
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των 15 ετών να εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κατά 22% έως το 2028, σύμφωνα με νέα ανάλυση του Oliver Kirkham, Senior Valuation Analyst της Veson Nautical.
Μιλώντας στο 2025 Marine Money Week στη Νέα Υόρκη, ο αναλυτής επεσήμανε ότι η τάση αυτή αντικατοπτρίζει μια διαρθρωτική μετατόπιση, αποτέλεσμα μιας ιστορικής ανισορροπίας στη δραστηριότητα νεοναυπηγήσεων και στην άνοδο των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων είναι ολοένα και πιο ανεπαρκώς εξοπλισμένα προκειμένου να ανταποκριθούν στα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα. Πρόσθεσε όμως ότι το εμπορικό πλεονέκτημα των νεότερων πλοίων είναι πιθανό να ενισχυθεί από ένα κύμα ανακυκλώσεων, το οποίο θα οδηγηθεί από ρυθμιστικές και εμπορικές πιέσεις.
Ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων πλησιάζει την τρίτη ειδική επιθεώρησή του σε μια εποχή που οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αυστηροποιούνται και η διαθεσιμότητα των αποβάθρων καθίσταται ολοένα και πιο περιορισμένη. Κατά συνέπεια, οι πλοιοκτήτες καλούνται να επιλέξουν μεταξύ δαπανηρών αναβαθμίσεων ή να αφήσουν τα παλαιότερα πλοία σε λιγότερο κερδοφόρα trades που ενδέχεται να καταγράψουν υπερπροσφορά τονάζ.
Ακόμη, τα νεότερα πλοία προτιμώνται ολοένα και περισσότερο για μακροπρόθεσμες ναυλώσεις και εμπορικές συναλλαγές ευθυγραμμισμένες με τα ESG. Ως αποτέλεσμα, τα σύγχρονα πλοία απολαμβάνουν premium στους ναύλους και ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από μεγάλους ναυλωτές και εισηγμένες εταιρείες. Στον αντίποδα, η παλαιότερη χωρητικότητα προτιμάται για περιφερειακές ή εσωτερικές μεταφορές σε δικαιοδοσίες με χαλαρότερη κανονιστική εποπτεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ