
Την τρέχουσα πραγματικότητα στο κανονιστικό περιβάλλον της ναυτιλίας ανέλυσε σε σύντομη αλλά εφ’ όλης της ύλης τοποθέτησή της η κ. Ιωάννα Προκοπίου, στο περιθώριο της Ναυτιλιακής Συνόδου Κορυφής στην Αθήνα, που συνδιοργάνωσαν νωρίτερα σήμερα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity» .
Η επικεφαλής της Prominence Maritime και αντιπρόεδρος της BIMCO υπογράμμισε αρχικά ότι «υπάρχουν καλοί και κακοί κανονισμοί. Οι μεν κακοί μπορούν να καταστρέψουν οποιαδήποτε βιομηχανία, ενώ οι καλοί συμβάλλουν ώστε οι βιομηχανίες να ευδοκιμήσουν».
Η κ. Προκοπίου στάθηκε στην ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων μερών στη ναυτιλία, όπως οι κατασκευαστές μηχανών, οι ναυλωτές, οι ιδιοκτήτες φορτίων, τα ναυπηγεία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας.
Ακόμη, η κ. Προκοπίου έκανε λόγο για την ανάγκη διαθεσιμότητας των εναλλακτικών καυσίμων παραθέτοντας κάποια ενδιαφέροντα δεδομένα. Συγκεκριμένα, η ναυτιλία θα απαιτήσει:
-440 εκατ. τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως με τη διαθεσιμότητά της να είναι 3 εκατ. ετησίως
-470 εκατ. τόνους πράσινης αμμωνίας με τη διαθεσιμότητά της να είναι 6,4 εκατ. ετησίως
-180 εκατ. τόνους πράσινου LNG με τη διαθεσιμότητά του να είναι 0,01 εκατ. ετησίως
-70 εκατ. τόνους πράσινου υδρογόνου με τη διαθεσιμότητά του να είναι 1,5 εκατ. ετησίως
«Ο ΙΜΟ αποφάσισε για κάποιο λόγο να ‘’τιμωρήσει’’ το LNG, το οποίο είναι μεγάλο λάθος. Το LNG έχει πολλά θέματα όπως η ολίσθηση μεθανίου, αλλά χρειάστηκαν περίπου 40 χρόνια για την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού. Πρόκειται για ένα λάθος μήνυμα προς τους early movers», συμπλήρωσε.
Η κ. Προκοπίου αναφερόμενη στην πρόσφατη MEPC έκανε λόγο για την ανάγκη ορθής χρήσης των κεφαλαίων που θα συγκεντρωθούν για μια δίκαιη ενεργειακή μετάβαση. Πρόσθεσε ότι παγκοσμίως λειτουργούν 11.000 ναυτιλιακές επιχειρήσεις σε συνθήκες πλήρως ανταγωνισμού, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Όπως σημείωσε, αν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αφανιστούν, οι συνέπειες θα είναι μεγάλες για τα κόστη μεταφοράς, καθώς θα μειωθεί ο ανταγωνισμός.
«Η ναυτιλία δεσμεύεται στον ΙΜΟ, ωστόσο πρέπει να προστατέψουμε τον ΙΜΟ από γεωπολιτικές ατζέντες και βραχυπρόθεσμο oπορτουνισμό. Χρειαζόμαστε παγκόσμιους, σταθερούς κανονισμούς», κατέληξε.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δυναμική είναι και για το 2025 η παρουσία της Navios Maritime Partners, στην αγορά νεότευκτων, καθώς η εταιρεία με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου,…
Τουλάχιστον 26 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε δυστύχημα με σκάφος στον ποταμό Νίγηρα, στη νοτιοκεντρική Νιγηρία, ανακοίνωσαν οι αρχές της πολιτείας Κόγκι. «Σύμφωνα…
Τη δυσκολία προσέλκυσης και διατήρησης ταλαντούχων επαγγελματιών, από κοινού με την εκπαίδευση τους στις νέες τεχνολογίες, ανέδειξε ο Αντώνης Κανελλάκης, Executive Director Alpha Bulkers,…
Μεγάλη μείωση του πληθωρισμού στην Ελλάδα καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Ειδικότερα, με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή…
Ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογική θωράκιση κρίσιμων θαλάσσιων και ενεργειακών υποδομών έρχεται με τη συνεργασία των Aker Solutions και Kongsberg Discovery. Οι δύο εταιρείες…
Από τους μικρούς αρθρωτούς αντιδραστήρες (SMRs) έως τα πλωτά πυρηνικά εργοστάσια, πλήθος χωρών και εταιρειών επενδύουν σε λύσεις που συνδυάζουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, αξιοπιστία…
Η μεθανόλη ενισχύει τη θέση της ως καύσιμο-κλειδί στη μετάβαση της ναυτιλίας προς την αποανθρακοποίηση, με νέες παραγγελίες στον τομέα των Very Large Ore…
Η υπερθέρμανση των ωκεανών ευνοεί την εξάπλωση των εισβαλλόντων, χωροκατακτητικών ειδών και διαταράσσει την θαλάσσια βιοποικιλότητα και την αλιεία, κυρίως στη Μεσόγειο Θάλασσα, προειδοποιεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ