
Στις 28 Απριλίου, το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. ανακοίνωσε την καθέλκυση του «Adora Flora City», του δεύτερου κινεζικού κρουαζιερόπλοιου που έχει κατασκευαστεί στην Κίνα.
Η είδηση αυτή συνιστά ορόσημο για τη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς, έπειτα από παλαιότερες προσπάθειες που δεν είχαν στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν βάλει φρένο στην επέκτασή τους στον κλάδο ναυπηγήσεων κρουαζιερόπλοιων.
Συνεπώς, η δυτική, και δη η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία, η ανταγωνιστικότητα της οποίας είναι μηδαμινή στα εμπορικά πλοία, συνέχιζε να εξασφαλίζει ναυπηγικά συμβόλαια για κρουαζιερόπλοια. Ακόμα και σήμερα, η σχεδίαση και η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων λαμβάνουν χώρα κυρίως σε ευρωπαϊκές γιάρδες, καθώς τα ναυπηγεία της Ευρώπης διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία και τεχνογνωσία.
Ωστόσο, αργά και σταθερά, το status quo θα μεταβάλλεται. Όπως και στην περίπτωση των εμπορικών πλοίων, όπου τα κέντρα κατασκευής θα συνεχίσουν να μεταφέρονται στις χώρες με την καταλληλότερη ισορροπία μεταξύ κόστους και ποιότητας κατασκευής, το ίδιο θα συμβεί και στα κρουαζιερόπλοια.
Ήδη ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναγνωρίζουν ότι χάνουν την «αίγλη» τους ως κέντρα ναυπήγησης εμπορικών πλοίων και μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους εκτός συνόρων. Η Tsuneishi Shipbuilding διατηρεί ναυπηγεία σε Κίνα, Φιλιππίνες και σύντομα στο Ανατολικό Τιμόρ, ενώ ο κολοσσός HD Hyundai διαθέτει υποδομές στο Βιετνάμ.
Τα τρία βαριά ναυπηγικά χαρτιά του πλανήτη ‒Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα‒ στρέφουν τις κεραίες τους και στα επιβατηγά πλοία. Η παράδοση του «Adora Flora City» αποτελεί προάγγελο του τι μέλλει γενέσθαι, ενώ ακόμα και η ιαπωνική Tsuneishi έχει εκφράσει φιλοδοξίες για τη ναυπήγηση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
Τα μέλη του OPEC+ βρίσκονται σε συνομιλίες για το κατά πόσο θα συμφωνήσουν νέα μεγάλη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στη συνεδρίαση της 1ης Ιουνίου,…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ