
Άνοδο 25,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, καθώς υπήρξε μείωση των εξαγωγών και ανοδική πορεία των εισαγωγών. Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 6.973,6 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2025 έναντι 6.720,1 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 254,6 εκατ. ευρώ ή 4,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 254,4 εκατ. ευρώ ή 4,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 3.935,7 εκατ. ευρώ έναντι 4.295,5 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 8,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 203,1 εκατ. ευρώ ή 6,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 205,9 εκατ. ευρώ ή 6,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.037,9 εκατ. ευρώ έναντι 2.424,6 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 25,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε αύξηση κατά 51,5 εκατ. ευρώ ή 2,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 48,5 εκατ. ευρώ ή 2,2%).
Το α’ τρίμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 20.423,6 εκατ. ευρώ έναντι 20.344,4 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 0,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 590,5 εκατ. ευρώ ή 3,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 615,4 εκατ. ευρώ ή 4,1%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 12.130,1 εκατ. ευρώ έναντι 12.342,9 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 1,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 660,1 εκατ. ευρώ ή 7,6%,, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 668,9 εκατ. ευρώ ή 7,8%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 8.293,5 εκατ. ευρώ έναντι 8.001,5 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε μείωση κατά 69,6 εκατ. ευρώ ή 1,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 53,5 εκατ. ευρώ ή 0,8%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ