
Την τρέχουσα πραγματικότητα στο κανονιστικό περιβάλλον της ναυτιλίας ανέλυσε σε σύντομη αλλά εφ’ όλης της ύλης τοποθέτησή της η κ. Ιωάννα Προκοπίου, στο περιθώριο της Ναυτιλιακής Συνόδου Κορυφής στην Αθήνα, που συνδιοργάνωσαν νωρίτερα σήμερα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity» .
Η επικεφαλής της Prominence Maritime και αντιπρόεδρος της BIMCO υπογράμμισε αρχικά ότι «υπάρχουν καλοί και κακοί κανονισμοί. Οι μεν κακοί μπορούν να καταστρέψουν οποιαδήποτε βιομηχανία, ενώ οι καλοί συμβάλλουν ώστε οι βιομηχανίες να ευδοκιμήσουν».
Η κ. Προκοπίου στάθηκε στην ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων μερών στη ναυτιλία, όπως οι κατασκευαστές μηχανών, οι ναυλωτές, οι ιδιοκτήτες φορτίων, τα ναυπηγεία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας.
Ακόμη, η κ. Προκοπίου έκανε λόγο για την ανάγκη διαθεσιμότητας των εναλλακτικών καυσίμων παραθέτοντας κάποια ενδιαφέροντα δεδομένα. Συγκεκριμένα, η ναυτιλία θα απαιτήσει:
-440 εκατ. τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως με τη διαθεσιμότητά της να είναι 3 εκατ. ετησίως
-470 εκατ. τόνους πράσινης αμμωνίας με τη διαθεσιμότητά της να είναι 6,4 εκατ. ετησίως
-180 εκατ. τόνους πράσινου LNG με τη διαθεσιμότητά του να είναι 0,01 εκατ. ετησίως
-70 εκατ. τόνους πράσινου υδρογόνου με τη διαθεσιμότητά του να είναι 1,5 εκατ. ετησίως
«Ο ΙΜΟ αποφάσισε για κάποιο λόγο να ‘’τιμωρήσει’’ το LNG, το οποίο είναι μεγάλο λάθος. Το LNG έχει πολλά θέματα όπως η ολίσθηση μεθανίου, αλλά χρειάστηκαν περίπου 40 χρόνια για την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού. Πρόκειται για ένα λάθος μήνυμα προς τους early movers», συμπλήρωσε.
Η κ. Προκοπίου αναφερόμενη στην πρόσφατη MEPC έκανε λόγο για την ανάγκη ορθής χρήσης των κεφαλαίων που θα συγκεντρωθούν για μια δίκαιη ενεργειακή μετάβαση. Πρόσθεσε ότι παγκοσμίως λειτουργούν 11.000 ναυτιλιακές επιχειρήσεις σε συνθήκες πλήρως ανταγωνισμού, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Όπως σημείωσε, αν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αφανιστούν, οι συνέπειες θα είναι μεγάλες για τα κόστη μεταφοράς, καθώς θα μειωθεί ο ανταγωνισμός.
«Η ναυτιλία δεσμεύεται στον ΙΜΟ, ωστόσο πρέπει να προστατέψουμε τον ΙΜΟ από γεωπολιτικές ατζέντες και βραχυπρόθεσμο oπορτουνισμό. Χρειαζόμαστε παγκόσμιους, σταθερούς κανονισμούς», κατέληξε.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φορτηγό πλοίο σημαίας Sierra Leone με 14 άτομα πλήρωμα προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή Κυριαμάδι Σητείας. Στο σημείο σπεύδουν 3 ΠΛΣ, 2 παραπλέοντα και ιδιωτικά…
Ανακοινώθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης 24 Ιουλίου 2025, τα αποτελέσματα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Οι υποψήφιοι μπορούν να πληροφορούνται…
Ένα ταϊλανδέζικο μαχητικό αεροσκάφος F-16, βομβάρδισε πριν από λίγη ώρα στόχους στην Καμπότζη, σύμφωνα με δηλώσεις και των δύο πλευρών. Η ένταση που επικρατούσε…
Παραγγελία-ορόσημο για την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία τοποθετήθηκε πρόσφατα στο ναυπηγείο Hanwha Philly Shipyard, που εδρεύει στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το…
Από 1η Ιανουάριου 2026 καταργείται η κατάταξη στρατεύσιμων σε Πολεμικό Ναυτικό και Αεροπορία και όλοι οι στρατεύσιμοι θα υπηρετούν στο Στρατό Ξηράς και θα…
Η εθνική υδατοσφαίρισης των ανδρών πραγματοποίησε ολοκληρωτική εμφάνιση απέναντι στη Σερβία, στον «μικρό» τελικό της Σιγκαπούρης, και εξασφάλισε το τέταρτο χάλκινο μετάλλιό της (πέμπτο…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται (και) το 2025 η επέκταση του στόλου της Navios Maritime Partners, η οποία, με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου, γιόρτασε…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη νέα της στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ