
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Ο οργανισμός εκτελεί σημαντικά καθήκοντα που σχετίζονται με την αντιμετώπιση και τη διαχείριση περιστατικών ρύπανσης στη θάλασσα, καθώς και με τον οικολογικό προσανατολισμό και την ψηφιοποίηση του ναυτιλιακού τομέα. Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει επίσης τη δυνατότητα επικαιροποίησης των καθηκόντων του EMSA, λαμβανομένων υπόψη πιθανών μελλοντικών προκλήσεων ή διαρκώς μεταβαλλόμενων ζητημάτων ασφάλειας στη θάλασσα, όπως η κυβερνοασφάλεια και οι υβριδικές απειλές.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Dariusz Klimczak, Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εδώ και περισσότερα από 23 χρόνια, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) έχει αποδείξει ότι παρέχει ουσιαστική στήριξη στα κράτη μέλη, ώστε να διαφυλάσσεται η ασφάλεια στα ευρωπαϊκά ύδατα. Με την αναθεώρηση της εντολής του οργανισμού θα αποτυπωθεί καλύτερα ο τρέχων και ο μελλοντικός ρόλος του EMSA, ο οποίος θα καταστεί ανθεκτικός στις μελλοντικές εξελίξεις. Με τη συμφωνία αυτή ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές εργασίες επί της δέσμης μέτρων για την ασφάλεια στη θάλασσα».
Συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός θα παράσχει καταλληλότερη νομική βάση, προκειμένου ο EMSA να εκτελεί καθήκοντα στους τομείς της ασφάλειας στη θάλασσα, της πρόληψης και της αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης, της απoανθρακοποίησης του ναυτιλιακού τομέα, της θαλάσσιας επιτήρησης και της επίγνωσης σχετικά με την κατάσταση του τομέα της ναυτιλίας . Επιπλέον, ο οργανισμός θα προσφέρει τεχνική, επιχειρησιακή και επιστημονική συνδρομή στα κράτη μέλη και στην Επιτροπή.
Ο κανονισμός παρέχει στον EMSA τη δυνατότητα να αναλάβει πρόσθετα καθήκοντα, κατόπιν αιτήματος των κρατών μελών και της Επιτροπής, προκειμένου η δράση του να συμβαδίζει με μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της θάλασσας, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να καθίσταται πιο ανθεκτικός σε αυτές.
Επιδίωξη της αναθεώρησης είναι να διασφαλιστεί ότι ο οργανισμός διαθέτει επαρκείς ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για την εκπλήρωση των καθηκόντων αυτών.
Η προσωρινή αυτή συμφωνία θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από τους αντιπροσώπους των κρατών μελών στο πλαίσιο του Συμβουλίου και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στη συνέχεια, η σχετική πράξη θα εκδοθεί και τυπικά από τα δύο θεσμικά όργανα, αφού διατυπωθεί οριστικά από τους νομικούς.
Πηγή: Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ροή του ρωσικού πετρελαίου προς την Ουγγαρία έχει διακοπεί μετά την ουκρανική επίθεση κατά σταθμού μετασχηματισμού του πετρελαιαγωγού Ντρούζμπα, ανακοίνωσε ο ούγγρος υπουργός…
Έπειτα από την πρόσφατη επαναδειοδότηση της Chevron από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για εξαγωγές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, το βενεζουελάνικο αργό ετοιμάζεται για…
Ένα νέο joint venture για τη διαχείριση Handysize bulk carriers σύστησαν οι Transworld Shipping Lines και Bainbridge Navigation. Στο νέο σχήμα με έδρα το…
Πλεόνασμα ύψους €2,18 δισ. στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού καταγράφηκε την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025, έναντι του στόχου για έλλειμμα € 1,96 δισ.που…
Καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες σπεύδουν να ανανεώσουν τα αποθέματα φυσικού αερίου τους, οι ΗΠΑ αναδεικνύονται κορυφαίος προμηθευτής διεθνώς. Οι εξαγωγές του υδρογονάνθρακα από τις…
Δυο υποψήφιοι της δεξιάς θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Βολιβία, τη 19η Οκτωβρίου, αφού αναδείχθηκαν κυρίαρχοι στον πρώτο, ο οποίος…
Διασώστες προσπαθούν να βρουν περισσότερους από 40 ανθρώπους, η τύχη των οποίων αγνοείται έπειτα από ναυάγιο πλοίου που σημειώθηκε σε ποταμό της βορειοδυτικής Νιγηρίας,…
Η Βραζιλία προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου της ναυπηγικής, και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Hanwha Ocean, με έδρα τη Νότια Κορέα. Κατόπιν συζητήσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ