
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο με την επιβολή εκατέρωθεν δασμών.
Ενώ ο ακριβής αντίκτυπος είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, η MB Shipbrokers επιχειρεί να παραθέσει κάποια νέα δεδομένα για την αγορά. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει δασμούς 145% στην Κίνα, ενώ πρόσφατα ο Πρόεδρος Τραμπ απείλησε με νέα αύξηση των δασμών στο 245%. Την ίδια ώρα, οι δασμοί του Πεκίνου, επί του παρόντος, ανέρχονται στο 125%.
Μετά τα τελευταία αντίποινα, η Κίνα είναι πιθανό να στρέψει τις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων, ιδίως σόγιας, από τις ΗΠΑ προς τη Βραζιλία και την Αργεντινή. Μια τέτοια μετατόπιση θα επέφερε άνοδο των τονομιλίων περίπου 0,1% παγκοσμίως, ενώ για τα Panamaxes η άνοδος υπολογίζεται στο 0,4%.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος τονίζει ότι, εάν επιβληθούν πρόσθετα αντίποινα από άλλους μεγάλους εισαγωγείς της Ασίας, όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, η συνεπαγόμενη εκτόπιση των εξαγωγών γεωργικών προϊόντων των ΗΠΑ θα απαιτήσει περαιτέρω αναπροσαρμογή των παγκόσμιων εμπορικών ροών. Η Βραζιλία και η Αργεντινή ενδέχεται να μην απορροφήσουν πλήρως αυτή τη ζήτηση, γεγονός που ενδεχομένως να οδηγήσει σε αύξηση των ποσοτήτων από τη Μαύρη Θάλασσα για την αντικατάσταση των εισαγωγών καλαμποκιού προς τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία. Οι εν λόγω μεταβολές θα ήταν ευνοϊκές για τη ναυλαγορά.
Στον αντίποδα, στο ενδεχόμενο οι αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής να αρχίσουν να απορροφούν τις εκτοπισμένες εξαγωγές των ΗΠΑ, μια αντιστροφή των παραδοσιακών trading patterns φαντάζει πιθανή, επιβαρύνοντας ενδεχομένως τη ζήτηση σε τονομίλια λόγω των μικρότερων αποστάσεων.
Τα εποχικά πρότυπα στις συναλλαγές σιτηρών πιθανόν να μετατοπιστούν, με αυξημένες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων από τη Βραζιλία το β΄ τρίμηνο και την Αργεντινή το γ΄ τρίμηνο να ενισχύουν τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα, αλλά με μειωμένες εξαγωγές από τις ΗΠΑ το δ΄ τρίμηνο να μειώνουν ενδεχομένως τη ζήτηση. Οι πρόσφατες τάσεις υποδηλώνουν ήδη υποτονική ζήτηση κατά το β΄ εξάμηνο στην Κίνα, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από τις βραζιλιάνικες μεταφορές καλαμποκιού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
47χρόνος ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ