
Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και του υπολογιστικού νέφους, η ενεργειακή απαίτηση των κέντρων δεδομένων αυξάνεται με πρωτοφανείς ρυθμούς. Η ανάγκη για βιώσιμες και αξιόπιστες λύσεις ενέργειας καθιστά επιτακτική την εξερεύνηση καινοτόμων προσεγγίσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, η νεότερη μελέτη του ABS, σε συνεργασία με την Herbert Engineering, εισάγει τα πλωτά κέντρα δεδομένων με πυρηνική τροφοδοσία.
Η πρόταση βασίζεται στη σύζευξη δύο τεχνολογικών οδών που εξελίσσονται παράλληλα, των μικρών αρθρωτών πυρηνικών αντιδραστήρων (Small Modular Reactors ‒ SMR) και της υπεράκτιας ανάπτυξης υποδομών. Το ερευνητικό έργο με τίτλο «Pathways to a Low Carbon Future: Floating Nuclear Power Data Center» εξετάζει πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα κέντρο δεδομένων πάνω σε μια πλωτή πλατφόρμα. Το κέντρο αυτό θα ψύχεται με τη βοήθεια του νερού από τη θάλασσα ή από εκβολές ποταμών, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται θα παρέχεται από μικρούς, ασφαλείς πυρηνικούς αντιδραστήρες νέας γενιάς. Έτσι, εξασφαλίζεται σταθερή λειτουργία χωρίς εξάρτηση από τοπικά δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Η τεχνολογική καινοτομία έγκειται στον διπλό ρόλο των θαλάσσιων υδάτων, αφενός ως φυσικού ψυκτικού μέσου για τους διακομιστές και αφετέρου ως μέσου απόρριψης θερμότητας από τους πυρηνικούς αντιδραστήρες. Η ενσωμάτωση των SMRs προσφέρει ένα συμπαγές, ασφαλές και αξιόπιστο σύστημα παροχής ενέργειας, το οποίο εξαλείφει την ανάγκη για διασύνδεση με το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο και περιορίζει σημαντικά τον άνθρακα. Η υπεράκτια τοποθέτηση των data centers, σε συνδυασμό με την αυτοτροφοδοσία τους μέσω πυρηνικής ενέργειας επί του πλοίου, προσφέρει πλεονεκτήματα όπως η αποσυμφόρηση των τοπικών δικτύων και η μείωση γεωπολιτικών και ενεργειακών κινδύνων.
Η μελέτη του ABS παρέχει λεπτομερή τεχνικά δεδομένα για τις παραμέτρους σχεδιασμού, όπως η διαχείριση θερμικού φορτίου, η κατανομή βαρών, οι μηχανολογικές απαιτήσεις πλωτότητας και αντοχής, καθώς και οι κανονιστικές ανάγκες που θα καθορίσουν τους μελλοντικούς κανονισμούς. Το έργο επεκτείνει προηγούμενες ερευνητικές προσπάθειες του ABS και της Herbert Engineering για την εφαρμογή της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία και στις θαλάσσιες υποδομές, όπως αποτυπώθηκαν σε μελέτες για πλωτούς πυρηνικούς σταθμούς και πυρηνικά πλοία-μεταφορείς LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ