
Την ουσιαστική και πολυεπίπεδη συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία επιβεβαιώνουν τα δεδομένα που παρουσίασε πρόσφατα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αναλυτικότερα, η Ναυτιλία των Ελλήνων, ούσα ηγέτιδα παγκοσμίως, προσέφερε 150 δισ. ευρώ στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας την τελευταία δεκαετία. Την ίδια ώρα, οι ναυτιλιακές δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν το 7-8% του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, ενώ ο κλάδος 160.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις
εργασίας. Μάλιστα, για τις εν λόγω θέσεις εργασίας, οι μέσες απολαβές είναι σχεδόν τρεις φορές υψηλότερες από τις μέσες απολαβές του ιδιωτικού τομέα. Ακόμη, οι επιχειρηματίες της ναυτιλίας επενδύουν 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο στους κλάδους του τουρισμού, της ενέργειας, της τεχνολογίας, της διαχείρισης ακινήτων, του πολιτισμού, της ενημέρωσης και του αθλητισμού μεταξύ άλλων. Τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΕΕ επιβεβαιώνουν τη σημαντική δυναμική της χώρας μας ως κέντρου διαχείρισης πλοίων, καθώς περισσότερες από 750 διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων είναι εγκατεστημένες στην Αττική.
Τη σημαντική συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην εθνική οικονομία υπογράμμισε και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη διάρκεια συνάντησης με την πρόεδρο της ΕΕΕ, κ. Μελίνα Τραυλού. Ο υπουργός δήλωσε: «Η ελληνική ναυτιλία συμβάλλει σταθερά στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της χώρας και στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προσβλέπουμε σε στενή συνεργασία για όλα τα ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε εξέλιξη είναι εκτεταμένες έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αμοργού και Αστυπάλαιας, για τον εντοπισμό άνδρα που έπεσε στη θάλασσα από φορτηγό πλοίο με…
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ