
Στις 28 Απριλίου, το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. ανακοίνωσε την καθέλκυση του «Adora Flora City», του δεύτερου κινεζικού κρουαζιερόπλοιου που έχει κατασκευαστεί στην Κίνα.
Η είδηση αυτή συνιστά ορόσημο για τη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς, έπειτα από παλαιότερες προσπάθειες που δεν είχαν στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν βάλει φρένο στην επέκτασή τους στον κλάδο ναυπηγήσεων κρουαζιερόπλοιων.
Συνεπώς, η δυτική, και δη η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία, η ανταγωνιστικότητα της οποίας είναι μηδαμινή στα εμπορικά πλοία, συνέχιζε να εξασφαλίζει ναυπηγικά συμβόλαια για κρουαζιερόπλοια. Ακόμα και σήμερα, η σχεδίαση και η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων λαμβάνουν χώρα κυρίως σε ευρωπαϊκές γιάρδες, καθώς τα ναυπηγεία της Ευρώπης διαθέτουν την κατάλληλη εμπειρία και τεχνογνωσία.
Ωστόσο, αργά και σταθερά, το status quo θα μεταβάλλεται. Όπως και στην περίπτωση των εμπορικών πλοίων, όπου τα κέντρα κατασκευής θα συνεχίσουν να μεταφέρονται στις χώρες με την καταλληλότερη ισορροπία μεταξύ κόστους και ποιότητας κατασκευής, το ίδιο θα συμβεί και στα κρουαζιερόπλοια.
Ήδη ιαπωνικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αναγνωρίζουν ότι χάνουν την «αίγλη» τους ως κέντρα ναυπήγησης εμπορικών πλοίων και μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους εκτός συνόρων. Η Tsuneishi Shipbuilding διατηρεί ναυπηγεία σε Κίνα, Φιλιππίνες και σύντομα στο Ανατολικό Τιμόρ, ενώ ο κολοσσός HD Hyundai διαθέτει υποδομές στο Βιετνάμ.
Τα τρία βαριά ναυπηγικά χαρτιά του πλανήτη ‒Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα‒ στρέφουν τις κεραίες τους και στα επιβατηγά πλοία. Η παράδοση του «Adora Flora City» αποτελεί προάγγελο του τι μέλλει γενέσθαι, ενώ ακόμα και η ιαπωνική Tsuneishi έχει εκφράσει φιλοδοξίες για τη ναυπήγηση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλία, ιστορικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διαχείριση της αλλαγής και στο πλαίσιο αυτό θα καταφέρει να ανταποκριθεί επαρκώς και στις σύγχρονες προκλήσεις,…
Κατακόρυφη πτώση κατέγραψαν τον Μάιο οι εισαγωγές εμπορευμάτων σε αρκετά από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ. Το γεγονός αυτό συνιστά απόρροια…
Διεκόπη η παραγωγή φυσικού αερίου από μέρος του κοιτάσματος South Pars του Ιράν μετά από ισραηλινή επίθεση σήμερα, μετέδωσε το ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων Tasnim.…
Οι εξελίξεις που διαδραματίζονται τα τελευταία 24ωρα στη Μέση Ανατολή είναι ραγδαίες. Η απειλή γενικευμένης σύρραξης φταντάζει πιο πιθανή από ποτέ, μετά την ανταλλαγή…
Καθώς οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας βρίσκονται στο «στόχαστρο» των κυρώσεων της Δύσης, η Ιαπωνία επανεκκίνησε τις εισαγωγές ρωσικού αργού έπειτα από δύο έτη…
Ο ακόμη προσωρινός απολογισμός των θυμάτων της συντριβής Boeing 787 της Air India, στη βορειοδυτική Ινδία, με προορισμό το Λονδίνο, αυξήθηκε στους 279 νεκρούς,…
Στην ακύρωση όλων των πτήσεών της από και προς το Τελ Αβίβ έως και την πρωινή πτήση στις 12/07, καθώς και όλων των πτήσεων…
Κατά τη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής της 11ης Ιουνίου με τίτλο «Shaping the Future of Shipping Summit: Navigating global megatrends, mitigating risk and the role…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ