
Η συγκόλληση αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες αλλά και επικίνδυνες εργασίες στον χώρο της ναυπηγικής, απαιτώντας υψηλό επίπεδο ακρίβειας και αυστηρά πρότυπα ασφαλείας. Ανταποκρινόμενη σε αυτές τις προκλήσεις, η HD Hyundai θέτει σε κίνηση ένα φιλόδοξο όραμα, τη δημιουργία ενός «έξυπνου ναυπηγείου», όπου άνθρωποι και ρομπότ συνεργάζονται αρμονικά. Μέσω στρατηγικής συνεργασίας με την Persona AI και τη Vazil Company, οι HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) και HD Hyundai Robotics αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να επαναπροσδιορίσουν τη διαδικασία της συγκόλλησης, αξιοποιώντας ανθρωποειδή ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας.
Η καρδιά του εγχειρήματος είναι η δημιουργία ανθρωποειδών ρομπότ, ικανών να εκτελούν συγκολλήσεις με υψηλή ακρίβεια, ακόμα και σε απαιτητικά ή επικίνδυνα περιβάλλοντα ναυπηγείων. Η τεχνολογία αυτή υπόσχεται να ενισχύσει θεαματικά την αποδοτικότητα των εργασιών και να μειώσει δραστικά την έκθεση των ανθρώπων σε επικίνδυνες συνθήκες εργασίας. Η πρώτη γενιά πρωτοτύπων αναμένεται να είναι έτοιμη στα τέλη του 2026, ενώ οι δοκιμές και η σταδιακή εμπορική εφαρμογή θα ξεκινήσουν το 2027.
Η τεχνολογία συγκόλλησης που θα υιοθετηθεί αποτελεί το πιο κρίσιμο και καινοτόμο στοιχείο αυτής της προσπάθειας. Σε αντίθεση με τις υπάρχουσες ρομποτικές λύσεις, οι οποίες περιορίζονται κυρίως σε επαναλαμβανόμενες και απλές κινήσεις, τα νέα ανθρωποειδή ρομπότ θα πρέπει να προσαρμόζονται σε διαφορετικά περιβάλλοντα, να κατανοούν τη γεωμετρία των επιφανειών και να λαμβάνουν αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο. Η Persona AI αναλαμβάνει την ανάπτυξη των ρομποτικών σωμάτων και των αλγορίθμων ελέγχου και μάθησης, εξασφαλίζοντας την ικανότητα των ρομπότ να εκτελούν συγκολλήσεις με ευφυή τρόπο. Παράλληλα, η Vazil θα σχεδιάσει και θα προσαρμόσει τα εξειδικευμένα εργαλεία συγκόλλησης και θα δημιουργήσει το κατάλληλο δοκιμαστικό περιβάλλον για τον έλεγχο των επιδόσεων.
Η συμβολή της HD Hyundai Robotics είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς θα παρέχει δεδομένα εκπαίδευσης για τις ρομποτικές διαδρομές συγκόλλησης και θα επιβλέπει την τεχνική αξιολόγηση της απόδοσης. Από την πλευρά της, η HD KSOE θα προσφέρει υποστήριξη για την εφαρμογή των ρομπότ σε πραγματικά ναυπηγεία και θα παρέχει δεδομένα από τις καθημερινές συνθήκες λειτουργίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Η τεχνολογία της Wärtsilä για τη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα (Carbon Capture Solution ‒ CCS) επέδειξε εξαιρετική απόδοση. Η λύση αυτή, η οποία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ