
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες υποδομές. Η νέα λύση που προκύπτει από τη συνεργασία της Nauticus Robotics με την Open Ocean Robotics συνδυάζει υποθαλάσσια και επιφανειακή ρομποτική, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια, μειωμένο κόστος και μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις θαλάσσιες επιχειρήσεις.
Στον πυρήνα της συνεργασίας βρίσκονται δύο προηγμένα ρομποτικά συστήματα. Το Aquanaut είναι ένα αυτόνομο υποθαλάσσιο ρομπότ (AUV – Autonomous Underwater Vehicle), σχεδιασμένο να εκτελεί επιθεωρήσεις και βασικές εργασίες συντήρησης χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρουσίας στον βυθό. Αντίστοιχα, το DataXplorer είναι ένα μη επανδρωμένο επιφανειακό όχημα (USV – Uncrewed Surface Vehicle) που κινείται αυτόνομα και τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου με ηλιακή ενέργεια.
Ο συνδυασμός των δύο οχημάτων δημιουργεί ένα ευφυές, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, ικανό να συλλέγει και να μεταδίδει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Αυτό επιτρέπει πιο συχνές και αποδοτικές επιθεωρήσεις υποδομών, όπως υποθαλάσσιοι αγωγοί, ανυψωτήρες και διανομείς, μειώνοντας αισθητά τόσο το κόστος όσο και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Το DataXplorer μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία για εβδομάδες ή και μήνες, χωρίς ανεφοδιασμό, εκμεταλλευόμενο αποκλειστικά την ηλιακή ενέργεια. Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά επανδρωμένα σκάφη επιθεώρησης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα, η τεχνολογία αυτή προσφέρει σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα, το Aquanaut αντικαθιστά τα κλασικά τηλεχειριζόμενα οχήματα (ROVs), παρέχοντας μεγαλύτερη αυτονομία, λιγότερες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό και εξάλειψη της ανάγκης για μεγάλα πλοία υποστήριξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) Group ενδιαφέρεται να αναλάβει τη διαχείριση των ναυπηγείων Damen Mangalia στη Ρουμανία, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα. Όπως αναφέρουν μέσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ