
Αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν λάβει δάνεια από την Κίνα θα της καταβάλουν φέτος ποσά-ρεκόρ, υποδεικνύει έρευνα του Lowy Institute της Αυστραλίας που δημοσιεύεται σήμερα και κάνει λόγο για «παλιρροϊκό κύμα» τοκοχρεολυσίων.
Τα δάνεια χορηγήθηκαν ιδίως στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος κατασκευής υποδομών «μια ζώνη, ένας δρόμος», ή όπως είναι επίσης γνωστό των «νέων δρόμων του μεταξιού», που εγκαινίασε το Πεκίνο το 2013, με διακηρυγμένους στόχους την ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεών του με τον υπόλοιπο κόσμο και τη διασφάλιση του εφοδιασμού του.
«Αναπτυσσόμενες χώρες είναι αντιμέτωπες με παλιρροϊκό κύμα αποπληρωμών χρεών και τόκων στην Κίνα», επισημαίνει ο ερευνητής Ράιλι Ντούκεν στο κείμενο του ινστιτούτου Λόουι, ανεξάρτητου κέντρου μελετών με έδρα το Σίδνεϊ.
Τα επόμενα δέκα χρόνια, σύμφωνα με το κείμενο, η Κίνα δεν θα είναι πλέον δανειστής των αναπτυσσόμενων χωρών, αλλά κράτος που απλά θα «εισπράττει», καθώς θα της αποπληρώνονται πολύ μεγαλύτερα ποσά από αυτά που θα δανείζει.
Το ινστιτούτο βασίστηκε σε δεδομένα της Παγκόσμιας Τράπεζας για να υπολογίσει τις υποχρεώσεις αποπληρωμής αναπτυσσόμενων χωρών.
Οι 75 φτωχότερες χώρες του πλανήτη καλούνται, σημειώνει, να κάνουν «αποπληρωμή τοκοχρεολυσίων ρεκόρ» στην Κίνα το 2025 — το ύψος του ποσού εκτιμάται πως θα φθάσει τα 19 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Τα δάνεια του κινεζικού κράτους, σε συνδυασμό με την αύξηση των πληρωμών σε σειρά ιδιωτών πιστωτών σε διεθνές επίπεδο, ασκούν τεράστια οικονομική πίεση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες», τονίζει το κείμενο του ινστιτούτου.
Πάντα κατά τη μελέτη, ταυτόχρονα ο δανεισμός της Κίνας σε διμερές επίπεδο μειώνεται σχεδόν παντού διεθνώς.
Οι κυβερνήσεις στην Ονδούρα και στα νησιά του Σολομώντα έλαβαν δάνεια από την Κίνα αφού διέκοψαν τις διπλωματικές σχέσεις τους με την Ταϊβάν, το 2023 και το 2019 αντίστοιχα. Η Ινδονησία και η Βραζιλία εξάλλου υπέγραψαν τα τελευταία χρόνια νέες δανειακές συμβάσεις με την Κίνα, που επιδιώκει έτσι να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της με μέταλλα και ορυκτά.
Επικριτές του προγράμματος των «νέων δρόμων του μεταξιού», ειδικά στη Δύση, υπογραμμίζουν συχνά τον κίνδυνο χώρες που συμμετέχουν να πέσουν σε παγίδα χρέους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ