
Καθώς οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας «καλπάζουν», το Νέο Δελχί δρομολογεί τη δημιουργία ενός κρατικού στόλου δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η ινδική κυβέρνηση προγραμματίζει επενδύσεις $10 δισ. για την οικοδόμηση ενός στόλου 112 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού έως το 2040.
Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση με στόχο τη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας και την απεξάρτηση από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες. Επί του παρόντος, οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της χώρας διαχειρίζονται έναν γερασμένο στόλο, μεγάλος μέρος του οποίου είναι ναυλωμένο από ξένες εταιρείες. Ωστόσο, τα υπουργεία Πετρελαίου και Ναυτιλίας της Ινδίας επιδιώκουν την ανατροπή αυτής της εξάρτησης.
Η πρώτη φάση του φιλόδοξου σχεδίου προβλέπει την απόκτηση 79 πλοίων, εκ των οποίων τα 30 θα είναι MR tankers. Μάλιστα, η αγορά των πρώτων δέκα δεξαμενόπλοιων αναμένεται εντός του μήνα.
Σημαντική παράμετρο του σχεδίου αποτελεί το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα πλοία θα πρέπει να είναι κατασκευασμένα σε εγχώρια ναυπηγεία. Η απόφαση αυτή ευθυγραμμίζεται με την επιθυμία της κυβέρνησης να αυξήσει το μερίδιο των δεξαμενόπλοιων ινδικής ναυπήγησης στο 7% του στόλου της έως το 2030 και εν συνεχεία στο 69% έως το 2047.
Στο ίδιο πλαίσιο, το Νέο Δελχί εξετάζει ανάλογες κινήσεις για την απόκτηση bulk carriers, με σκοπό τη μεταφορά βασικών πρώτων υλών, όπως άνθρακας, λιπάσματα και χάλυβας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Άνοδο καταγράφει η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, δημιουργώντας αισιοδοξία για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, παρά τους εμπορικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ