
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Ο οργανισμός εκτελεί σημαντικά καθήκοντα που σχετίζονται με την αντιμετώπιση και τη διαχείριση περιστατικών ρύπανσης στη θάλασσα, καθώς και με τον οικολογικό προσανατολισμό και την ψηφιοποίηση του ναυτιλιακού τομέα. Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει επίσης τη δυνατότητα επικαιροποίησης των καθηκόντων του EMSA, λαμβανομένων υπόψη πιθανών μελλοντικών προκλήσεων ή διαρκώς μεταβαλλόμενων ζητημάτων ασφάλειας στη θάλασσα, όπως η κυβερνοασφάλεια και οι υβριδικές απειλές.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Dariusz Klimczak, Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εδώ και περισσότερα από 23 χρόνια, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) έχει αποδείξει ότι παρέχει ουσιαστική στήριξη στα κράτη μέλη, ώστε να διαφυλάσσεται η ασφάλεια στα ευρωπαϊκά ύδατα. Με την αναθεώρηση της εντολής του οργανισμού θα αποτυπωθεί καλύτερα ο τρέχων και ο μελλοντικός ρόλος του EMSA, ο οποίος θα καταστεί ανθεκτικός στις μελλοντικές εξελίξεις. Με τη συμφωνία αυτή ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές εργασίες επί της δέσμης μέτρων για την ασφάλεια στη θάλασσα».
Συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός θα παράσχει καταλληλότερη νομική βάση, προκειμένου ο EMSA να εκτελεί καθήκοντα στους τομείς της ασφάλειας στη θάλασσα, της πρόληψης και της αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης, της απoανθρακοποίησης του ναυτιλιακού τομέα, της θαλάσσιας επιτήρησης και της επίγνωσης σχετικά με την κατάσταση του τομέα της ναυτιλίας . Επιπλέον, ο οργανισμός θα προσφέρει τεχνική, επιχειρησιακή και επιστημονική συνδρομή στα κράτη μέλη και στην Επιτροπή.
Ο κανονισμός παρέχει στον EMSA τη δυνατότητα να αναλάβει πρόσθετα καθήκοντα, κατόπιν αιτήματος των κρατών μελών και της Επιτροπής, προκειμένου η δράση του να συμβαδίζει με μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της θάλασσας, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να καθίσταται πιο ανθεκτικός σε αυτές.
Επιδίωξη της αναθεώρησης είναι να διασφαλιστεί ότι ο οργανισμός διαθέτει επαρκείς ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για την εκπλήρωση των καθηκόντων αυτών.
Η προσωρινή αυτή συμφωνία θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από τους αντιπροσώπους των κρατών μελών στο πλαίσιο του Συμβουλίου και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στη συνέχεια, η σχετική πράξη θα εκδοθεί και τυπικά από τα δύο θεσμικά όργανα, αφού διατυπωθεί οριστικά από τους νομικούς.
Πηγή: Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ