
Στις 28 Απριλίου, το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. ανακοίνωσε την καθέλκυση του «Adora Flora City», του δεύτερου κινεζικού κρουαζιερόπλοιου που έχει κατασκευαστεί στην Κίνα.
Η είδηση αυτή συνιστά ορόσημο για τη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς, έπειτα από παλαιότερες προσπάθειες που δεν είχαν στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν βάλει φρένο στην επέκτασή τους στον κλάδο ναυπηγήσεων κρουαζιερόπλοιων.
Συνεπώς, η δυτική, και δη η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία, η ανταγωνιστικότητα της οποίας είναι μηδαμινή στα εμπορικά πλοία, συνέχιζε να εξασφαλίζει ναυπηγικά συμβόλαια για κρουαζιερόπλοια. Ακόμα και σήμερα, η σχεδίαση και η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων λαμβάνουν χώρα κυρίως σε ευρωπαϊκές γιάρδες, καθώς τα ναυπηγεία της Ευρώπης διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία και τεχνογνωσία.
Ωστόσο, αργά και σταθερά, το status quo θα μεταβάλλεται. Όπως και στην περίπτωση των εμπορικών πλοίων, όπου τα κέντρα κατασκευής θα συνεχίσουν να μεταφέρονται στις χώρες με την καταλληλότερη ισορροπία μεταξύ κόστους και ποιότητας κατασκευής, το ίδιο θα συμβεί και στα κρουαζιερόπλοια.
Ήδη ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναγνωρίζουν ότι χάνουν την «αίγλη» τους ως κέντρα ναυπήγησης εμπορικών πλοίων και μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους εκτός συνόρων. Η Tsuneishi Shipbuilding διατηρεί ναυπηγεία σε Κίνα, Φιλιππίνες και σύντομα στο Ανατολικό Τιμόρ, ενώ ο κολοσσός HD Hyundai διαθέτει υποδομές στο Βιετνάμ.
Τα τρία βαριά ναυπηγικά χαρτιά του πλανήτη ‒Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα‒ στρέφουν τις κεραίες τους και στα επιβατηγά πλοία. Η παράδοση του «Adora Flora City» αποτελεί προάγγελο του τι μέλλει γενέσθαι, ενώ ακόμα και η ιαπωνική Tsuneishi έχει εκφράσει φιλοδοξίες για τη ναυπήγηση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Την περασμένη εβδομάδα, ένα πλήρως έμφορτο δεξαμενόπλοιο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας έφτασε στα ύδατα ανατολικά της Μαλαισίας. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ονομάζεται «Varada» και…
Η ανάπτυξη της πρώτης παγκοσμίως πλωτής μονάδας που μετατρέπει την αμμωνία σε υδρογόνο έγινε πραγματικότητα. Η Höegh Evi και η Wärtsilä Gas Solutions, μαζί…
Ασταμάτητη παραμένει η δραστηριότητα της Dynacom στις παραγγελίες πλοίων. Ειδικότερα, όπως καταδεικνύουν δεδομένα της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Dynacom προχώρησε σε παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας…
Tην υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας για την απόκτηση του 100% της τουρκικής εταιρείας logistics Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi ανακοίνωσε η CEVA…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ