
Ο πετροχημικός τομέας αναμένεται να γίνει ο κύριος μοχλός στη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας σε διάστημα 10 ετών, σύμφωνα με δημοσίευμα της Quantum.
Μάλιστα, η θυγατρική ETRI της κρατικής εταιρείας παραγωγής πετρελαίου CNPC ανακοίνωσε ότι, μετά το 2035, η ζήτηση θα προέρχεται περισσότερο από τον πετροχημικό τομέα παρά από αυτόν των μεταφορών.
«Τα επόμενα πέντε χρόνια, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των πετροχημικών πρώτων υλών θα παραμείνει στο 3,7%», δήλωσε ο Lu Ruquan, Πρόεδρος της ETRI, στο πλαίσιο της διάσκεψης Energy Asia στις 16 Ιουνίου.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η άνοδος της ζήτησης θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας, όταν η ζήτηση πετροχημικών στην Κίνα αναμένεται να κορυφωθεί στους 200 εκατ. τόνους περίπου.
Αυτό συμβαίνει σε ένα πλαίσιο μείωσης της ζήτησης για καύσιμα μεταφοράς, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντικαθιστούν σταδιακά τα οχήματα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα. Τα φορτηγά που κινούνται με LNG αναμένεται επίσης να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά φορτηγά που κινούνται με ντίζελ.
Η ETRI προβλέπει ότι η ετήσια ζήτηση για καθαρά πετρελαϊκά προϊόντα στην Κίνα θα μειωθεί σε 310-340 εκατ. τόνους έως το 2030, σημειώνοντας πτώση 13-20% σε σύγκριση με το επίπεδο του 2024.
Ο πετροχημικός τομέας της Κίνας συνέχισε να επεκτείνεται τα τελευταία χρόνια, παρά τις αυξανόμενες ζημίες και την αυξανόμενη παγκόσμια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η οποία έχει αρχίσει να αναγκάζει πολλούς άλλους παραγωγούς να αποχωρήσουν από την αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Από την έξαρση της πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί με «κομμένη» την ανάσα τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, κυρίως…
Συνεχίζεται η σύγκρουση μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και των ακτοπλόων με φόντο τη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση που έχει δημιουργήσει προβλήματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ