
Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις, μετά τους πρόσφατους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ, εναντίον στρατιωτικών και πυρηνικών εγκαταστάσεων στο Ιράν.
Στις πρώτες του δηλώσεις μετά την επίθεση, ο ισραηλινός πρωθυπουργός Νετανιάχου ανέφερε ότι, τα πρώτα πλήγματα εναντίον του Ιράν, «στέφθηκαν με επιτυχία». Παράλληλα, κάλεσε τους Ισραηλινούς πολίτες να παραμένουν στα καταφύγια για μεγάλες χρονικές περιόδους ενόψει των αναμενόμενων αντιποίνων.
Από την άλλη πλευρά, σε επιστολή που απηύθυνε στα Ηνωμένα Έθνη, ο ιρανός υπουργός Εξωτερικών, περιέγραψε την επίθεση ως «κήρυξη πολέμου» εναντίον του Ιράν και «κάλεσε το Συμβούλιο Ασφαλείας να αντιμετωπίσει αμέσως το ζήτημα». Οι ιρανικές ένοπλες δυνάμεις με τη σειρά τους υπογράμμισαν, ότι δεν θα έχουν «όρια» στην απάντησή τους στο Ισραήλ, ύστερα από τις επιθέσεις που εξαπολύθηκαν στην πρωτεύουσα Τεχεράνη και άλλες πόλεις της χώρας.
Ενόσω τα αντίποινα του Ιράν περιορίζονται προς ώρας σε «σκληρές» ανακοινώσεις κατά του «τρομοκρατικού αυτού καθεστώτος», οι συνέπειες της πολεμικής αυτής σύρραξης, επεκτείνονται σε διάφορους τομείς της διεθνούς γεωπολιτικής σκακιέρας.
Πιο συγκεκριμένα, η ναυτιλία και ο ενεργειακός κλάδος, παρακολουθούν με αμείωτο ενδιαφέρον τις τρέχουσες συνθήκες, δεδομένου ότι οι αποφάσεις αντιποίνων του Ιράν, ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρότατους τριγμούς στους δύο αυτούς τομείς. Υπάρχουν φόβοι ότι η Τεχεράνη θα προχωρήσει σε ναυτικό αποκλεισμό των Στενών του Ορμούζ. Το πέρασμα αυτό, που συνδέει τον Περσικό Κόλπο με τη Θάλασσα της Αραβίας, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες αρτηρίες του πλανήτη. Είναι άξιο αναφοράς ότι, το 20% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, περνά από τα νερά του Ορμούζ.
Μάλιστα, η αστάθεια που επικρατεί στην περιοχή και οι ανησυχίες για διακοπή του εφοδιασμού έχουν οδηγήσει τις τιμές πετρελαίου σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με το Reuters, οι τιμές μετά την επίθεση σημείωσαν άνοδο σχεδόν 9%. Εκτός αυτού, οι εθνικοί εναέριοι χώροι σε Ισραήλ, Ιράν, Ιράκ και Ιορδανία «έκλεισαν», ενώ πολλές εταιρείες διεθνούς εμβέλειας έσπευσαν να αλλάξουν διαδρομές ή να ακυρώσουν πτήσεις προκειμένου να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ