
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, παρουσιάζοντας μια ενιαία μεθοδολογία υπολογισμού της έντασης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για τα πλοία Ro-Ro. Έξι ναυτιλιακοί οργανισμοί, μεταξύ των οποίων οι Eastern Car Liner, “K” Line, MOL, NYK, Wallenius Wilhelmsen και ο νηογνώμονας ClassNK, ανακοίνωσαν, σε συνεργασία με το Freight Centre (SFC), την υιοθέτηση κατευθυντήριων γραμμών που ορίζουν έναν κοινό τρόπο υπολογισμού των εκπομπών για τα Ro-Ro πλοία.
Η βάση της μεθόδου είναι το πρότυπο ISO 14083:2023, το οποίο εστιάζει στην ποσοτικοποίηση και στην αναφορά εκπομπών από εφοδιαστικές αλυσίδες. Παράλληλα, η μεθοδολογία είναι πλήρως εναρμονισμένη με το πλαίσιο GLEC (Global Logistics Emissions Council), διασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια. Ο υπολογισμός γίνεται με τη χρήση τυποποιημένων δεδομένων απόδοσης ανά πλοίο, τα οποία εμπλουτίζονται μέσω μελλοντικής συλλογής πραγματικών περιβαλλοντικών στοιχείων ανά μονάδα στόλου.
Οι κατευθυντήριες γραμμές παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο ετήσιο συνέδριο «Smart Freight Week» του SFC τον Μάρτιο στο Άμστερνταμ και πλέον διατίθενται δημόσια μέσω της ιστοσελίδας του οργανισμού. Η πρωτοβουλία δημιουργεί τεχνολογικές προδιαγραφές για τον υπολογισμό των έμμεσων εκπομπών Scope 3, οι οποίες καλύπτουν το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την προμήθεια πρώτων υλών έως τη μεταφορά και διάθεση των προϊόντων. Η εφαρμογή αυτών των προτύπων αναμένεται να οδηγήσει σε έκδοση δεικτών υψηλής ακρίβειας για την ένταση εκπομπών στη Ro-Ro ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ