
Σημαντική πρόοδο στις θαλάσσιες μεταφορές ανακοίνωσε πρόσφατα η Terntak με το νέο δεξαμενόπλοιο «Tern Vik». Πρόκειται για το πρώτο πλοίο της σειράς Hybrid Solution Plus, που ενσωματώνει μια σειρά από τεχνολογίες μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος, όπως υποβοηθούμενο σύστημα πρόωσης από τον άνεμο, κινητήρα που μπορεί να υιοθετήσει τη μεθανόλη ως καύσιμο, υβριδικό σύστημα μπαταριών και δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την ξηρά κατά την παραμονή στο λιμάνι.
Το «Tern Vik» παραδόθηκε στις 22 Απριλίου από το ναυπηγείο China Merchants Jinling Shipyard (Yangzhou) και θεωρείται ο προάγγελος μιας νέας γενιάς δεξαμενόπλοιων, που θέτουν νέα πρότυπα στην ενεργειακή απόδοση και στις περιβαλλοντικές επιδόσεις. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του, αναμένεται να επιτύχει δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEDI) μεταξύ 16% και 40% κάτω από τα όρια της Φάσης 3 για το 2025, ανταποκρινόμενο έτσι και στις μελλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις.
Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από τη νορβηγική εταιρεία τεχνολογίας Kongsberg, αξιοποιώντας την εμπειρία από τα προηγούμενα πλοία της σειράς Avic. Το πλοίο περιλαμβάνει 14 διαμερίσματα φορτίου, προσφέροντας ευελιξία και αποτελεσματικότητα στη διαχείριση διαφόρων φορτίων υγρών καυσίμων ή βιοπροϊόντων.
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου ταξιδιού, που περιλαμβάνει φόρτωση στη Νοτιοανατολική Ασία και εκφόρτωση στη Βόρεια Ευρώπη, θα ξεκινήσει η μακροχρόνια ναύλωση του «Tern Vik» από τη NEOT (North European Oil Trade).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ