
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και στην αύξηση του κατώτατου μισθού και του διαθέσιμου εισοδήματος που θα στηρίξει την κατανάλωση, σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ.
Ειδικότερα, ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι οι εκταμιεύσεις επιχορηγήσεων και δανείων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αναμένεται να αυξηθούν από 1,8% του ΑΕΠ το 2024 σε 3,6% το 2026, ενώ η ιδιωτική κατανάλωση προβλέπεται να αυξηθεί 1,2% εφέτος και 1,7% το 2026. Αντίθετα, οι εξαγωγές αναμένεται να επιβραδυνθούν, παράλληλα με την επιβράδυνση της ζήτησης από το εξωτερικό, λόγω των αμερικανικών δασμών.
Ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι η ελληνική οικονομία παραμένει ισχυρή, με τις προσδοκίες των επιχειρήσεων στους τομείς της μεταποίησης και των υπηρεσιών να έχουν υποχωρήσει τον Απρίλιο, αλλά να συνεχίζουν να υποδηλώνουν αναπτυξιακή πορεία. Προσθέτει ότι τυχόν καθυστερήσεις στην απορρόφηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για τις επενδύσεις, υπερβολική αύξηση των μισθών ή μία επανάληψη ακραίων καιρικών φαινομένων θα μπορούσαν να επιδεινώσουν τις προοπτικές της οικονομίας. Για τους μισθούς τονίζει ότι αν η αύξησή τους συνεχίσει να ξεπερνά σταθερά την αύξηση της παραγωγικότητας, αυτό θα μπορούσε να αποδυναμώσει περαιτέρω τις εξαγωγές.
Επίσης, ο πληθωρισμός (με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή) αναμένεται να μειωθεί στο 2,5% το 2025 και περαιτέρω στο 2% το 2026, χάρη στη μείωση των τιμών του πετρελαίου και παρά την αύξηση του κόστους για το εμπόριο και τις επίμονες αυξήσεις τιμών στον τομέα των υπηρεσιών.
Τέλος, για το 2025 και το 2026 προβλέπονται σημαντικά πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, ύψους 2,1% και 2,2% του ΑΕΠ, αντίστοιχα, υποστηριζόμενα από τη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης. Αυτά τα πλεονάσματα εκτιμάται ότι θα διατηρήσουν σε πτωτική τροχιά το δημόσιο χρέος, με προοπτική να υποχωρήσει στο 140% του ΑΕΠ το 2026.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ