
Αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν λάβει δάνεια από την Κίνα θα της καταβάλουν φέτος ποσά-ρεκόρ, υποδεικνύει έρευνα του Lowy Institute της Αυστραλίας που δημοσιεύεται σήμερα και κάνει λόγο για «παλιρροϊκό κύμα» τοκοχρεολυσίων.
Τα δάνεια χορηγήθηκαν ιδίως στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος κατασκευής υποδομών «μια ζώνη, ένας δρόμος», ή όπως είναι επίσης γνωστό των «νέων δρόμων του μεταξιού», που εγκαινίασε το Πεκίνο το 2013, με διακηρυγμένους στόχους την ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεών του με τον υπόλοιπο κόσμο και τη διασφάλιση του εφοδιασμού του.
«Αναπτυσσόμενες χώρες είναι αντιμέτωπες με παλιρροϊκό κύμα αποπληρωμών χρεών και τόκων στην Κίνα», επισημαίνει ο ερευνητής Ράιλι Ντούκεν στο κείμενο του ινστιτούτου Λόουι, ανεξάρτητου κέντρου μελετών με έδρα το Σίδνεϊ.
Τα επόμενα δέκα χρόνια, σύμφωνα με το κείμενο, η Κίνα δεν θα είναι πλέον δανειστής των αναπτυσσόμενων χωρών, αλλά κράτος που απλά θα «εισπράττει», καθώς θα της αποπληρώνονται πολύ μεγαλύτερα ποσά από αυτά που θα δανείζει.
Το ινστιτούτο βασίστηκε σε δεδομένα της Παγκόσμιας Τράπεζας για να υπολογίσει τις υποχρεώσεις αποπληρωμής αναπτυσσόμενων χωρών.
Οι 75 φτωχότερες χώρες του πλανήτη καλούνται, σημειώνει, να κάνουν «αποπληρωμή τοκοχρεολυσίων ρεκόρ» στην Κίνα το 2025 — το ύψος του ποσού εκτιμάται πως θα φθάσει τα 19 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Τα δάνεια του κινεζικού κράτους, σε συνδυασμό με την αύξηση των πληρωμών σε σειρά ιδιωτών πιστωτών σε διεθνές επίπεδο, ασκούν τεράστια οικονομική πίεση στις αναπτυσσόμενες οικονομίες», τονίζει το κείμενο του ινστιτούτου.
Πάντα κατά τη μελέτη, ταυτόχρονα ο δανεισμός της Κίνας σε διμερές επίπεδο μειώνεται σχεδόν παντού διεθνώς.
Οι κυβερνήσεις στην Ονδούρα και στα νησιά του Σολομώντα έλαβαν δάνεια από την Κίνα αφού διέκοψαν τις διπλωματικές σχέσεις τους με την Ταϊβάν, το 2023 και το 2019 αντίστοιχα. Η Ινδονησία και η Βραζιλία εξάλλου υπέγραψαν τα τελευταία χρόνια νέες δανειακές συμβάσεις με την Κίνα, που επιδιώκει έτσι να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της με μέταλλα και ορυκτά.
Επικριτές του προγράμματος των «νέων δρόμων του μεταξιού», ειδικά στη Δύση, υπογραμμίζουν συχνά τον κίνδυνο χώρες που συμμετέχουν να πέσουν σε παγίδα χρέους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ