
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες υποδομές. Η νέα λύση που προκύπτει από τη συνεργασία της Nauticus Robotics με την Open Ocean Robotics συνδυάζει υποθαλάσσια και επιφανειακή ρομποτική, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια, μειωμένο κόστος και μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις θαλάσσιες επιχειρήσεις.
Στον πυρήνα της συνεργασίας βρίσκονται δύο προηγμένα ρομποτικά συστήματα. Το Aquanaut είναι ένα αυτόνομο υποθαλάσσιο ρομπότ (AUV – Autonomous Underwater Vehicle), σχεδιασμένο να εκτελεί επιθεωρήσεις και βασικές εργασίες συντήρησης χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρουσίας στον βυθό. Αντίστοιχα, το DataXplorer είναι ένα μη επανδρωμένο επιφανειακό όχημα (USV – Uncrewed Surface Vehicle) που κινείται αυτόνομα και τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου με ηλιακή ενέργεια.
Ο συνδυασμός των δύο οχημάτων δημιουργεί ένα ευφυές, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, ικανό να συλλέγει και να μεταδίδει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Αυτό επιτρέπει πιο συχνές και αποδοτικές επιθεωρήσεις υποδομών, όπως υποθαλάσσιοι αγωγοί, ανυψωτήρες και διανομείς, μειώνοντας αισθητά τόσο το κόστος όσο και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Το DataXplorer μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία για εβδομάδες ή και μήνες, χωρίς ανεφοδιασμό, εκμεταλλευόμενο αποκλειστικά την ηλιακή ενέργεια. Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά επανδρωμένα σκάφη επιθεώρησης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα, η τεχνολογία αυτή προσφέρει σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα, το Aquanaut αντικαθιστά τα κλασικά τηλεχειριζόμενα οχήματα (ROVs), παρέχοντας μεγαλύτερη αυτονομία, λιγότερες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό και εξάλειψη της ανάγκης για μεγάλα πλοία υποστήριξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ