
Οι ναυτικοί που κρατούνται ενώ εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα πρέπει να τυγχάνουν δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισης, με πλήρη σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, ανέφεραν υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι του ΙΜΟ, του ILO, του ICS και της ITF σε κοινή εκδήλωση στην έδρα του ΙΜΟ στο Λονδίνο.
Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τη δέσμευσή τους για τη δίκαιη μεταχείριση των ναυτικών, ώστε να μπορούν να επαναπατριστούν άμεσα, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του IMO/ILO, αναγνωρίζοντας ότι η άδικη ποινικοποίηση των ναυτικών εξακολουθεί να προκαλεί σημαντική ανησυχία στους ναυτικούς και στον ευρύτερο κλάδο.
«Το παγκόσμιο εμπόριο εξαρτάται από τους ανθρώπους ‒τους ναυτικούς‒ που βρίσκονται καθημερινά στα πλοία. Η ευημερία των ναυτικών πρέπει να παραμείνει κοινή παγκόσμια προτεραιότητα. Η ισχυρότερη νομική προστασία, η αυξημένη ευαισθητοποίηση και η συνεχής συνεργασία ολόκληρης της ναυτιλιακής κοινότητας είναι απαραίτητες», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Arsenio Dominguez.
«Η κύρωση και η εφαρμογή της MLC είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των ναυτικών από την ποινικοποίηση. Ας συνεχίσουμε να ενώνουμε τις δυνάμεις μας, για να διασφαλίσουμε την ανταλλαγή καλών πρακτικών σχετικά με την εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών των ΙΜΟ/ILO», υπογράμμισε η Corinne Vargha, ILO Director, International Labour Standards Department.
«Η ενισχυμένη συνεργασία σε ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των ναυτικών μας από την άδικη ποινικοποίηση ‒ οι ναυτικοί δεν πρέπει να είναι θύματα τέτοιων ενεργειών και πρέπει να υποστηριχθούν. Αυτό είναι προς όφελος ολόκληρου του ναυτιλιακού τομέα και της ροής του παγκόσμιου εμπορίου», δήλωσε ο Θωμάς Καζάκος, Γενικός Γραμματέας του International Chamber of Shipping.
«Η ποινικοποίηση των ναυτικών είναι μια αυξανόμενη κρίση που απαιτεί επείγουσα και συντονισμένη δράση. Ως ηγέτες του κλάδου, έχουμε κοινή ευθύνη να πιέσουμε για την επιβολή της νομοθεσίας, να συλλέξουμε τα δεδομένα και να καταστήσουμε τον κλάδο υπόλογο. Αυτή η κρίση απαιτεί κοινή, συνεχή δράση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του κλάδου, για να διασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί αντιμετωπίζονται δίκαια και προστατεύονται», δήλωσε ο κ. Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της ITF.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ