
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της EMSA για το εργατικό δυναμικό στη θάλασσα.
Η στατιστική επισκόπηση που παρουσιάζεται σε σχετική έκθεση βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από πιστοποιητικά που έχουν καταχωρισθεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, την Ισλανδία και τη Νορβηγία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Τα δεδομένα αυτά, τα οποία μεταφέρθηκαν και καταγράφηκαν στο Σύστημα Πληροφοριών STCW (STCW-IS) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, αποτελούν μια μερική αποτύπωση της ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας όσον αφορά τον αριθμό των ναυτικών που κατέχουν έγκυρα πιστοποιητικά και το 2023.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, ο αριθμός εν ενεργεία αξιωματικών με έγκυρο αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας που έχει εκδοθεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ το 2023 ήταν 172.308. Τα πέντε κράτη-μέλη με τον μεγαλύτερο αριθμό πλοιάρχων και αξιωματικών ΕΝ με έγκυρα πιστοποιητικά είναι η Νορβηγία (21.204), η Πολωνία (17.772), η Κροατία (14.776), η Ιταλία (14.352) και η Ρουμανία (13.926), με την EMSA να καταγράφει 13.428 Έλληνες αξιωματικούς για το 2023, κατατάσσοντας τη χώρα μας στην έκτη θέση. Ο αριθμός των αξιωματικών καταστρώματος (106.277) είναι αυξημένος κατά 51% συγκριτικά με τον αντίστοιχο των αξιωματικών μηχανής (70.528).
Αναφορικά με την κατανομή του φύλου, τα δεδομένα ήταν διαθέσιμα για 160.973 αξιωματικούς ή το 93,42% του συνολικού αριθμού αξιωματικών με πιστοποιητικό από κράτος-μέλος της ΕΕ. Σύμφωνα με τα εν λόγω δεδομένα, 156.493 είναι άνδρες αξιωματικοί, 4.480 γυναίκες, ενώ τα δεδομένα δεν ήταν διαθέσιμα για 11.335 αξιωματικούς. Το 60% των ανδρών αξιωματικών είναι καταστρώματος και το 40% μηχανής, ενώ για τις γυναίκες τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 87% και 13%.
Ο μέσος όρος ηλικίας των αξιωματικών με έγκυρα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας ήταν 43,6 έτη. Στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 25 ετών ανήκουν 5.641 αξιωματικοί, στην ηλικιακή ομάδα 24-29 20.603, στην ηλικιακή ομάδα 30-34 24.624, στην ηλικιακή ομάδα 35-39 24.079. Μεταξύ 40-44 ετών είναι 20.420 αξιωματικοί, ενώ από 45 έως 49 είναι 19.032 αξιωματικοί. Στην ηλικιακή ομάδα 50-54 ανήκουν 17.324, στην ηλικιακή ομάδα 55-59 ανήκουν 16.021, ενώ άνω των 60 ετών είναι 24.564 αξιωματικοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ