
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των 15 ετών να εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κατά 22% έως το 2028, σύμφωνα με νέα ανάλυση του Oliver Kirkham, Senior Valuation Analyst της Veson Nautical.
Μιλώντας στο 2025 Marine Money Week στη Νέα Υόρκη, ο αναλυτής επεσήμανε ότι η τάση αυτή αντικατοπτρίζει μια διαρθρωτική μετατόπιση, αποτέλεσμα μιας ιστορικής ανισορροπίας στη δραστηριότητα νεοναυπηγήσεων και στην άνοδο των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων είναι ολοένα και πιο ανεπαρκώς εξοπλισμένα προκειμένου να ανταποκριθούν στα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα. Πρόσθεσε όμως ότι το εμπορικό πλεονέκτημα των νεότερων πλοίων είναι πιθανό να ενισχυθεί από ένα κύμα ανακυκλώσεων, το οποίο θα οδηγηθεί από ρυθμιστικές και εμπορικές πιέσεις.
Ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων πλησιάζει την τρίτη ειδική επιθεώρησή του σε μια εποχή που οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αυστηροποιούνται και η διαθεσιμότητα των αποβάθρων καθίσταται ολοένα και πιο περιορισμένη. Κατά συνέπεια, οι πλοιοκτήτες καλούνται να επιλέξουν μεταξύ δαπανηρών αναβαθμίσεων ή να αφήσουν τα παλαιότερα πλοία σε λιγότερο κερδοφόρα trades που ενδέχεται να καταγράψουν υπερπροσφορά τονάζ.
Ακόμη, τα νεότερα πλοία προτιμώνται ολοένα και περισσότερο για μακροπρόθεσμες ναυλώσεις και εμπορικές συναλλαγές ευθυγραμμισμένες με τα ESG. Ως αποτέλεσμα, τα σύγχρονα πλοία απολαμβάνουν premium στους ναύλους και ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από μεγάλους ναυλωτές και εισηγμένες εταιρείες. Στον αντίποδα, η παλαιότερη χωρητικότητα προτιμάται για περιφερειακές ή εσωτερικές μεταφορές σε δικαιοδοσίες με χαλαρότερη κανονιστική εποπτεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ