
Την τρέχουσα πραγματικότητα στο κανονιστικό περιβάλλον της ναυτιλίας ανέλυσε σε σύντομη αλλά εφ’ όλης της ύλης τοποθέτησή της η κ. Ιωάννα Προκοπίου, στο περιθώριο της Ναυτιλιακής Συνόδου Κορυφής στην Αθήνα, που συνδιοργάνωσαν νωρίτερα σήμερα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role of shipping in delivering economic security and prosperity» .
Η επικεφαλής της Prominence Maritime και αντιπρόεδρος της BIMCO υπογράμμισε αρχικά ότι «υπάρχουν καλοί και κακοί κανονισμοί. Οι μεν κακοί μπορούν να καταστρέψουν οποιαδήποτε βιομηχανία, ενώ οι καλοί συμβάλλουν ώστε οι βιομηχανίες να ευδοκιμήσουν».
Η κ. Προκοπίου στάθηκε στην ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων μερών στη ναυτιλία, όπως οι κατασκευαστές μηχανών, οι ναυλωτές, οι ιδιοκτήτες φορτίων, τα ναυπηγεία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας.
Ακόμη, η κ. Προκοπίου έκανε λόγο για την ανάγκη διαθεσιμότητας των εναλλακτικών καυσίμων παραθέτοντας κάποια ενδιαφέροντα δεδομένα. Συγκεκριμένα, η ναυτιλία θα απαιτήσει:
-440 εκατ. τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως με τη διαθεσιμότητά της να είναι 3 εκατ. ετησίως
-470 εκατ. τόνους πράσινης αμμωνίας με τη διαθεσιμότητά της να είναι 6,4 εκατ. ετησίως
-180 εκατ. τόνους πράσινου LNG με τη διαθεσιμότητά του να είναι 0,01 εκατ. ετησίως
-70 εκατ. τόνους πράσινου υδρογόνου με τη διαθεσιμότητά του να είναι 1,5 εκατ. ετησίως
«Ο ΙΜΟ αποφάσισε για κάποιο λόγο να ‘’τιμωρήσει’’ το LNG, το οποίο είναι μεγάλο λάθος. Το LNG έχει πολλά θέματα όπως η ολίσθηση μεθανίου, αλλά χρειάστηκαν περίπου 40 χρόνια για την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού. Πρόκειται για ένα λάθος μήνυμα προς τους early movers», συμπλήρωσε.
Η κ. Προκοπίου αναφερόμενη στην πρόσφατη MEPC έκανε λόγο για την ανάγκη ορθής χρήσης των κεφαλαίων που θα συγκεντρωθούν για μια δίκαιη ενεργειακή μετάβαση. Πρόσθεσε ότι παγκοσμίως λειτουργούν 11.000 ναυτιλιακές επιχειρήσεις σε συνθήκες πλήρως ανταγωνισμού, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Όπως σημείωσε, αν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αφανιστούν, οι συνέπειες θα είναι μεγάλες για τα κόστη μεταφοράς, καθώς θα μειωθεί ο ανταγωνισμός.
«Η ναυτιλία δεσμεύεται στον ΙΜΟ, ωστόσο πρέπει να προστατέψουμε τον ΙΜΟ από γεωπολιτικές ατζέντες και βραχυπρόθεσμο oπορτουνισμό. Χρειαζόμαστε παγκόσμιους, σταθερούς κανονισμούς», κατέληξε.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ