
Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και του υπολογιστικού νέφους, η ενεργειακή απαίτηση των κέντρων δεδομένων αυξάνεται με πρωτοφανείς ρυθμούς. Η ανάγκη για βιώσιμες και αξιόπιστες λύσεις ενέργειας καθιστά επιτακτική την εξερεύνηση καινοτόμων προσεγγίσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, η νεότερη μελέτη του ABS, σε συνεργασία με την Herbert Engineering, εισάγει τα πλωτά κέντρα δεδομένων με πυρηνική τροφοδοσία.
Η πρόταση βασίζεται στη σύζευξη δύο τεχνολογικών οδών που εξελίσσονται παράλληλα, των μικρών αρθρωτών πυρηνικών αντιδραστήρων (Small Modular Reactors ‒ SMR) και της υπεράκτιας ανάπτυξης υποδομών. Το ερευνητικό έργο με τίτλο «Pathways to a Low Carbon Future: Floating Nuclear Power Data Center» εξετάζει πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα κέντρο δεδομένων πάνω σε μια πλωτή πλατφόρμα. Το κέντρο αυτό θα ψύχεται με τη βοήθεια του νερού από τη θάλασσα ή από εκβολές ποταμών, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται θα παρέχεται από μικρούς, ασφαλείς πυρηνικούς αντιδραστήρες νέας γενιάς. Έτσι, εξασφαλίζεται σταθερή λειτουργία χωρίς εξάρτηση από τοπικά δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Η τεχνολογική καινοτομία έγκειται στον διπλό ρόλο των θαλάσσιων υδάτων, αφενός ως φυσικού ψυκτικού μέσου για τους διακομιστές και αφετέρου ως μέσου απόρριψης θερμότητας από τους πυρηνικούς αντιδραστήρες. Η ενσωμάτωση των SMRs προσφέρει ένα συμπαγές, ασφαλές και αξιόπιστο σύστημα παροχής ενέργειας, το οποίο εξαλείφει την ανάγκη για διασύνδεση με το τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο και περιορίζει σημαντικά τον άνθρακα. Η υπεράκτια τοποθέτηση των data centers, σε συνδυασμό με την αυτοτροφοδοσία τους μέσω πυρηνικής ενέργειας επί του πλοίου, προσφέρει πλεονεκτήματα όπως η αποσυμφόρηση των τοπικών δικτύων και η μείωση γεωπολιτικών και ενεργειακών κινδύνων.
Η μελέτη του ABS παρέχει λεπτομερή τεχνικά δεδομένα για τις παραμέτρους σχεδιασμού, όπως η διαχείριση θερμικού φορτίου, η κατανομή βαρών, οι μηχανολογικές απαιτήσεις πλωτότητας και αντοχής, καθώς και οι κανονιστικές ανάγκες που θα καθορίσουν τους μελλοντικούς κανονισμούς. Το έργο επεκτείνει προηγούμενες ερευνητικές προσπάθειες του ABS και της Herbert Engineering για την εφαρμογή της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία και στις θαλάσσιες υποδομές, όπως αποτυπώθηκαν σε μελέτες για πλωτούς πυρηνικούς σταθμούς και πυρηνικά πλοία-μεταφορείς LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή των Ναυτικών Χρονικών στο Λονδίνο Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Iουνίου η ετήσια γενική συνέλευση των μελών του Greek Shipping Co-operation Committee (γνωστού ως…
Περισσότεροι από 290 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά την συντριβή αεροσκάφους της Air India, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία της τελευταίας…
Την ανάπτυξη της στην Ευρώπη, συνεχίζει η American Airlines προσθέτοντας ένα ακόμη δρομολόγιο στο ελληνικό δίκτυό της με την εισαγωγή της εποχικής σύνδεσης μεταξύ…
Άνοδο καταγράφει η ναυλαγορά των Capesizes τις τελευταίες εβδομάδες, μετά τη «ραθυμία» του Απριλίου και του Μαΐου. Η συγκεκριμένη άνοδος οδηγείται κυρίως από την…
To μεταφορικής ικανότητας 16.592 TEUs «Axel Maersk» παρέλαβε πρόσφατα η Maersk, επισφραγίζοντας την «πίστη» της στις δυνατότητες της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου. Αξίζει να…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ευκαιρίες απασχόλησης, καθώς τα περιοριστικά μέτρα Τραμπ πλήττουν το διά θαλάσσης εμπόριο και έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την περιφερειακή…
Η CLPe Holdings, θυγατρική της εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας CLP με έδρα το Χονγκ Κονγκ, και η κρατική πετρελαϊκή China National Offshore Oil Corporation (CNOOC)…
Μεταβολές μεγάλης κλίμακας στο ηλικιακό προφίλ του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων θα λάβουν χώρα με ορίζοντα το 2029. Παρά την αύξηση του orderbook με στόχο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ