
Στις 28 Απριλίου, το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. ανακοίνωσε την καθέλκυση του «Adora Flora City», του δεύτερου κινεζικού κρουαζιερόπλοιου που έχει κατασκευαστεί στην Κίνα.
Η είδηση αυτή συνιστά ορόσημο για τη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς, έπειτα από παλαιότερες προσπάθειες που δεν είχαν στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν βάλει φρένο στην επέκτασή τους στον κλάδο ναυπηγήσεων κρουαζιερόπλοιων.
Συνεπώς, η δυτική, και δη η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία, η ανταγωνιστικότητα της οποίας είναι μηδαμινή στα εμπορικά πλοία, συνέχιζε να εξασφαλίζει ναυπηγικά συμβόλαια για κρουαζιερόπλοια. Ακόμα και σήμερα, η σχεδίαση και η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων λαμβάνουν χώρα κυρίως σε ευρωπαϊκές γιάρδες, καθώς τα ναυπηγεία της Ευρώπης διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία και τεχνογνωσία.
Ωστόσο, αργά και σταθερά, το status quo θα μεταβάλλεται. Όπως και στην περίπτωση των εμπορικών πλοίων, όπου τα κέντρα κατασκευής θα συνεχίσουν να μεταφέρονται στις χώρες με την καταλληλότερη ισορροπία μεταξύ κόστους και ποιότητας κατασκευής, το ίδιο θα συμβεί και στα κρουαζιερόπλοια.
Ήδη ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναγνωρίζουν ότι χάνουν την «αίγλη» τους ως κέντρα ναυπήγησης εμπορικών πλοίων και μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους εκτός συνόρων. Η Tsuneishi Shipbuilding διατηρεί ναυπηγεία σε Κίνα, Φιλιππίνες και σύντομα στο Ανατολικό Τιμόρ, ενώ ο κολοσσός HD Hyundai διαθέτει υποδομές στο Βιετνάμ.
Τα τρία βαριά ναυπηγικά χαρτιά του πλανήτη ‒Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα‒ στρέφουν τις κεραίες τους και στα επιβατηγά πλοία. Η παράδοση του «Adora Flora City» αποτελεί προάγγελο του τι μέλλει γενέσθαι, ενώ ακόμα και η ιαπωνική Tsuneishi έχει εκφράσει φιλοδοξίες για τη ναυπήγηση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ