
Αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν λάβει δάνεια από την Κίνα θα της καταβάλουν φέτος ποσά-ρεκόρ, υποδεικνύει έρευνα του Lowy Institute της Αυστραλίας που δημοσιεύεται σήμερα και κάνει λόγο για «παλιρροϊκό κύμα» τοκοχρεολυσίων.
Τα δάνεια χορηγήθηκαν ιδίως στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος κατασκευής υποδομών «μια ζώνη, ένας δρόμος», ή όπως είναι επίσης γνωστό των «νέων δρόμων του μεταξιού», που εγκαινίασε το Πεκίνο το 2013, με διακηρυγμένους στόχους την ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεών του με τον υπόλοιπο κόσμο και τη διασφάλιση του εφοδιασμού του.
«Αναπτυσσόμενες χώρες είναι αντιμέτωπες με παλιρροϊκό κύμα αποπληρωμών χρεών και τόκων στην Κίνα», επισημαίνει ο ερευνητής Ράιλι Ντούκεν στο κείμενο του ινστιτούτου Λόουι, ανεξάρτητου κέντρου μελετών με έδρα το Σίδνεϊ.
Τα επόμενα δέκα χρόνια, σύμφωνα με το κείμενο, η Κίνα δεν θα είναι πλέον δανειστής των αναπτυσσόμενων χωρών, αλλά κράτος που απλά θα «εισπράττει», καθώς θα της αποπληρώνονται πολύ μεγαλύτερα ποσά από αυτά που θα δανείζει.
Το ινστιτούτο βασίστηκε σε δεδομένα της Παγκόσμιας Τράπεζας για να υπολογίσει τις υποχρεώσεις αποπληρωμής αναπτυσσόμενων χωρών.
Οι 75 φτωχότερες χώρες του πλανήτη καλούνται, σημειώνει, να κάνουν «αποπληρωμή τοκοχρεολυσίων ρεκόρ» στην Κίνα το 2025 — το ύψος του ποσού εκτιμάται πως θα φθάσει τα 19 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Τα δάνεια του κινεζικού κράτους, σε συνδυασμό με την αύξηση των πληρωμών σε σειρά ιδιωτών πιστωτών σε διεθνές επίπεδο, ασκούν τεράστια οικονομική πίεση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες», τονίζει το κείμενο του ινστιτούτου.
Πάντα κατά τη μελέτη, ταυτόχρονα ο δανεισμός της Κίνας σε διμερές επίπεδο μειώνεται σχεδόν παντού διεθνώς.
Οι κυβερνήσεις στην Ονδούρα και στα νησιά του Σολομώντα έλαβαν δάνεια από την Κίνα αφού διέκοψαν τις διπλωματικές σχέσεις τους με την Ταϊβάν, το 2023 και το 2019 αντίστοιχα. Η Ινδονησία και η Βραζιλία εξάλλου υπέγραψαν τα τελευταία χρόνια νέες δανειακές συμβάσεις με την Κίνα, που επιδιώκει έτσι να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της με μέταλλα και ορυκτά.
Επικριτές του προγράμματος των «νέων δρόμων του μεταξιού», ειδικά στη Δύση, υπογραμμίζουν συχνά τον κίνδυνο χώρες που συμμετέχουν να πέσουν σε παγίδα χρέους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η συμφόρηση στους κορυφαίους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης εντείνεται, με spillover φαινόμενα να εμφανίζονται και σε λιμένες σε Ασία και ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά ενισχύει τις πρωτοβουλίες της με επίκεντρο τον περιορισμό των δραστηριοτήτων του σκιώδους στόλου. Ειδικότερα, τα περισσότερα από 8.500 ‒βάσει…
Ο στόλος του κολοσσού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC συνεχίζει να αυξάνεται. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ADNOC παρέλαβε το…
Ορόσημο στις στρατηγικές επενδύσεις της Neste στα ανανεώσιμα καύσιμα αποτελεί η πρωτοβουλία ενός ακόμα διυλιστηρίου στην Ευρώπη. Ειδικότερα, η Neste γνωστοποίησε την εκκίνηση της…
Οι επενδύσεις κολοσσών της liner ναυτιλίας διεθνώς βαίνουν ακάθεκτες, με τη CMA CGM να ανακοινώνει την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με τη Saigon Newport Corporation…
Καθώς η Αίγυπτος ταλανίζεται τα τελευταία δύο χρόνια από αλλεπάλληλες διακοπές ηλεκτροδότησης, λόγω της ελλιπούς εγχώριας παραγωγής φυσικού αερίου, το Κάιρο στρέφεται στις διεθνείς…
Η Ρωσία δίνει εμμέσως πράσινο φως στις εξαγωγές σιτηρών, καθώς προχώρησε σε άρση του πλαφόν που είχε επιβάλει στις τιμές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Θετικά μηνύματα εκπέμπει ο ελληνικός τουριστικός τομέας για το 2025, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του ακόμα και σε περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας. Σύμφωνα με νέα έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ