
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων.
Συγκεκριμένα, το Πεκίνο επανέλαβε τις εισαγωγές σόγιας από πέντε βραζιλιάνικες εταιρείες μετά από αναστολές που σχετίζονταν με ζητήματα φυτοϋγείας νωρίτερα φέτος. Η απόφαση ήταν αποτέλεσμα τεχνικών διαπραγματεύσεων μεταξύ των αρχών γεωργικής υγείας των δύο χωρών και συμπίπτει χρονικά με μια επικείμενη επίσκεψη του Προέδρου της Βραζιλίας στην Κίνα.
Η Βραζιλία παραμένει ο κορυφαίος προμηθευτής σόγιας της Κίνας, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 70% των εισαγωγών της, ενώ το μερίδιο αγοράς των ΗΠΑ εξακολουθεί να συρρικνώνεται εν μέσω των συνεχιζόμενων εμπορικών εντάσεων.
Το 2024, η Κίνα εισήγαγε το ρεκόρ των 105 εκατ. τόνων σόγιας, με πάνω από 74 εκατ. τόνους ‒περίπου το 70,5%‒ να προέρχονται από τη Βραζιλία, λόγω των ευνοϊκών συνθηκών καλλιέργειας και των ανταγωνιστικών τιμών.
Η άρση της απαγόρευσης εξαγωγής σόγιας από αυτές τις εταιρείες θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιτάχυνση της ροής φορτίων προς την Κίνα το β΄ τρίμηνο, ενισχύοντας ενδεχομένως τη ζήτηση για πλοία τύπου Panamax.
Πηγή: MB Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Η Ελλάδα, μέσα από στοχευμένες και συντονισμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει καταστεί μείζων ενεργειακός κόμβος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή διαφοροποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ