2 από Νέο Μώλο Δραπετσώνας με προορισμό το…
Αύξηση 4,8% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2023, ενώ αύξηση…
Η ιρανική Βουλή ενέκρινε σήμερα το κλείσιμο των Στενών του Oρμούζ και πλέον το Ανώτατο Συμβούλιο Ασφαλείας του Ιράν καλείται να λάβει την τελική…
Αύξηση 0,7% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Απρίλιο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Απριλίου 2024, ενώ αύξηση 0,2%…
Κυρώσεις σε 60 δεξαμενόπλοια του «σκιώδους» στόλου επέβαλε η κυβέρνηση της Αυστραλίας. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η Αυστραλία επιβάλλει κυρώσεις έναντι του…
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) αποτελεί τον καταλύτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό των σύγχρονων ναυπηγείων, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας των…
Οι εξελίξεις στη Μ. Ανατολή είναι ραγδαίες και η διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με ανησυχία την κλιμακούμενη κατάσταση. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ