
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές CO₂.
Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε νέες επιστρώσεις για το εξωτερικό μέρος του πλοίου (τη γάστρα), έξυπνα εργαλεία παρακολούθησης και εξειδικευμένη τεχνική υποστήριξη.
Κάθε πλοίο, ανάλογα με το είδος του δρομολογίου και τις θαλάσσιες συνθήκες, αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα στην επιφάνεια της γάστρας του, όπως επικάθιση φυκιών. Αυτή η επικάθιση κάνει το πλοίο πιο «βαρύ» στην κίνησή του μέσα στο νερό, αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμου.
Η Jotun προσφέρει ειδικές επιστρώσεις antifouling, δηλαδή προστατευτικά χρώματα, που εμποδίζουν την επικάθιση και διατηρούν τη γάστρα καθαρή για μεγαλύτερο διάστημα.
Στο HPS 2.0 περιλαμβάνονται τρεις βασικοί τύποι επιστρώσεων. Η πρώτη είναι για πλοία που κινούνται σε σταθερά δρομολόγια και έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την απώλεια ταχύτητας μόλις στο 1%, γεγονός που επιβεβαίωσε και ο DNV, ένας από τους σημαντικότερους οργανισμούς πιστοποίησης στον ναυτιλιακό κλάδο. Η δεύτερη είναι για πλοία που ταξιδεύουν σε πιο δύσκολες περιοχές, με έντονη βιολογική ρύπανση. Και η τρίτη είναι για πλοία που δεν έχουν σταθερό πρόγραμμα και χρειάζονται ευελιξία.
Εκτός από τις επιστρώσεις, η Jotun προσφέρει ένα έξυπνο σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης της γάστρας, μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα HullKeeper. Με τη βοήθεια αυτής της τεχνολογίας, οι ναυλωτές και οι πλοιοκτήτες μπορούν να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο πώς επηρεάζεται η απόδοση του πλοίου, να εντοπίζουν προβλήματα και να παίρνουν πιο γρήγορες και σωστές αποφάσεις για τη συντήρησή του.
Σύμφωνα με τον DNV, τα πλοία που χρησιμοποιούν επιστρώσεις της Jotun απέφυγαν την έκλυση 11,1 εκατ. τόνων CO₂, ποσότητα που αντιστοιχεί σε εξοικονόμηση καυσίμων ύψους 2 δισ. δολαρίων. Παρ’ όλα αυτά, ένας στους πέντε πλοιοκτήτες δηλώνει ότι δεν χρησιμοποιεί το κατάλληλο antifouling για κάθε πλοίο του, χάνοντας έτσι μια σημαντική ευκαιρία για τη μείωση των εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ