
Ο σχεδιασμός των δεξαμενών υγροποιημένων καυσίμων περνά σε νέα εποχή με την εφαρμογή της μεθόδου Engineering Critical Assessment (ECA) σε δεξαμενές τύπου C. Η μέθοδος αυτή, βασισμένη στη θεωρία της μηχανικής θραύσης, επιτρέπει την ακριβή προσομοίωση και τεχνική αξιολόγηση ρωγμών και πιθανών αστοχιών σε μεταλλικές δομές που λειτουργούν υπό ακραίες συνθήκες, υψηλή πίεση και εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Πρόκειται για μία σημαντική μέθοδο στον σχεδιασμό δεξαμενών που προορίζονται για την αποθήκευση και μεταφορά φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων όπως το LNG, η αμμωνία και το υδρογόνο.
Σε αυτό το πλαίσιο, στο Nor-Shipping 2025 στο Όσλο,ο Korean Register (KR), η HD Hyundai Mipo και η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με αντικείμενο την από κοινού ανάπτυξη τεχνογνωσίας για τον σχεδιασμό δομικά ανεξάρτητων δεξαμενών τύπου C. Η ζήτηση για πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών καύσιμα αυξάνεται σταθερά, καθώς η παγκόσμια ναυτιλία υιοθετεί ενεργά στρατηγικές απoανθρακοποίησης. Οι δεξαμενές τύπου C, λόγω της ικανότητάς τους να αποθηκεύουν φορτία υψηλής πίεσης και της δομικής τους ανεξαρτησίας από το κύτος, καθίστανται βασικό στοιχείο σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων μικρού και μεσαίου μεγέθους, καθώς και σε πλοία ανεφοδιασμού. Η αυξανόμενη χρήση τους επιβάλλει την εφαρμογή αυστηρών τεχνικών μεθόδων αξιολόγησης, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια, η ανθεκτικότητα και η μακροχρόνια απόδοσή τους.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η HD Hyundai Mipo θα αναλάβει τη μελέτη της δομικής και της κόπωσης αντοχής των δεξαμενών, ενώ η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering θα σχεδιάσει τις δεξαμενές και θα εφαρμόσει τις ECA αναλύσεις. Ο Korean Register θα αξιολογήσει το σύνολο του σχεδιασμού με βάση τα πρότυπα του και το Διεθνές Πλαίσιο του IGC Code, προχωρώντας στην έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) σε περίπτωση συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις ασφάλειας και αξιοπιστίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ