
Μεταβολές μεγάλης κλίμακας στο ηλικιακό προφίλ του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων θα λάβουν χώρα με ορίζοντα το 2029.
Παρά την αύξηση του orderbook με στόχο την ανανέωση, η ανάπτυξη του στόλου που απαρτίζεται από μεγαλύτερα σε ηλικία δεξαμενόπλοια φαίνεται να αναδιαμορφώνει το ηλικιακό προφίλ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, με βάση τα τωρινά δεδομένα, ο στόλος δεξαμενόπλοιων αριθμεί 7.735 πλοία, εκ των οποίων τα 1.366 είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 21 ετών. Πρόκειται για ποσοστό 17,6%. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα Handy/MR1 είναι 34% (279 πλοία από τα 829), ενώ για τα μικρότερα δεξαμενόπλοια είναι 19% καθώς 1.878 τέτοια πλοία είναι άνω των 21 ετών. Τα MR2 είναι σχετικά νεότερα πλοία, με μόλις 11% αυτών να είναι άνω των 21 ετών. Για τα Panamax/LR1, Aframax/LR2, Suezmax και VLCC/ULCC τα ποσοστά διαμορφώνονται σε ένα εύρος 16% με 17%.
Έως το 2029, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αναμένεται να αυξηθεί στα 8.948 πλοία, ωστόσο ο αριθμός αυτών που θα είναι άνω των 21 ετών θα υπερδιπλασιαστεί σε 3.023, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 34% του στόλου. Το 56% των Handy/MR1 θα είναι άνω των 21 ετών, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 22 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2025. Τα μικρότερα δεξαμενόπλοια αντιμετωπίζουν επίσης σημαντικές πιέσεις ανόδου της ηλικίας τους, με το ποσοστό των πλοίων ηλικίας άνω των 21 ετών να αυξάνεται στο 37%. 27% θα είναι το ποσοστό για τα MR2 και 46% για τα Panamax/LR1 με ορίζοντα το 2029. Τα segments Aframax/LR2, Suezmax και VLCC/ULCC θα παρουσιάσουν επίσης αύξηση της ηλικίας τους , με το 31%, το 25% και το 26%, αντίστοιχα να υπερβαίνουν τα 21 έτη.
Παρά το σημαντικό orderbook που αποτελείται από 1.213 πλοία με προγραμματισμένη παράδοση έως το 2029, η ταχεία αύξηση του «γηρασμένου» τονάζ αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων να συμβαδίζουν και με την επιταχυνόμενη ανακύκλωση των παλαιότερων πλοίων. Οποιαδήποτε αναντιστοιχία μεταξύ ανακυκλώσεων και παραδόσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιέσεις από την πλευρά της προσφοράς, οι οποίες θα επιδεινωθούν περαιτέρω από την αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών κανονισμών που μπορεί να επιταχύνουν τη σταδιακή απόσυρση παλαιότερων, λιγότερο αποδοτικών πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η BSM Hellas, Bernhard Schulte Shipmanagement’s Ship Management Centre (SMC) στην Ελλάδα, γιορτάζει με υπερηφάνεια την 20ή επέτειό της φέτος. Στο πλαίσιο των εορτασμών…
Ο σχεδιασμός των δεξαμενών υγροποιημένων καυσίμων περνά σε νέα εποχή με την εφαρμογή της μεθόδου Engineering Critical Assessment (ECA) σε δεξαμενές τύπου C. Η…
Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις, μετά τους πρόσφατους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ, εναντίον στρατιωτικών και πυρηνικών εγκαταστάσεων στο Ιράν. Στις πρώτες…
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ…
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η…
Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην αγορά των containerships τον περασμένο Μάιο είχε ως αποτέλεσμα έξι εισηγμένες liner εταιρείες να καταγράψουν κεφαλαιοποίηση ύψους $10…
Τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν την Πέμπτη 12 Ιουνίου, κανονισμό που επιβάλλει πρόσθετους δασμούς σε όλες τις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων και ορισμένων λιπασμάτων…
Στις 4 Ιουνίου, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Nor-Shipping στο Όσλο, η Yanmar τίμησε τη Franman στο περίπτερό της, για την εξαιρετική συνεργασία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ