
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, παρουσιάζοντας μια ενιαία μεθοδολογία υπολογισμού της έντασης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για τα πλοία Ro-Ro. Έξι ναυτιλιακοί οργανισμοί, μεταξύ των οποίων οι Eastern Car Liner, “K” Line, MOL, NYK, Wallenius Wilhelmsen και ο νηογνώμονας ClassNK, ανακοίνωσαν, σε συνεργασία με το Freight Centre (SFC), την υιοθέτηση κατευθυντήριων γραμμών που ορίζουν έναν κοινό τρόπο υπολογισμού των εκπομπών για τα Ro-Ro πλοία.
Η βάση της μεθόδου είναι το πρότυπο ISO 14083:2023, το οποίο εστιάζει στην ποσοτικοποίηση και στην αναφορά εκπομπών από εφοδιαστικές αλυσίδες. Παράλληλα, η μεθοδολογία είναι πλήρως εναρμονισμένη με το πλαίσιο GLEC (Global Logistics Emissions Council), διασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια. Ο υπολογισμός γίνεται με τη χρήση τυποποιημένων δεδομένων απόδοσης ανά πλοίο, τα οποία εμπλουτίζονται μέσω μελλοντικής συλλογής πραγματικών περιβαλλοντικών στοιχείων ανά μονάδα στόλου.
Οι κατευθυντήριες γραμμές παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο ετήσιο συνέδριο «Smart Freight Week» του SFC τον Μάρτιο στο Άμστερνταμ και πλέον διατίθενται δημόσια μέσω της ιστοσελίδας του οργανισμού. Η πρωτοβουλία δημιουργεί τεχνολογικές προδιαγραφές για τον υπολογισμό των έμμεσων εκπομπών Scope 3, οι οποίες καλύπτουν το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την προμήθεια πρώτων υλών έως τη μεταφορά και διάθεση των προϊόντων. Η εφαρμογή αυτών των προτύπων αναμένεται να οδηγήσει σε έκδοση δεικτών υψηλής ακρίβειας για την ένταση εκπομπών στη Ro-Ro ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ