
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World Shipping Council (WSC), που εκπροσωπεί τις εταιρείες τακτικών γραμμών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην ανακοίνωση, το μέτρο αυτό θα πλήξει το εμπόριο εντός των ΗΠΑ, τους εγχώριους παραγωγούς και υπονομεύει τις όποιες προσπάθειες για την ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Η αναζωογόνηση του ναυτιλιακού τομέα των ΗΠΑ είναι ένας σημαντικός και ευρέως κοινός στόχος, ο οποίος απαιτεί μια μακροπρόθεσμη νομοθετική και βιομηχανική στρατηγική. Χαιρετίσαμε το όραμα που περιγράφεται στο εκτελεστικό διάταγμα του Προέδρου, το οποίο προτείνει στοχευμένες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, των λιμένων και της ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δυστυχώς, το καθεστώς τελών που ανακοινώθηκε είναι ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση, καθώς θα αυξήσει τις τιμές για τους καταναλωτές, θα αποδυναμώσει το εμπόριο των ΗΠΑ και δεν θα συμβάλει ουσιαστικά στην αναζωογόνηση της αμερικανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας», δήλωσε ο Joe Kramek, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του World Shipping Council.
Στο πλαίσιο αυτό, το WSC επαναλαμβάνει τη δέσμευσή του για συνεργασία με την αμερικανική διοίκηση και τους stakeholders του κλάδου σε λύσεις που θα ενδυναμώσουν την εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία. Λύσεις όπως «στοχευμένα επενδυτικά κίνητρα, βελτιώσεις υποδομών και εξορθολογισμός των κανονιστικών διαδικασιών μπορούν να αποφέρουν μόνιμα οφέλη, χωρίς να διαταράξουν το αμερικανικό εμπόριο ή να αυξήσουν το κόστος για τους Αμερικανούς παραγωγούς και καταναλωτές», υπογραμμίζει η ανακοίνωση. Το WSC εστιάζει επίσης, στην ανακοίνωσή του, στις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ, όπως οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ