
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των 15 ετών να εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κατά 22% έως το 2028, σύμφωνα με νέα ανάλυση του Oliver Kirkham, Senior Valuation Analyst της Veson Nautical.
Μιλώντας στο 2025 Marine Money Week στη Νέα Υόρκη, ο αναλυτής επεσήμανε ότι η τάση αυτή αντικατοπτρίζει μια διαρθρωτική μετατόπιση, αποτέλεσμα μιας ιστορικής ανισορροπίας στη δραστηριότητα νεοναυπηγήσεων και στην άνοδο των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων είναι ολοένα και πιο ανεπαρκώς εξοπλισμένα προκειμένου να ανταποκριθούν στα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα. Πρόσθεσε όμως ότι το εμπορικό πλεονέκτημα των νεότερων πλοίων είναι πιθανό να ενισχυθεί από ένα κύμα ανακυκλώσεων, το οποίο θα οδηγηθεί από ρυθμιστικές και εμπορικές πιέσεις.
Ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων πλησιάζει την τρίτη ειδική επιθεώρησή του σε μια εποχή που οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αυστηροποιούνται και η διαθεσιμότητα των αποβάθρων καθίσταται ολοένα και πιο περιορισμένη. Κατά συνέπεια, οι πλοιοκτήτες καλούνται να επιλέξουν μεταξύ δαπανηρών αναβαθμίσεων ή να αφήσουν τα παλαιότερα πλοία σε λιγότερο κερδοφόρα trades που ενδέχεται να καταγράψουν υπερπροσφορά τονάζ.
Ακόμη, τα νεότερα πλοία προτιμώνται ολοένα και περισσότερο για μακροπρόθεσμες ναυλώσεις και εμπορικές συναλλαγές ευθυγραμμισμένες με τα ESG. Ως αποτέλεσμα, τα σύγχρονα πλοία απολαμβάνουν premium στους ναύλους και ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από μεγάλους ναυλωτές και εισηγμένες εταιρείες. Στον αντίποδα, η παλαιότερη χωρητικότητα προτιμάται για περιφερειακές ή εσωτερικές μεταφορές σε δικαιοδοσίες με χαλαρότερη κανονιστική εποπτεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προχώρησαν πρόσφατα οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G7 που πραγματοποιήθηκε στον Καναδά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ