
Ο σχεδιασμός των δεξαμενών υγροποιημένων καυσίμων περνά σε νέα εποχή με την εφαρμογή της μεθόδου Engineering Critical Assessment (ECA) σε δεξαμενές τύπου C. Η μέθοδος αυτή, βασισμένη στη θεωρία της μηχανικής θραύσης, επιτρέπει την ακριβή προσομοίωση και τεχνική αξιολόγηση ρωγμών και πιθανών αστοχιών σε μεταλλικές δομές που λειτουργούν υπό ακραίες συνθήκες, υψηλή πίεση και εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Πρόκειται για μία σημαντική μέθοδο στον σχεδιασμό δεξαμενών που προορίζονται για την αποθήκευση και μεταφορά φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων όπως το LNG, η αμμωνία και το υδρογόνο.
Σε αυτό το πλαίσιο, στο Nor-Shipping 2025 στο Όσλο,ο Korean Register (KR), η HD Hyundai Mipo και η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με αντικείμενο την από κοινού ανάπτυξη τεχνογνωσίας για τον σχεδιασμό δομικά ανεξάρτητων δεξαμενών τύπου C. Η ζήτηση για πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καύσιμα αυξάνεται σταθερά, καθώς η παγκόσμια ναυτιλία υιοθετεί ενεργά στρατηγικές απoανθρακοποίησης. Οι δεξαμενές τύπου C, λόγω της ικανότητάς τους να αποθηκεύουν φορτία υψηλής πίεσης και της δομικής τους ανεξαρτησίας από το κύτος, καθίστανται βασικό στοιχείο σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων μικρού και μεσαίου μεγέθους, καθώς και σε πλοία ανεφοδιασμού. Η αυξανόμενη χρήση τους επιβάλλει την εφαρμογή αυστηρών τεχνικών μεθόδων αξιολόγησης, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια, η ανθεκτικότητα και η μακροχρόνια απόδοσή τους.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η HD Hyundai Mipo θα αναλάβει τη μελέτη της δομικής και της κόπωσης αντοχής των δεξαμενών, ενώ η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering θα σχεδιάσει τις δεξαμενές και θα εφαρμόσει τις ECA αναλύσεις. Ο Korean Register θα αξιολογήσει το σύνολο του σχεδιασμού με βάση τα πρότυπα του και το Διεθνές Πλαίσιο του IGC Code, προχωρώντας στην έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) σε περίπτωση συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις ασφάλειας και αξιοπιστίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ