
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World Shipping Council (WSC), που εκπροσωπεί τις εταιρείες τακτικών γραμμών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην ανακοίνωση, το μέτρο αυτό θα πλήξει το εμπόριο εντός των ΗΠΑ, τους εγχώριους παραγωγούς και υπονομεύει τις όποιες προσπάθειες για την ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Η αναζωογόνηση του ναυτιλιακού τομέα των ΗΠΑ είναι ένας σημαντικός και ευρέως κοινός στόχος, ο οποίος απαιτεί μια μακροπρόθεσμη νομοθετική και βιομηχανική στρατηγική. Χαιρετίσαμε το όραμα που περιγράφεται στο εκτελεστικό διάταγμα του Προέδρου, το οποίο προτείνει στοχευμένες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, των λιμένων και της ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δυστυχώς, το καθεστώς τελών που ανακοινώθηκε είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση, καθώς θα αυξήσει τις τιμές για τους καταναλωτές, θα αποδυναμώσει το εμπόριο των ΗΠΑ και δεν θα συμβάλει ουσιαστικά στην αναζωογόνηση της αμερικανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας», δήλωσε ο Joe Kramek, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του World Shipping Council.
Στο πλαίσιο αυτό, το WSC επαναλαμβάνει τη δέσμευσή του για συνεργασία με την αμερικανική διοίκηση και τους stakeholders του κλάδου σε λύσεις που θα ενδυναμώσουν την εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία. Λύσεις όπως «στοχευμένα επενδυτικά κίνητρα, βελτιώσεις υποδομών και εξορθολογισμός των κανονιστικών διαδικασιών μπορούν να αποφέρουν μόνιμα οφέλη, χωρίς να διαταράξουν το αμερικανικό εμπόριο ή να αυξήσουν το κόστος για τους Αμερικανούς παραγωγούς και καταναλωτές», υπογραμμίζει η ανακοίνωση. Το WSC εστιάζει επίσης, στην ανακοίνωσή του, στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ, όπως οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ