
Άνοδο 25,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, καθώς υπήρξε μείωση των εξαγωγών και ανοδική πορεία των εισαγωγών. Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 6.973,6 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2025 έναντι 6.720,1 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 254,6 εκατ. ευρώ ή 4,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 254,4 εκατ. ευρώ ή 4,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 3.935,7 εκατ. ευρώ έναντι 4.295,5 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 8,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 203,1 εκατ. ευρώ ή 6,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 205,9 εκατ. ευρώ ή 6,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.037,9 εκατ. ευρώ έναντι 2.424,6 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 25,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε αύξηση κατά 51,5 εκατ. ευρώ ή 2,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 48,5 εκατ. ευρώ ή 2,2%).
Το α’ τρίμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 20.423,6 εκατ. ευρώ έναντι 20.344,4 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 0,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε αύξηση κατά 590,5 εκατ. ευρώ ή 3,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 615,4 εκατ. ευρώ ή 4,1%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 12.130,1 εκατ. ευρώ έναντι 12.342,9 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 1,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 660,1 εκατ. ευρώ ή 7,6%,, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 668,9 εκατ. ευρώ ή 7,8%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 8.293,5 εκατ. ευρώ έναντι 8.001,5 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε μείωση κατά 69,6 εκατ. ευρώ ή 1,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 53,5 εκατ. ευρώ ή 0,8%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η γερμανική εταιρεία logistics HHLA ανακοίνωσε πρόσφατα την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στον τερματικό σταθμό Eurobridge, που βρίσκεται στο Batiovo της δυτικής Ουκρανίας. Η…
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ αποφάσισε νωρίτερα να μειώσει τα τρία βασικά επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης. Ειδικότερα, η απόφασή του να μειώσει το…
Αμετάβλητες σχεδόν παρέμειναν οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Μάιο, παρά την κατακόρυφη πτώση των αποστολών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με στοιχεία της…
Σε συμφωνία-ορόσημο για το μέλλον της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων προχώρησε η Höegh Autoliners. Η συμφωνία με τη Nordic Circles, αξίας $128 εκατ., περιλαμβάνει την…
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του νορβηγικού νηογνώμονα (DNV), ο αριθμός των θαλάσσιων ατυχημάτων κατέγραψε αύξηση 42% την περίοδο 2018-2024, την ίδια στιγμή που…
Ένα σημαντικό ορόσημο αποανθρακοποίησης κατέγραψε πρόσφατα ο λιμένας του Άμστερνταμ, εγκαινιάζοντας τις νέες υποδομές ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, την τρέχουσα εβδομάδα εκκίνησε η παροχή…
Πραγματοποιήθηκε την, Τετάρτη 4 Ιουνίου, η τελετή καθέλκυσης της Φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» στις εγκαταστάσεις της Naval Group, στη Λοριάν (Lorient) της Γαλλίας. Στην τελετή παρέστη…
Νέα εποχή «ξημέρωσε» για την γερμανική κατασκευαστική εταιρεία MAN Energy Solutions, καθώς μετονομάστηκε σε «Everllence». Ο CEO της εταιρείας Uwe Lauber , αποκάλυψε τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ