
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δεδομένα της EMSA για το εργατικό δυναμικό στη θάλασσα.
Η στατιστική επισκόπηση που παρουσιάζεται σε σχετική έκθεση βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από πιστοποιητικά που έχουν καταχωρισθεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, την Ισλανδία και τη Νορβηγία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Τα δεδομένα αυτά, τα οποία μεταφέρθηκαν και καταγράφηκαν στο Σύστημα Πληροφοριών STCW (STCW-IS) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, αποτελούν μια μερική αποτύπωση της ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας όσον αφορά τον αριθμό των ναυτικών που κατέχουν έγκυρα πιστοποιητικά και το 2023.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, ο αριθμός εν ενεργεία αξιωματικών με έγκυρο αποδεικτικό ναυτικής ικανότητας που έχει εκδοθεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ το 2023 ήταν 172.308. Τα πέντε κράτη-μέλη με τον μεγαλύτερο αριθμό πλοιάρχων και αξιωματικών ΕΝ με έγκυρα πιστοποιητικά είναι η Νορβηγία (21.204), η Πολωνία (17.772), η Κροατία (14.776), η Ιταλία (14.352) και η Ρουμανία (13.926), με την EMSA να καταγράφει 13.428 Έλληνες αξιωματικούς για το 2023, κατατάσσοντας τη χώρα μας στην έκτη θέση. Ο αριθμός των αξιωματικών καταστρώματος (106.277) είναι αυξημένος κατά 51% συγκριτικά με τον αντίστοιχο των αξιωματικών μηχανής (70.528).

Αναφορικά με την κατανομή του φύλου, τα δεδομένα ήταν διαθέσιμα για 160.973 αξιωματικούς ή το 93,42% του συνολικού αριθμού αξιωματικών με πιστοποιητικό από κράτος-μέλος της ΕΕ. Σύμφωνα με τα εν λόγω δεδομένα, 156.493 είναι άνδρες αξιωματικοί, 4.480 γυναίκες, ενώ τα δεδομένα δεν ήταν διαθέσιμα για 11.335 αξιωματικούς. Το 60% των ανδρών αξιωματικών είναι καταστρώματος και το 40% μηχανής, ενώ για τις γυναίκες τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 87% και 13%.

Ο μέσος όρος ηλικίας των αξιωματικών με έγκυρα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας ήταν 43,6 έτη. Στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 25 ετών ανήκουν 5.641 αξιωματικοί, στην ηλικιακή ομάδα 24-29 20.603, στην ηλικιακή ομάδα 30-34 24.624, στην ηλικιακή ομάδα 35-39 24.079. Μεταξύ 40-44 ετών είναι 20.420 αξιωματικοί, ενώ από 45 έως 49 είναι 19.032 αξιωματικοί. Στην ηλικιακή ομάδα 50-54 ανήκουν 17.324, στην ηλικιακή ομάδα 55-59 ανήκουν 16.021, ενώ άνω των 60 ετών είναι 24.564 αξιωματικοί.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ