
Εν μέσω συθέμελων εμπορικών και γεωπολιτικών ανακατατάξεων, ένα πέπλο αβεβαιότητας φαίνεται να θολώνει το outlook των bulk carriers, στο οποίο εστιάζει πρόσφατη έκθεση της BIMCO.
Σύμφωνα με την BIMCO, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην αγορά χύδην ξηρών φορτίων αναμένεται να αποδυναμωθεί τόσο το 2025 όσο και το 2026. Ειδικότερα, η δασμολογική πολιτική της Ουάσινγκτον και του Πεκίνου εκτιμάται ότι θα επηρεάσει άμεσα το 4% της ζήτησης τονομιλίων των χύδην ξηρών φορτίων. Παράλληλα, δυσοίωνα είναι τα μηνύματα (και) για τις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα, καθώς η δεν αναμένεται αύξηση της ζήτησης τα επόμενα δύο έτη.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η διαφαινόμενη πτώση των ναύλων ενδέχεται να οδηγήσει σε μείωση των ταχυτήτων πλεύσης. Κατά συνέπεια, η προσφορά αναμένεται να αυξηθεί με βραδύτερο ρυθμό από τον στόλο των bulk carriers. Συνολικά, η ζήτηση πλοίων εκτιμάται ότι θα παραμείνει σταθερή το 2025 και θα αυξηθεί κατά 1-2% το 2026, ενώ η προσφορά πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5-2,5% το 2025 και κατά 2-3% το 2026.
Σε κάθε περίπτωση, η BIMCO «βλέπει» τη ναυλαγορά των bulk carriers να κυμαίνεται τα επόμενα δύο έτη σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2024. Πιο αδύναμες καταγράφονται οι εκτιμήσεις για τα Panamaxes, ελέω της καθίζησης των αποστολών άνθρακα. Αντίθετα, μεγαλύτερη αισιοδοξία επικρατεί στην αγορά των Capesizes, όπου η περιορισμένη αύξηση του στόλου ενδέχεται να συμβάλει στη διατήρηση των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ενδεχόμενη επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα θα «βύθιζε» περαιτέρω την αγορά, καθώς θα ισοδυναμούσε με μείωση της ζήτησης πλοίων κατά 2%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Costamare Bulkers Holdings Limited ανακοίνωσε σήμερα το ντεμπούτο της ως ανεξάρτητη, εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία και την ολοκλήρωση του διαχωρισμού της από την…
Το NavHyS αποτελεί ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα που στοχεύει στην τεχνολογική εξέλιξη της χρήσης υγρού υδρογόνου (LH₂) στη ναυτιλία. Στον πυρήνα της καινοτομίας…
Κατακόρυφη πτώση σημείωσαν οι συμφωνίες για συγχωνεύσεις και εξαγορές (Μ&Α) τον Απρίλιο, απόρροια του εμπορικού πολέμου που πυροδότησε η δασμολογική πολιτική του Προέδρου των…
Ορόσημο για την ανάπτυξη της κορυφαίας εμπορικής πύλης των Φιλιππίνων συνιστά η ολοκλήρωση σημαντικών έργων από τον κολοσσό DP World στον λιμένα Manila South…
Εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης για πολεμικά πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας, Hanwha Ocean, φαίνεται να «ποντάρει» στις ΗΠΑ. Σύμφωνα…
Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται εκ νέου το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς η ΕΕ επιδιώκει να τερματίσει τις ενεργειακές σχέσεις της με…
Οι χρηματιστηριακές κινήσεις του 119ου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο John Fredriksen συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς. Μάλιστα, όπως έχει αναδειχθεί τις τελευταίες εβδομάδες, το ενδιαφέρον…
Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πως θα συνεδριάσουν το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην Ελβετία για να θέσουν τις βάσεις για εμπορικές διαπραγματεύσεις, για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ