
Το NavHyS αποτελεί ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα που στοχεύει στην τεχνολογική εξέλιξη της χρήσης υγρού υδρογόνου (LH₂) στη ναυτιλία. Στον πυρήνα της καινοτομίας του NavHyS βρίσκεται η ανάπτυξη εξειδικευμένων δεξαμενών τύπου C για την αποθήκευση υγρού υδρογόνου κάτω από το κατάστρωμα, με στόχο την ασφαλή και αποδοτική χρήση τους σε πλοία εξυπηρέτησης (SOV) που υποστηρίζουν υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Ο Bureau Veritas (BV), ένας από τους βασικούς εταίρους του έργου, συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και στην πιστοποίηση των καινοτόμων αυτών τεχνολογιών. Ο BV θα χορηγήσει τρεις εγκρίσεις επί της αρχής (AiPs) σχετικά με τον σχεδιασμό των δεξαμενών LH₂, το σύστημα καυσίμου και την ενσωμάτωσή τους στα πλοία SOV. Επιπλέον, θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση ειδικών κανόνων ασφαλείας που θα αποτελέσουν σημείο αναφοράς για τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην υιοθέτηση του υγρού υδρογόνου.
Οι δεξαμενές αποθήκευσης που αναπτύσσονται θα έχουν χωρητικότητα 200-300 κ.μ., δυνατότητα μεταφοράς 12-18 τόνων υγρού υδρογόνου και ρυθμό ανεφοδιασμού έως και 10 τόνους H₂ ανά ώρα. Έτσι, θα προσφέρεται αυτόνομη λειτουργία έως και 10 ημέρες. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2025 και έχει προγραμματισμένη διάρκεια 36 μηνών, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 5 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να επιτύχει τεχνολογικό επίπεδο ωριμότητας (TRL) 8-9 έως το 2030. Η εμπορική του κλιμάκωση αναμένεται μεταξύ 2035 και 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ