
Τις πιο πρόσφατες τάσεις, συνήθειες και προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές καταγράφει η «Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025», που διεξήχθη από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα της eQuality NGO. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 800 Ελλήνων καταναλωτών που πραγματοποιούν online αγορές.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 55% των καταναλωτών δηλώνει πως δεν θα αγόραζε από ένα κατάστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμα και αν είχε χαμηλότερες τιμές. Απαραίτητα στοιχεία: σαφείς όροι, τηλεφωνική υποστήριξη, δυνατότητα επιστροφής, ασφαλείς πληρωμές.
Την ίδια στιγμή, οι «ώριμοι αγοραστές» καθορίζουν τη στρατηγική. Αυτή η ομάδα καταναλωτών ξοδεύει έως και 80% περισσότερα σε online αγορές και επιλέγει με βάση την εμπειρία, την εξυπηρέτηση και την αξιοπιστία — όχι απλώς την προσφορά.
Παράλληλα, 8 στους 10 e-shoppers επισκέφθηκαν πρώτα φυσικό κατάστημα πριν την online αγορά, ενώ 7 στους 10 πραγματοποίησαν αγορά σε φυσικό κατάστημα έχοντας πρώτα κάνει online έρευνα.
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι η άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση κατά και μετά την αγορά θεωρείται κρίσιμη από το 65% του κοινού και το 72% των ώριμων χρηστών.
Παρά το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί καταναλωτές βρίσκουν ενδιαφέροντα προϊόντα μέσω social media, το 62% δεν εμπιστεύεται τις αγορές μέσα από αυτά, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για ασφάλεια και πιστοποίηση.
Σε δήλωσή της η Dr. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος ΔΣ Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA ανέφερε: «Η φετινή ετήσια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που διεξάγεται από τον GRECA, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – ELTRUN, με την υποστήριξη της eQuality, έρχεται να αναδείξει κρίσιμες παραμέτρους για τη διαμόρφωση της αγοράς και να προσφέρει πολύτιμα ευρήματα για τους επαγγελματίες του κλάδου. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της φετινής μελέτης είναι η ενισχυόμενη σημασία των ώριμων online αγοραστών — καταναλωτών που διαθέτουν εμπειρία, εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα και σαφείς προσδοκίες από την αγοραστική τους εμπειρία».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε τόσο το Ισραήλ όσο και το Ιράν ότι παραβιάζουν την κατάπαυση του πυρός που ο ίδιος ανακοίνωσε και εξέφρασε ιδιαίτερη…
Τρίτη μέρα και μάχες με τις φλόγες δίνουν στη Χίου μεγάλες πυροσβεστικές δυνάμεις. Συγκεκριμένα επιχειρούν 444 πυροσβέστες, δηλαδή όλη η δύναμη της Χίου με…
Ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με «την πιο περίπλοκη» κατάσταση εδώ και δεκαετίες, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ…
Την είσοδο της οικογένειας Λάτση, μέσω της Marla Investments Inc, στο πλειοψηφικό πακέτο της EuroHoldings Ltd ανακοίνωσε η τελευταία. Συγκεκριμένα, μέτοχοι που σχετίζονται με…
Ενώ η διεθνής κοινότητα έχει στραμμένη την προσοχή της στην εντεινόμενη σύγκρουση μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει με τη…
Το έργο σχετικά με την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Καναδά, υπό την ηγεσία της Shell, παρήγαγε τις πρώτες ποσότητές του για εξαγωγή από…
«Η Ένωσή μας είναι ένας θεσμός εμπειρίας, συνέπειας και ευθύνης. Εκπροσωπεί επιχειρήσεις που εξυπηρετούν πάνω από 12.000 πλοία ετησίως, με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, εκπαιδευμένα…
Η Συνθήκη Indus Water Treaty «δεν θα αποκατασταθεί ποτέ» με το Πακιστάν, δήλωσε ο Υπουργός Εσωτερικών της Ινδίας, Amit Shah. Μετά την τρομοκρατική επίθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ