
Στο γεγονός της συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από σήμερα 1η Μαΐου αναφέρθηκε, σε δηλώσεις του από τη Σύρο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας.
«Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ούτε τώρα ούτε κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Εμείς μειώσαμε 50% τα λιμενικά τέλη και συγκρατήθηκαν οι τιμές», σημείωσε ο ίδιος.
«Με ασφάλεια, καλά ταξίδια σε όλους, καλές θάλασσες και θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε σε αυτήν την κατεύθυνση», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, επισημαίνοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να στηρίξει την ελληνική οικογένεια και την προσβασιμότητα στα νησιά.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι η δυνατότητα μετακίνησης από την ηπειρωτική χώρα και τα μεγάλα λιμάνια προς όλα τα νησιά μας δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα για όλους», υπογράμμισε.
Σημειώνεται, ότι λόγω της υποχρέωσης από την ΕΕ να χρησιμοποιούν όλα τα πλοία από την 1η Μαΐου «πράσινο» καύσιμο, που είναι πιο ακριβό, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν προαναγγείλει από σήμερα αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κατά 12% έως 15%.
Προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές και να μη γίνουν αυτές οι αυξήσεις, η κυβέρνηση προχώρησε σε μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%. Έτσι, επιτεύχθηκε ο στόχος να μη γίνουν οι αυξήσεις που θα ίσχυαν από σήμερα.
Για παράδειγμα, το ατομικό ακτοπλοϊκό εισιτήριο για την οικονομική θέση από Πειραιά για Ηράκλειο αυτήν τη στιγμή είναι στα 41 ευρώ. Στην περίπτωση που τα εισιτήρια αυξάνονταν κατά 12%, ο επιβάτης στο ατομικό οικονομικής θέσης θα έπρεπε να πληρώσει 45,92 ευρώ, ενώ αν η αύξηση ήταν στο 15% το ατομικό εισιτήριο θα κόστιζε 47,15 ευρώ.
Επίσης, ένα ζευγάρι από Πειραιά για Σύρο με επιστροφή καταβάλλει σήμερα 186 ευρώ για τα εισιτήρια. Στην περίπτωση που αυξάνονταν κατα 12% η αύξηση θα ήταν στα 208 ευρώ και στο 15% στα 214 ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ