
Το NavHyS αποτελεί ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα που στοχεύει στην τεχνολογική εξέλιξη της χρήσης υγρού υδρογόνου (LH₂) στη ναυτιλία. Στον πυρήνα της καινοτομίας του NavHyS βρίσκεται η ανάπτυξη εξειδικευμένων δεξαμενών τύπου C για την αποθήκευση υγρού υδρογόνου κάτω από το κατάστρωμα, με στόχο την ασφαλή και αποδοτική χρήση τους σε πλοία εξυπηρέτησης (SOV) που υποστηρίζουν υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Ο Bureau Veritas (BV), ένας από τους βασικούς εταίρους του έργου, συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και στην πιστοποίηση των καινοτόμων αυτών τεχνολογιών. Ο BV θα χορηγήσει τρεις εγκρίσεις επί της αρχής (AiPs) σχετικά με τον σχεδιασμό των δεξαμενών LH₂, το σύστημα καυσίμου και την ενσωμάτωσή τους στα πλοία SOV. Επιπλέον, θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση ειδικών κανόνων ασφαλείας που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην υιοθέτηση του υγρού υδρογόνου.
Οι δεξαμενές αποθήκευσης που αναπτύσσονται θα έχουν χωρητικότητα 200-300 κ.μ., δυνατότητα μεταφοράς 12-18 τόνων υγρού υδρογόνου και ρυθμό ανεφοδιασμού έως και 10 τόνους H₂ ανά ώρα. Έτσι, θα προσφέρεται αυτόνομη λειτουργία έως και 10 ημέρες. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2025 και έχει προγραμματισμένη διάρκεια 36 μηνών, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να επιτύχει τεχνολογικό επίπεδο ωριμότητας (TRL) 8-9 έως το 2030. Η εμπορική του κλιμάκωση αναμένεται μεταξύ 2035 και 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις στρατηγικές ενίσχυσης των στόλων τους με τις υφιστάμενες συνθήκες της ναυλαγοράς αλλά και την κατάσταση στα διεθνή ναυπηγεία ανέλυσαν, στο περιθώριο του 9ου…
«Τη νέα στρατηγική για μια σταθερή και ασφαλή περιοχή της Μαύρης Θάλασσας», όπως είναι και ο τίτλος του σχεδίου, παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.…
Αμερικανικό δικαστήριο ειδικευμένο σε ζητήματα διεθνούς εμπορίου αναίρεσε, με απόφασή του που δημοσιοποιήθηκε χθες Τετάρτη, την εφαρμογή των «ανταποδοτικών» τελωνειακών δασμών κατ’ ελάχιστον 10%…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ