
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται να οδηγήσουν σε μείωση των παγκόσμιων όγκων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εντός του έτους.
Όπως υπογραμμίζει η Maersk, η δασμολογική πολιτική του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει οδηγήσει τις εταιρείες στη μείωση των στόχων τους αναφορικά με τις πωλήσεις, ενώ κορυφαίες οικονομίες έχουν αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις τους για την ανάπτυξη. Οι εν λόγω εξελίξεις αναμένεται να επιδράσουν αρνητικά στη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων.
Ως εκ τούτου, η Maersk «βλέπει» την ανάπτυξη του παγκόσμιου όγκου των διά θαλάσσης μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων να κυμαίνεται από -1% έως +4% το 2025, έναντι της αρχικής της εκτίμησης για αύξηση 4%. Τέλος, ο κολοσσός των τακτικών γραμμών εκτιμά ότι η αγορά ενδέχεται να επωφεληθεί, κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους, από την 90ήμερη αναστολή των προγραμματισμένων δασμών των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ