
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Ο οργανισμός εκτελεί σημαντικά καθήκοντα που σχετίζονται με την αντιμετώπιση και τη διαχείριση περιστατικών ρύπανσης στη θάλασσα, καθώς και με τον οικολογικό προσανατολισμό και την ψηφιοποίηση του ναυτιλιακού τομέα. Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει επίσης τη δυνατότητα επικαιροποίησης των καθηκόντων του EMSA, λαμβανομένων υπόψη πιθανών μελλοντικών προκλήσεων ή διαρκώς μεταβαλλόμενων ζητημάτων ασφάλειας στη θάλασσα, όπως η κυβερνοασφάλεια και οι υβριδικές απειλές.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Dariusz Klimczak, Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εδώ και περισσότερα από 23 χρόνια, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) έχει αποδείξει ότι παρέχει ουσιαστική στήριξη στα κράτη μέλη, ώστε να διαφυλάσσεται η ασφάλεια στα ευρωπαϊκά ύδατα. Με την αναθεώρηση της εντολής του οργανισμού θα αποτυπωθεί καλύτερα ο τρέχων και ο μελλοντικός ρόλος του EMSA, ο οποίος θα καταστεί ανθεκτικός στις μελλοντικές εξελίξεις. Με τη συμφωνία αυτή ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές εργασίες επί της δέσμης μέτρων για την ασφάλεια στη θάλασσα».
Συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός θα παράσχει καταλληλότερη νομική βάση, προκειμένου ο EMSA να εκτελεί καθήκοντα στους τομείς της ασφάλειας στη θάλασσα, της πρόληψης και της αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης, της απoανθρακοποίησης του ναυτιλιακού τομέα, της θαλάσσιας επιτήρησης και της επίγνωσης σχετικά με την κατάσταση του τομέα της ναυτιλίας . Επιπλέον, ο οργανισμός θα προσφέρει τεχνική, επιχειρησιακή και επιστημονική συνδρομή στα κράτη μέλη και στην Επιτροπή.
Ο κανονισμός παρέχει στον EMSA τη δυνατότητα να αναλάβει πρόσθετα καθήκοντα, κατόπιν αιτήματος των κρατών μελών και της Επιτροπής, προκειμένου η δράση του να συμβαδίζει με μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της θάλασσας, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να καθίσταται πιο ανθεκτικός σε αυτές.
Επιδίωξη της αναθεώρησης είναι να διασφαλιστεί ότι ο οργανισμός διαθέτει επαρκείς ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για την εκπλήρωση των καθηκόντων αυτών.
Η προσωρινή αυτή συμφωνία θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από τους αντιπροσώπους των κρατών μελών στο πλαίσιο του Συμβουλίου και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στη συνέχεια, η σχετική πράξη θα εκδοθεί και τυπικά από τα δύο θεσμικά όργανα, αφού διατυπωθεί οριστικά από τους νομικούς.
Πηγή: Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ