
Η αμερικανική πίεση στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας έχει προκαλέσει σκοπέλους και για τους Κινέζους εισαγωγείς, οι οποίοι εμφανίζονται διστακτικοί στο να συνεχίσουν να αγοράζουν πετρέλαιο από τη χώρα της Νότιας Αμερικής ελέω της απειλής αμερικανικών κυρώσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, οι έμποροι πετρελαίου φαίνεται πως βρήκαν νέο τρόπο να καθησυχάζουν τους Κινέζους αγοραστές. Όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, τον τελευταίο χρόνο πετρέλαιο αξίας άνω του $1 δισ. που έχει εξαχθεί από τη Βενεζουέλα εισάγεται στην Κίνα ως βραζιλιάνικο αργό.
Παράλληλα, η συγκεκριμένη τακτική έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς επιτρέπει να πραγματοποιηθεί απευθείας το ταξίδι μεταξύ Βενεζουέλας και Κίνας, δίχως την ανάγκη κάποιου STS transfer. Από τη στιγμή που το πετρέλαιο έχει ‒υποτίθεται‒ εξαχθεί από τη Βραζιλία και όχι από τη Βενεζουέλα, δεν υπάρχει κίνδυνος κυρώσεων.
Σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία της Κίνας, από τον Ιούλιο του 2024 έως και τον Μάρτιο του 2025, η Κίνα εισήγαγε περίπου 2,7 εκατ. τόνους μείγματος ασφάλτου από τη Βραζιλία. Από την άλλη, τελωνειακά στοιχεία της Βραζιλίας καταδεικνύουν ότι οι τελευταίες εξαγωγές ασφάλτου με προορισμό την Κίνα ήταν το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ