
Η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8,9% στη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, αγγίζοντας τα 32,1 εκατ. TEUs, σύμφωνα με ανάρτηση της Alphaliner. Ειδικότερα, από τον Μάιο του 2024, προστέθηκαν τουλάχιστον 2,62 εκατ. TEUs.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι o μεγαλύτερος όγκος της μεταφορικής ικανότητας εστιάστηκε στο εμπόριο μεταξύ Άπω Ανατολής και Ευρώπης, όπου η συνολική μεταφορική ικανότητα των πλοίων κατέγραψε άνοδο 11,7 ποσοστιαίων μονάδων σε ετήσια βάση.
Σε μόλις δύο χρόνια, οι εταιρείες διαχείρισης containerships έχουν προσθέσει 2,26 εκατ. TEUs επιπλέον μεταφορικής ικανότητας μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Ευρώπης. Ως απότοκο, η μεταφορική ικανότητα του στόλου στις συγκεκριμένες γραμμές διαμορφώθηκε στα 7,8 εκατ. TEUs.
Καθώς το 24,4% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, δραστηριοποιείται στις γραμμές Άπω Ανατολής-Ευρώπης, η συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή αναδεικνύεται ως η σημαντικότερη αρτηρία για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Είναι χαρακτηριστικό ότι, πριν από δύο χρόνια, το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 20,8%.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος μεταφορικής ικανότητας για το έτος 2025 παρατηρείται στις γραμμές της Λατινικής Αμερικής. Είναι άξιο αναφοράς ότι το περασμένο έτος προστέθηκαν στις εν λόγω γραμμές 606.500 TEUs, αριθμός που μεταφράζεται σε άνοδο της μεταφορικής ικανότητας του στόλου κατά 15,6%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ