
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και στην αύξηση του κατώτατου μισθού και του διαθέσιμου εισοδήματος που θα στηρίξει την κατανάλωση, σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ.
Ειδικότερα, ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι οι εκταμιεύσεις επιχορηγήσεων και δανείων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αναμένεται να αυξηθούν από 1,8% του ΑΕΠ το 2024 σε 3,6% το 2026, ενώ η ιδιωτική κατανάλωση προβλέπεται να αυξηθεί 1,2% εφέτος και 1,7% το 2026. Αντίθετα, οι εξαγωγές αναμένεται να επιβραδυνθούν, παράλληλα με την επιβράδυνση της ζήτησης από το εξωτερικό, λόγω των αμερικανικών δασμών.
Ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι η ελληνική οικονομία παραμένει ισχυρή, με τις προσδοκίες των επιχειρήσεων στους τομείς της μεταποίησης και των υπηρεσιών να έχουν υποχωρήσει τον Απρίλιο, αλλά να συνεχίζουν να υποδηλώνουν αναπτυξιακή πορεία. Προσθέτει ότι τυχόν καθυστερήσεις στην απορρόφηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για τις επενδύσεις, υπερβολική αύξηση των μισθών ή μία επανάληψη ακραίων καιρικών φαινομένων θα μπορούσαν να επιδεινώσουν τις προοπτικές της οικονομίας. Για τους μισθούς τονίζει ότι αν η αύξησή τους συνεχίσει να ξεπερνά σταθερά την αύξηση της παραγωγικότητας, αυτό θα μπορούσε να αποδυναμώσει περαιτέρω τις εξαγωγές.
Επίσης, ο πληθωρισμός (με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή) αναμένεται να μειωθεί στο 2,5% το 2025 και περαιτέρω στο 2% το 2026, χάρη στη μείωση των τιμών του πετρελαίου και παρά την αύξηση του κόστους για το εμπόριο και τις επίμονες αυξήσεις τιμών στον τομέα των υπηρεσιών.
Τέλος, για το 2025 και το 2026 προβλέπονται σημαντικά πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, ύψους 2,1% και 2,2% του ΑΕΠ, αντίστοιχα, υποστηριζόμενα από τη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης. Αυτά τα πλεονάσματα εκτιμάται ότι θα διατηρήσουν σε πτωτική τροχιά το δημόσιο χρέος, με προοπτική να υποχωρήσει στο 140% του ΑΕΠ το 2026.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το πόδι στο… φρένο είναι οι παραγγελίες πλοίων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μειωμένο φέτος σε…
Στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει συνάψει με την BC Ferries, η Damen Shipyards Group επέλεξε την Corvus Energy για την προμήθεια συστημάτων αποθήκευσης…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας τέλεσε τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη, Ιδρύτριας του Σωματείου «Ελπίδα – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με…
Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε για τη ναυτιλία και την ενεργειακή μετάβαση αυτής. Ειδικότερα, όπως αναφέρει ανακοίνωση της A.P. Moller-Maersk, με την παράδοση του «Axel…
Η εκλογική επιτροπή στη Νότια Κορέα ανακήρυξε επίσημα σήμερα τον Lee Jae-myung νέο Πρόεδρο, μετά τη νίκη του στις χθεσινές πρόωρες προεδρικές εκλογές, τις…
Στον στόλο της Thenamaris προστέθηκε και επίσημα το νεότευκτο Aframax tanker «Seawish». Το πλοίο παραδόθηκε στην εταιρεία από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.…
Σε ιστορικό υψηλό ανήλθαν, τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι διελεύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά. Ειδικότερα, από τα locks…
Πτώση κατά 4,3% κατέγραψαν οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ τον Μάιο, σε σχέση με τον όγκο εξαγωγών του Απριλίου. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ