
 
															 
															Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Ο οργανισμός εκτελεί σημαντικά καθήκοντα που σχετίζονται με την αντιμετώπιση και τη διαχείριση περιστατικών ρύπανσης στη θάλασσα, καθώς και με τον οικολογικό προσανατολισμό και την ψηφιοποίηση του ναυτιλιακού τομέα. Η προσωρινή συμφωνία προβλέπει επίσης τη δυνατότητα επικαιροποίησης των καθηκόντων του EMSA, λαμβανομένων υπόψη πιθανών μελλοντικών προκλήσεων ή διαρκώς μεταβαλλόμενων ζητημάτων ασφάλειας στη θάλασσα, όπως η κυβερνοασφάλεια και οι υβριδικές απειλές.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Dariusz Klimczak, Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εδώ και περισσότερα από 23 χρόνια, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) έχει αποδείξει ότι παρέχει ουσιαστική στήριξη στα κράτη μέλη, ώστε να διαφυλάσσεται η ασφάλεια στα ευρωπαϊκά ύδατα. Με την αναθεώρηση της εντολής του οργανισμού θα αποτυπωθεί καλύτερα ο τρέχων και ο μελλοντικός ρόλος του EMSA, ο οποίος θα καταστεί ανθεκτικός στις μελλοντικές εξελίξεις. Με τη συμφωνία αυτή ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές εργασίες επί της δέσμης μέτρων για την ασφάλεια στη θάλασσα».
Συγκεκριμένα, ο νέος κανονισμός θα παράσχει καταλληλότερη νομική βάση, προκειμένου ο EMSA να εκτελεί καθήκοντα στους τομείς της ασφάλειας στη θάλασσα, της πρόληψης και της αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης, της απoανθρακοποίησης του ναυτιλιακού τομέα, της θαλάσσιας επιτήρησης και της επίγνωσης σχετικά με την κατάσταση του τομέα της ναυτιλίας . Επιπλέον, ο οργανισμός θα προσφέρει τεχνική, επιχειρησιακή και επιστημονική συνδρομή στα κράτη μέλη και στην Επιτροπή.
Ο κανονισμός παρέχει στον EMSA τη δυνατότητα να αναλάβει πρόσθετα καθήκοντα, κατόπιν αιτήματος των κρατών μελών και της Επιτροπής, προκειμένου η δράση του να συμβαδίζει με μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της θάλασσας, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να καθίσταται πιο ανθεκτικός σε αυτές.
Επιδίωξη της αναθεώρησης είναι να διασφαλιστεί ότι ο οργανισμός διαθέτει επαρκείς ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για την εκπλήρωση των καθηκόντων αυτών.
Η προσωρινή αυτή συμφωνία θα πρέπει τώρα να εγκριθεί από τους αντιπροσώπους των κρατών μελών στο πλαίσιο του Συμβουλίου και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στη συνέχεια, η σχετική πράξη θα εκδοθεί και τυπικά από τα δύο θεσμικά όργανα, αφού διατυπωθεί οριστικά από τους νομικούς.
Πηγή: Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ