
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World Shipping Council (WSC), που εκπροσωπεί τις εταιρείες τακτικών γραμμών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην ανακοίνωση, το μέτρο αυτό θα πλήξει το εμπόριο εντός των ΗΠΑ, τους εγχώριους παραγωγούς και υπονομεύει τις όποιες προσπάθειες για την ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Η αναζωογόνηση του ναυτιλιακού τομέα των ΗΠΑ είναι ένας σημαντικός και ευρέως κοινός στόχος, ο οποίος απαιτεί μια μακροπρόθεσμη νομοθετική και βιομηχανική στρατηγική. Χαιρετίσαμε το όραμα που περιγράφεται στο εκτελεστικό διάταγμα του Προέδρου, το οποίο προτείνει στοχευμένες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, των λιμένων και της ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δυστυχώς, το καθεστώς τελών που ανακοινώθηκε είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση, καθώς θα αυξήσει τις τιμές για τους καταναλωτές, θα αποδυναμώσει το εμπόριο των ΗΠΑ και δεν θα συμβάλει ουσιαστικά στην αναζωογόνηση της αμερικανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας», δήλωσε ο Joe Kramek, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του World Shipping Council.
Στο πλαίσιο αυτό, το WSC επαναλαμβάνει τη δέσμευσή του για συνεργασία με την αμερικανική διοίκηση και τους stakeholders του κλάδου σε λύσεις που θα ενδυναμώσουν την εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία. Λύσεις όπως «στοχευμένα επενδυτικά κίνητρα, βελτιώσεις υποδομών και εξορθολογισμός των κανονιστικών διαδικασιών μπορούν να αποφέρουν μόνιμα οφέλη, χωρίς να διαταράξουν το αμερικανικό εμπόριο ή να αυξήσουν το κόστος για τους Αμερικανούς παραγωγούς και καταναλωτές», υπογραμμίζει η ανακοίνωση. Το WSC εστιάζει επίσης, στην ανακοίνωσή του, στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ, όπως οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ